משרד הבריאות מסביר: זו הסיבה לשגיאת הנתונים - סרוגים

משרד הבריאות מסביר: זו הסיבה לשגיאת הנתונים

במשרד הבריאות טענו כי מניין הקרבנות מנגיף הקורונה עלה ביממה האחרונה ל-197 בני אדם - ומיד עדכנו כי מדובר בטעות. לדבריהם, השגיאה נבעה מתקלה בהזנת הנתונים מבתי החולים

משרד הבריאות מסביר: זו הסיבה לשגיאת הנתונים
  (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

משרד הבריאות הודיע הערב (שלישי) כי מניין הקרבנות מנגיף הקורונה בישראל עומד על 197 בני אדם – זינוק משמעותי, לאחר שהבוקר דווח על 181 מתים בלבד. דקות לאחר מכן המשרד הבהיר כי הנתונים שיצאו היו שגויים, ועדכון מדויק יימסר בהמשך. זו הפעם השנייה שבה נרשם טעות מסוג זה בעדכוני משרד הבריאות.

במשרד הסבירו כי הטעות נפלה בהזנת הנתונים מבתי החולים למערכת הממוחשבת. "למשרד יש מערכת BI שמוזנת באופן אוטומטי. לצערנו, מדי פעם נעשות שגיאות באופן שהמערכת מזינה את עצמה ומוציאה פלט מידע" הודו. "במקביל, נעשית בקרה ידנית שמאמתת את המספרים. אנו מטייבים ומעדכנים את המערכת כך שטעויות אלו לא יישנו".ה

לפי ההודעה, חולי הקורונה בישראל עומד כעת על 13,930 בני אדם – מתוכם 142 במצב בינוני ו-146 במצב קשה. מדובר בעלייה איטית בהשוואה לימים קודמים, כשרק 62 מקרי הידבקות מאומתים נרשמו ביממה האחרונה. מבין הפצועים קשה, 119 מונשמים בשלב הזה – ירידה של 3 ביממה האחרונה.

עוד באותו נושא

"בוכים מהבדידות": ניצולי השואה בעידן הקורונה • צפו

אמש דווח כי שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן, החלים מקורונה לאחר שנדבק בנגיף לפני כשלושה שבועות. ליצמן עבר שתי בדיקות שהעלו תוצאה שלילית והתבשר כי הוא החלים מהנגיף. ליצמן צפוי לשוב כבר היום לשגרת עבודה מלאה.

ליצמן אמר: "התבשרתי על החלמה מלאה מהנגיף ברוך השם. זו הייתה בשבילי הזדמנות נאותה להיווכח אישית בעבודתם המסורה של צוותי הרפואה היקרים שלנו. תודתי לכל מי שהתעניין ודאג לשלומי".

ליצמן הוסיף: "אני קורא לאזרחי ישראל להמשיך לשמור על כל הוראות משרד הבריאות לריחוק חברתי. ההקלות שניתנו מותנות בשמירה קפדנית של הציבור על ההגבלות הקיימות. רק בדרך זו נוכל לנצח את נגיף קורונה, למען כלל אזרחי ישראל ובריאותם. יחד ננצח בעזרת השם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה התמונה קשורה?
אני | 21-04-2020 19:56
מה התמונה קשורה?