מנכ"ל משרד הבריאות: חצי שנה לא יהיה ספורט תחרותי - סרוגים

מנכ"ל משרד הבריאות: חצי שנה לא יהיה ספורט תחרותי

במהלך דיון בכנסת על משבר הקורונה בתחום הספורט, הבהיר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות את עמדתו: "לפחות חצי שנה אי אפשר יהיה לעשות ספורט תחרותי, עם יתר הדברים אפשר יהיה להתקדם"

author-image

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו השתתף בדיון הוועדה המיוחדת בראשות ח"כ עפר שלח על משבר הקורונה בתחום הספורט, והבהיר לפי עמדתו כי "לפחות חצי שנה אי אפשר יהיה לעשות ספורט תחרותי".

בתגובה, טעם נגדו היו"ר ח"כ שלח כי "אתם קיצוניים מידי ואני בטח לא צריך לומר לכם את הנזק הבריאותי והנפשי שיצטברו כתוצאה מכך".

גרטו התייחס לספורט אישי, והסביר כי הדבר הבעייתי הוא עניין המסכות ושמירת המרחק של 2 מטר. "עם יתר הדברים אפשר יהיה להתקדם. מאמין שעוד כשבועיים נוכל להתקדם בהיבטים של הספורט היחידני", הוא הוסיף.

לשאלת ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד תל"ם), "למה אי אפשר לשבת על זה כבר עכשיו? שבועיים זה הרבה זמן", השיב גרוטו: הסיבה לכך היא שאנחנו רוצים לראות מה מצ"ב התחלואה, שבועיים זה המינימום שצריך בשביל לראות מה ההשלכות של הצעדים שעשינו. יש דברים שהיעד שלהם הוא לחודשים קדימה, ויש דברים שכבר אפשר לעשות עכשיו כמו אולי להאריך את הגבלת ה-500 מטר לספורט מחוץ לבית. לא חושב שנכון לעבור מ-0 ל-100, צריך לעשות חזרה בשלבים תוך כדי ביצוע בקרה. עמדתי האישית היא שלפחות חצי שנה קדימה אי אפשר יהיה לעשות ספורט תחרותי, בעיקר על ספורט שיש בו מגע".

יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח: "בספורט העממי אתם קיצוניים מידי ואני בטח לא צריך לומר לכם את הנזק הבריאותי והנפשי שיצטברו כתוצאה מכך. עד עכשיו אתם לא נותנים פתרונות טובים. מצד אחד מיקרו ניהול של ראש הממשלה מצד שני אנחנו מתקשים להבין מי מנהל את הנושא ואם יש רפרנט אז איך מנכ"ל משרד הספורט לא מכיר אותו? אין שום סיבה שהחלטות לגבי הספורט העממי לא יתקבלו עכשיו. לא שמענו שום הסבר מניח את הדעת שגם ההגבלות הקיימות לא יאפשרו לאנשים להתאמן בשטחים הפתוחים. אם חוששים מהטיילת בת"א אז שיאסרו פעילות שם. הדבר הזה צריך לקרות, ולקרות מהר. הקונצנזוס ששמענו מכל הדוברים צריך לבוא לידי ביטוי גם בפעילות ושכל אחד יפעיל את כובד משקלו במקום שבו הוא נמצא. זה צריך לקרות מהר".

ח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת): "ההצהרה של פרופ' גורוטו על חצי שנה ללא פעילות היא מאוד מדאיגה. זה אומר שגם העונה הבאה של ענפים רבים היא בספק כי הם צריכים להתאמן כבר עכשיו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה עם מנינים בחוץ בלי מסכות?
מענין | 20-04-2020 12:46
?