זוכרים בזום: 72 שנים לזכר לוחם האצ"ל ברוך מזרחי - סרוגים

זוכרים בזום: 72 שנים לזכר לוחם האצ"ל ברוך מזרחי

מועצה אזורית שומרון תקיים את האזכרה השנתית ללוחם האצ"ל שנולד כמוסלמי והתגייר ברוך מזרחי - דרך הזום. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "נשבענו לא לשכוח"

זוכרים בזום: 72 שנים לזכר לוחם האצ"ל ברוך מזרחי
  בתמונה: ראש מועצת שומרון יוסי דגן יחד עם לוחם האצ"ל שלום מסורי, בטקס לפני שנה בקברו של ברוך מזרחי. קרדיט: רועי חדי

מחר (ראשון)  בשעה 15:00 תקיים מועצה אזורית שומרון יחד עם תנועת בית"ר, ההסתדרות הציונית העולמית, ברית חיילי האצ"ל ועיריית נתניה (שם נקבר) את האזכרה השנתית לברוך מזרחי הי"ד. לוחם האצל שהוצא להורג כמרגל ע"י ערבים מהכפר ג'בע שראו בו בוגד.

ברוך מזרחי נולד כחמודה אבו אל עניין, בהיותו נער, על אף היותו מוסלמי ממשפחה מוכרת בצפת, הצטרף לשורות בית"ר ולאחר מכן התגייס לשורות האצ"ל והתגייר. בשנת 1948 נלכד ע"י ערבים, שזיהו אותו ואלו הוציאו אותו להורג השליכו את גופתו במערה סמוך לישוב שא-נור שם נמצאה גופתו 19 שנים לאחר מכן על ידי חבריו, לאחר שחרור השומרון.

תושבי שא -נור שהתוודעו לסיפור המרגש ולגבורתו נשבעו לזכור אותו ולקיים אזכרה עבורו מדי שנה, זאת מאחר ואין לו משפחה שתזכור אותו. לאחר הגירוש משא -נור, לקחו על עצמם מגורשי שא -נור וראש מועצת שומרון יוסי דגן שגורש מהישוב בתוכם, להמשיך את המסורת.

"נשבענו לא לשכוח, את לוחם האצ"ל האמיץ, שנרצח והשאיר אחריו מורשת של גבורה ואמונה בדרך. ברוך מזרחי לאחר שנפצע בפעם הראשונה ביקש רק בקשה אחת להקבר כיהודי, ואנחנו כאן, נמשיך מדי שנה להנציח אותו ואת מורשתו".

מועצה אזורית שומרון מקיימת זו השנה החמישית אזכרה ממלכתית לזכרו. לפני 3 צה"ל נענה לבקשת המועצה ומקיים את האזכרה השנתית יחד עם המועצה האזורית שומרון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו