אביו של אחד הנערים מספר: מה באמת קרה במצוקי דרגות?

אביו של אחד הנערים מספר: מה באמת קרה במצוקי דרגות?

בנו של הרב יהודה לובצקי, ר"ם בישיבה תיכונית, הוא אחד מנערי הגבעות ששמם נקשר בעימותים עם צה"ל בשבוע האחרון. כעת הוא מספר את הסיפור במלואו ומגלה: ערבבו בין שני סיפורים

אב של נער גבעות מספר:מה באמת קרה במצוקי דרגות?
  (צילום: Matanya Tausig/FLASH90)

יהודה לובצקי, ר"ם בישיבה תיכונית וראש גרעין בצפון, הוא אביו של אחד מנערי הגבעות ששמם נקשר בעימותים עם צה"ל בשבוע האחרון. אחרי שנחשף למספר דיווחים בתקשורת אודות המקרה, הוא מספר לסרוגים את הסיפור מזווית של אבא ושל מי שמכיר את הסיפור מקרוב.

סילוף עובדות, ערבוב בין שני סיפורים ולקיחת הנערים למקום שהם לא מכירים בלי הודעה מוקדמת, הם רק חלק מהטענות של לובצקי, שלא מהסס למתוח בקורת גם על הנערים אך מבקש קצת איזון בדיווח התקשורתי.

"בימים האחרונים אני עד למסע תקשורתי כנגד חבורת נערים הכוללת אחד הילדים שלי", מספר לובצקי, ומתנצל: "אני לא איש תקשורת ולא רגיל להיכנס לזירה הזאת, אך לאור כל השקרים ואי הדיוקים שקראתי בימים האחרונים, אני רואה את עצמי מחויב להביא לציבור את התגלגלות האירועים כפי שאני כאבא יודע שהם היו".

עוד באותו נושא

נערי הגבעות החשודים בגניבת ציוד צבאי נתפסו בכביש 90


13

בשלב הזה לובצקי מספר את שאירע: "קבוצת נערים מבלה את ימי הסגר הכללי ביחד באחד היישובים בשומרון. כמה ימים לפני החג נמצא אחד הנערים חיובי בבדיקת קורונה. לאור זאת כל החברים ששהו איתו בדירה נדרשו להיכנס לבידוד. במהלך של מועצת שומרון, סוכם שהם יועברו למלונית בירושלים שם יורשו לקיים את הבידוד (בחג) יחד".

לובצקי ממשיך ומתאר כי "כאשר הגיעו למקום הובהר להם שלא יוכלו לשהות יחד אלא שכל אחד יצטרך לשהות לבד למשך שבועיים בחדר בודד. לאור השינוי, החבר'ה ביקשו לחזור לדירה שלהם על מנת לקיים שם את הבידוד. בדרך חזרה מירושלים סמוך למחלף שורק, החברה הבינו שחוטפים אותם למקום לא ידוע והם החליטו לעשות מעשה. איכשהו הם גרמו לאוטובוס לעצור שברו חלונות וברחו לשדות. זה המקרה של וונדליזם שפורסם בתקשורת".

"בדומה לבן שלי", הוא ממשיך, "חלק מהנערים קטינים. כל החטיפה הזאת נעשתה ללא ידיעת ההורים. עד היום אף גורם רשמי לא עדכן אותנו, ההורים. בסופו של דבר הגיעו למצוקי דרגות שם סוכם על בידוד במחנה צבאי שהקימו בעזרת הצבא. וכך הם מבלים את החג במחנה צבאי באמצע המדבר תחת ציליות".

לובצקי נוקט בנתון מעניין שמשנה את כל התמונה: "כולם נבדקו קורונה ואף אחד לא נמצא חיובי. נתון די מפתיע כאשר הם שהו למשך שבוע עם אותו חולה הקורונה. הנערים החליטו שהתשובה החיובית של החבר שלהם הייתה סתם סיפור כיסוי".

