דן אלדד פנה למבקר: בדוק את הטענות על מנדלבליט - סרוגים

דן אלדד פנה למבקר: בדוק את הטענות על מנדלבליט

מ"מ פרקליט המדינה פנה למבקר המדינה בדרישה שיבדוק את הטענות בעניין סגירת התיק נגד אביחי מנדלבליט - זאת לאחר שהיועמ"ש סירב להאריך את כהונתו. מלשכתו נמסר כי "לנוכח רגישות הפנייה, אין באפשרותנו לפרט מעבר לכך"

author-image
דן אלדד פנה למבקר: בדוק את הטענות על מנדלבליט
  דוברות משרד המשפטים

העימות בצמרת מערכת המשפט נמשך: ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, פנה הערב (ראשון) למבקר המדינה מתניהו אנגלמן, בבקשה לבדוק את הטענות בעניין סגירת התיק נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. מלשכתו של אלדד נמסר כי "לנוכח רגישות הפנייה, אין באפשרותנו לפרט מעבר לכך".

מלשכת מבקר המדינה נמסר כי "הפניה התקבלה לפני שעות אחדות במשרד מבקר המדינה. המבקר ילמד את הפניה והפרטים לעומקם, וישיב במישרין למ"מ פרקליט המדינה".

כזכור, העימות בין אלדד ומנדלבליט התחיל בשבוע שעבר, לאחר שהיועמ"ש טען כי ישנה מניעה משפטית להאריך את כהונתו של מ"מ פרקליט המדינה. מנדלבליט כתב כי: "פרקליט המדינה ככלל איננו בעל סמכויות משל עצמו, אלא יונק את רובן המכריע של סמכויותיו מהיועץ המשפטי לממשלה. לפיכך, אף אם תסתיים תקופת מילוי המקום בלא שתוארך הכהונה לא יתקיים חלל שלטוני, שכן ממילא בראש מערכת אכיפת החוק עומד היועץ המשפטי לממשלה".

עוד באותו נושא

אלדד: מנדלבליט ניסה לחבל בעבודתי מהיום הראשון


22

עוד הוסיף כי התנגדותו נובעת בשל סטייה מעמדתו: "לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה ביחס למועמד מסויים, יש לתת משקל משמעותי, וניתן לסטות ממנה רק מטעמים כבדי משקל ביותר. סטייה מעמדה זו, ללא הנמקה משכנעת, עולה כדי מניעה משפטית למינוי".

אלדד הגיב בחריפות למכתב ורמז כי הדבר נובע מכך שהתחיל לחקור את הטיפול בענייניו של היועמ"ש על ידי הפרקליטות, מה שהעלה תמונה מדאיגה. לטענתו, "לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט. בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה".

אלדד רמז לקשר בין האירועים: "אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפי. מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו". עוד ציין כי "העובדה שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכל. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא. אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מה עם המשפט של ביבי?
שאלה | 26-04-2020 19:52
בתור האחראי על התביעה, כבר הכנת את התובעת?
יותר מענין מה קרה עם הצוללת המצרית
המיליונים מיליקובסקי | 27-04-2020 6:14
איך לא נחקר מסלול האתנן מטיסנקרופ לבן דוד מילקובסקי חברת הפלדה שלו ומאות מיליוני הדולרים שקבל מטיסנקרופ , 16 מיליון מתוכם כבר הועברו לראש ממשלתנו היקר והנאמן ביבי ...... השאר כנראה מחכה בבנקים בארהב ..... וזה הפרצוף של הימין האדיאולוגי ..... דמי שלמונים , אתנן , ושוחד ...
יש לנו טון חומר המציג את מנדלבליט כפושע ענק
אלמוג-גילת מבקרים | 27-04-2020 0:34
מנדלבליט יואשם ב 5 תיקים. 7000 +8000 +9000 +11000+10000
מנדלבלוף הרועץ
אחד שמבין | 26-04-2020 20:17
תודה רבה לך אלדד היקר ממ פרקליט המדינה ... סוף סוף קם אדם עם ביצים עושה בית ספר לרועץ ..... ובתקווה שיהיה לזה המשך ...... ב. ה. צ. ל. ח. ה. א. ל. ד. ד.
2
כבוד לאלדר
אזרחית מודאגת | 26-04-2020 20:06
איש אמת. מי שיעמוד בדרכו, יתחייב לכל הפחות בדיני שמיים. רק נטול ערכי יהדות איננו יודע שדיני שמיים במקרה כזה קשים פי כמה ממשפט ארץ. משפט צדק שאיננו קיים כאן.
ממש איש אמת
התמים | 26-04-2020 23:18
הוא עצמו היה בצוות שבדק בזמנו את פרשת הרפז וניקה את מנדלבליט מכל חשד. עכשיו, אחרי 10 שנים - חופר בפרשה ומעלה תהיות ? זה תפקידו של פרקליט מדינה ? לחפש חומר על היועץ המשפטי לממשלה ?
3
האם עצם המינוי של אוחנה, מחייב אלדד לנאמנות?
ספקן | 26-04-2020 20:14
כנראה שבכל ארגון ללא תלות קיימים אנשים שאוהבים את המנהל עד מאוד...
תגובה ל/ ספקן....
אחד שמבין | 26-04-2020 20:24
מדבריך יוצא שהרועץ אינו מושחת...... הרועץ והרפז ואשכנזי וגנץ. ממש יש עליהם נקיון כפיים....... כל מי שהזכרתי כאן מושחת יותר מהשני........ תן את דעתך ספקן.......
4
אירגון הפשע הגדול במדינה
עם ישראל !! | 26-04-2020 20:53
כל הכבוד !! הנוכל העבריין הפושע השקרן והבריון מנדלביט חייב להישפט ולהכנס לכלא יש נגדו קופת שרצים שהןעלמה עי הנוכלמהגנב והמושחת השמץני ניצן שכיסה עליו וכן בגצ מדובר בחבר עבריינים שחייבים להוציא אותם משרות המדינה מדובר באירגון פשע גדול במדינה !!
למגיב עם ישראל
התמים | 26-04-2020 23:21
וואללה, יצאת בהאשמות חמורות....יש לך ראייה לדבריך ? בל נשכח : אלדד עצמו ניקה לפני 10 שנים את מנדלבליט מכל חשד. עכשיו משמונה על ידי אוחנה - הלך פתאום לחפור בפרשה הזו שכבר דשו בה מכל כיוון ? מצא תהיות ? חרטא ברטא.
5
הלך העורב אצל הזרזיר
מי שהיה | 27-04-2020 6:54
אלדד שמונה על ידי אוחנה, ידו הארוכה של ביבי - מבקש עכשיו שיחקור מבקר המדינה אנגלמן, שגם הוא מונה על ידי ביבי, שמעוניין להכפיש את מנדלבליט. כל הקורים מובילים לעכביש אחד : ביבי. שחיתות במיטבה, או נכון יותר : שחיתות במירעה.
6
ביבי תסגור את בית המשפט העליון ותמנה שופטים ח
אלעזר אמסלם | 27-04-2020 16:42
די נמאס מחבר ממנה חבר. המדינה נהרסת. שופטים צריכים להיבחר זה מחלה של מאפיה מושחטת.
לאלעד אמסלם
התמים | 27-04-2020 23:21
הינה העובדות : בוועדה למינוי שופטים יש 9 חברים. רק 3 מהם שופטים. יש גם 2 שרים, 2 חברי כנסת ו 2 חברי לשכת עורכי הדין. בעשר השנים האחרונות היה בוועדה רוב לאנשי הימין. מונו מאות שופטים חדשים וקודמו רבים אחרים - על ידי אנשי הימין ! רוב השופטים המכהנים כיום מונו או קודמו ב 10 השנים בהן הימין שלט בוועדה. אמור מעתה : רוב שופטי ישראל המכהנים כעת מונו או קודמו על ידי הימין. כל האמירות שחבר מביא חבר ושהשופטים שמאלנים - ממש לא תואמות את המציאות.