העצרת הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה - סרוגים

העצרת הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה

ביד ושם מתקיימת העצרת לפתיחת אירועי יום השואה, ללא קהל. נשיא המדינה: "אסור שאיומי ההווה יאפילו על זכרון העבר", ראש הממשלה: "דואבים על ניצולי השואה שנלקחו מאיתנו בקורונה"

העצרת הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה
  יד ושם (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

העצרת הממלכתית הפותחת את יום הזיכרון לשואה ולגבורה מתקיימת הערב (שני) מאנדרטת גטו ורוושה ביד ושם. העצרת צולמה ללא קהל בשל הנחיות משרד הבריאות.

נשיא המדינה ריבלין: "בשבועות האחרונים נדמה שהעולם עצר מלכת, המאבק בנגיף הקורונה מכתיב את חיינו. כך לצערי איננו נפגשים כבכל שנה ברחבת כיכר גטו וורשה שביד ושם. אבל, אסור שאיומי ההווה יאפילו על זכרוני העבר, אנחנו מחוייבים לזיכרון. נמשיך ונזכור למעננו ולמען הדורות הבאים. איומי ההווה לא יטשטשו את רוחו של היום הקדוש".

לקחי השואה מחייבים אותנו לערנות מתמדת

ראש הממשלה נתניהו: "כולנו מחבקים אתכם בימים אלו, אנחנו עושים זאת בהערכה ובאהבה עמוקה", פנה אל ניצולי השואה שנשארו בישראל. "דואבים על ניצולי השואה שנלקחו מאיתנו בנגיף הקורונה, כאבכם כאבנו". הוא סיפר כי שוחח היום עם לובה אחייניתו של מיכאל כץ, "הוא היה ילד שמשפחתו נרצחה וביתו הופצץ, שנים אחר כך – הוא ניצח את השואה וניצח את הקורונה".

על התפרצות הקורונה: "היא מחייבת מאבק כלל עולמי בנגיף וממחישה את החשיבות של ריבונות לאומית. שלא כמו בשואה, הפעם זיהינו את הסכנה בזמן, קבלנו החלטות חשובות ורתמנו את כלל המערכות מלחמה בקורונה".

נתניהו התייחס לאיומים הביטחוניים במזרח התיכון: "איומי ההשמדה עלינו לא התפוגגו בסופת הקורונה ואנחנו נחושים מתמיד לתת להם מענה, לקחי השואה מחייבים אותנו לעירנות מתמדת". לדבריו, "אנו מקפידים על יותר מתמיד על כשירות מבצעית לבלום כל סכנה. הקורונה משנה סדרי עולם וגם את סדרי המזרח התיכון – אנחנו נהדק עוד יותר את יחסנו עם המדינות השכנות והמוסלמיות המתונות".

מרכיבי הטקס שצולמו מראש הינם קטעי השירה והקריאה, קטעי ההנחיה ותפילת "אל מלא רחמים". בטקס ישולבו הקלטות של דבר נשיא מדינת ישראל, דבר ראש ממשלת ישראל ונאום נושאת דבר הניצולים. הדלקת המשואות תיערך השנה ללא נוכחות הניצולים, אך סרטוני מדליקי המשואות וסיפורם ישודרו כבכל שנה במהלך הטקס.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו