דיווח בלבנון: ישראל וחמאס בדרך לעסקת שבויים? - סרוגים

דיווח בלבנון: ישראל וחמאס בדרך לעסקת שבויים?

בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווחו כי מצרים מתווכת לעסקת חילופי שבויים בין ישראל וחמאס, וכמחווה שחררה 4 עצורים פלסטינים כדי לקדם את העסקה

דיווח בלבנון: ישראל וחמאס בדרך לעסקת שבויים?
  הדר גולדין ואורון שאול (באדיבות המשפחות)

האם ישראל וחמאס בדרך לעסקת חילופי שבויים? בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דווח הבוקר (חמישי) כי מצרים מתווכת לעסקה בין הצדדים, ואף ערכה מחווה לחמאס כאשר שחררה ארבעה עצורים פלסטינים, זאת מתוך רצון לקדם את העסקה.

לפי הדיווח, מדובר בארבעה רופאים פלסטינים מהרצועה, שנעצרו לפני כשנה וחצי במצרים. עוד נטען כי בהמשך מצרים צפויה לשחרר עצורים פלסטינים נוספים – אך לא הגדירה מתי וכיצד הדבר יתבצע. בחמאס טענו כי המשוחררים יהיו חמישה עצורים ביטחוניים נוספים שנותרו בבתי הכלא במצרים, וחלקם שייכים לזרוע הצבאית של הארגון.

לטענת העיתון הלבנוני, בחמאס אמרו כי הם מוכנים לגשת להסכם כולל ומהיר – זאת בניגוד לטענת ישראל, לפיה בארגון הטרור מעוניינים בעסקה דו שלבית.

במקביל, בישראל מעריכים כי הקמת ממשלת האחדות בין הליכוד לכחול לבן תגדיל את הסיכוי להצלחת המהלך. להערכתם, הקונצנזוס הרחב בקרב ממשלתו של בנימין נתניהו ובני גנץ תקל על ישראל להגיע להחלטה על ביצוע עסקת חילופי שבויים ותספק תמיכה ציבורית רחבה יותר למהלך.

כזכור, חמאס מחזיקים ברצועת עזה בשני אזרחים ישראלים – אברה מנגיסטו והישאם א-סייד – ובגופותיהם של שני חיילים: הדר גולדין ואורון שאול ז"ל. על פי הערכות של גורמים בינלאומיים, חמאס שוקל עסקה שבמסגרתה ישוחרר לפחות אחד משני האזרחים המוחזקים ברצועה בתמורה לשחרור של אסירים ביטחוניים מבוגרים. לפי דיווחים בתקשורת, משבר הקורונה הוביל את חמאס לוותר על הדרישה לשחרר את האסירים הפלסטינים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש לאחר מכן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
החמאס יעשו עוד סיבוב על ביבי החלשלוש והרופס.
ברזאני,התותח מגולני | 23-04-2020 9:54
הוא גיבור אך ורק על העבדים שלו, בבונים פרימיטיביים שלא מבינים מהחיים שלהם.
2
לא לשחרר מחבלים חיים תמורת גופות
רפורמי | 23-04-2020 10:11
החיים קדושים מהמתים. שחרור מחבלים יביא להרג ישראלים.
3
מה מחיר? על גופות מסרב לשחרור מחבלים חיים.
דרור | 24-04-2020 22:35
נחשון וקסמן וניר פורז היו יכולים ליהיות איתנו היום.