(צילום: ללא קרדיט)

"אני לא יודע מה היה שם באירוע של הרכבים השרופים. ברור שיש להם זכות חפות ומשום מה כולם כבר החליטו שהמעשים מיוחסים אליהם. אך מהיכרות שלי עם חלק הנערים, המקסימום שהם עשו זה להתגונן כמו שצריך מול גנבים או תוקפים".

לובצקי מתייחס גם לדיווח אחר שיוחס לאותם נערים אך מבהיר שמדובר בשני סיפורים שונים לחלוטין: "ביום חמישי דווח שהם ברחו וגנבו ציוד של הצבא. מה שלא מספרים עד עכשיו זה שהנערים שנעצרו עם ציוד של הצבא לא היו אותם נערים ששהו בבידוד".

לובצקי מבקש לעשות סדר בעובדות ומספר את גרסת הנערים כפי שנאמרה לו מפיהם: "זה העדכון שקיבלתי לפני שבת: הם אומרים שלושה דברים: א. הם לא הפרו בידוד. לחלק מהבחורים נגמר הבידוד ביום רביעי – שבועיים מאז שהיו במגע עם הבחור שאובחן, וחלקם הלכו לביתם או מקומות אחרים לסיים שם את זמן הבידוד (בליל שבת). ב. הם לא גנבו ציוד, הם עזבו בלי לקחת דבר. ולאחר שהם עזבו, באו שני בחורים אחרים (לא מהבידוד) ולקחו כמה דברים. הצבא תפס אותם, לקח חזרה את הציוד שאיתם ולאחר דיון בבימ"ש הם שוחררו. ג. למה הם עזבו? לאחר שלא קיבלו אותם למלון, הם רצו לחזור לבידוד בשומרון – היכן שהיו. ומבחינתם, מאז כל מה שעשו איתם היה ללא בקשת רשותם – החל מלקיחה הזויה לסהרונים ללא כל אשמה וגם ש'תקעו' אותם בחור ליד ים המלח בליווי משמר כבד של יס"מ".

בסוף דבריו הוא מבקש להוסיף: "ועוד משהו, הבן שלי היה בבית כאשר נודע לו שהוא צריך להיכנס לבידוד ומיד בהיוודע דבר החשיפה לחולה קורונה הוא החליט במקום לעזוב ולהצטרף לבידוד במקום אחר ולא לסכן את המשפחה. אין ספק שכאבא לנער מתבגר יש לי ביקורת גם על התנהלותו, אך בוא נחזיר את זה לפרופורציות הגיוניות".

"לצערי הרב ובאשמת מערכת הביטחון התחנכנו מזה שנים לשחק שוטרים וגנבים עם המשטרה. ומי שעד עכשיו התנהג שלא על פי חוק, זו דווקא מערכת הביטחון ששללה את זכותם הבסיסית לחופש תנועה", הוא חותם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
69 תגובות - 31 דיונים מיין לפי
1
הזיה
רמת גן | 19-04-2020 11:11
תחנך את הבן שלך ותשתוק. ראש ישיבה תיכונית???? מגוחך
השילטון הכובש הציוני תקף את הילדים ללא סיבה
סרוג | 19-04-2020 14:48
הידלים המסכנים התגוננו נגד צבא הכיבוש. אם זנ נשמע לכם מוכר זה בגלל שהחרדלים המטורפים הולכים ונהיים דומים פיזית ורוחנית לאחיהם מהחמאס.
למגיב מד
התמים | 19-04-2020 14:48
לא הבנתי מה ידוע לך. איך ולמה נעצר האוטובוס ? למה נגרם לו נזק ועל ידי מי ? למה עזבו את הבידוד כדי לסיימו במקום אחר ומי אישר זאת ? והעיקר : מה קרה במצוק דרגות ? תן עובדות. לא סיפורי מעשיות. מזה שבענו.
לא מגוחך.גם אני אב לאחד הנערים,הידוע לי ככתוב
מד | 19-04-2020 14:39
כאן
אם זה האב
התמים | 19-04-2020 13:52
אין להתפלא על הבן. עוזבים מתי שרוצים ולאן שרוצים, גורמים איכשהו (?) לאוטובוס לעצור, שוברים חלונות ודלתות, לא יודע מה קרה עם שריפת כלי הרכב, חטפו את הילדים....נו, באמת. זה סיפור עובדתי מלא ומסודר ? החורים יותר גדולים מהחור השחור....
מאחל לך התמודדות
דוד | 19-04-2020 12:57
ואז נראה כיצד תנהג חינוך אינו פרי עץ אחד אלא שרשרת דברים ניתן לראות שאינך איש חינוך, ועדיין לא בדקת מה הורשת לילדיך
2
זה כל מה שאתה מסוגל להמציא?
טרונצ׳ו | 19-04-2020 11:18
אני מצפה מר״מ שיהיה מסוגל להמציא אגדות קצת יותר משכנעות. זה כל מה שאתה מסוגל להמציא? בשביל מה הלכת ללמוד כל כך הרבה שנים? מגיע לציבור שתתאמץ קצת יותר עם הבדיות שלך
מרתק. איך אי אפשר להאמין למילה של התקשורת.
אברהם צוקרמן | 19-04-2020 16:54
מדהים ומרתק. איך אי אפשר להאמין למילה של התקשורת.
גם אויל מחריש חכם יחשב.
רעננה | 19-04-2020 13:29
אנשים כמוך, לא מצליחים להבין גם כשמסבירים להם לאט. אז לא אתאמץ. רפואה שלימה
3
שאלה קשה יותר
חסיד בוהוש | 19-04-2020 11:24
האם מי שכשל כל כך בחינוכו של בנו, יכול לחנך ילדים של אחרים?
כשמי שכשל בחינוך מגבה ומייפה את מעשי בנו
התמים | 19-04-2020 14:27
הכשלון כבר איננו סתם כישלון. זה פרי ביאושים שצפוי שיבוא. בן כזה לא מגבים. את מעשיו לא מייפים. לציבור לא משקרים. ברור שהאב הוציא לתקשורת גירסת שקר שאינה מחזיקה מים. אז שילך לטפל בבנו. אל יגבה אותו ואל יטיל אשמה על אחרים. מעל לכל - שלא ישקר. מה הבן לומד מאב שקרן ?
אל יתהלל חוגר כמפתח
דוד | 19-04-2020 12:55
אברהם אבינו כשל בחינוך ישמעאל... יצחק כשל בחינוך עשיו... דוד המלך כשל בבנים רבים... כמה את ריק וטיפש
4
וואו. תודה שסיפרת לנו את האמת.
דוד | 19-04-2020 11:46
מדהים איך אי אפשר להאמין למילה של התקשורת.
בדיוק. ולא לשים לב לתגובות העוקצניות
מד | 19-04-2020 14:40
שאינן יודעות דבר
ברור
התמים | 19-04-2020 13:54
לסיפור ההזוי ומלא החורים של האב ( שגם הוא מתפרסם בתקשורת ולא בהודעה על עמודי החשמל ) ממש ניתן להאמין. כל מה שלא נוח לו הוא לא יודע. ומה שמספר - מספיק כדי להבין שמדובר בחבורת עבריינים שחושבים שהכל מותר להם.
5
הנערים האלה הם רוצחים פוטנציאליים
יוסי | 19-04-2020 11:53
אם הם ידביקו מישהו או 100 אנשים שחלק ימותו, דם המתים יהיה עליהם
הדם יהיה רק על מערכת הבטחון
חיפאי | 19-04-2020 13:30
שבמקום לעזוב אותם בחור שבו הם נמצאים - מכניסים אותם לתוך מחנה צבאי
6
לא להאמין לתקשורת
יעקב | 19-04-2020 12:27
לא להאמין לתקשורת
לא להאמין
יוסי | 21-04-2020 1:58
לא להאמין לתיקשורת, לא להאמין לצבא, לא להאמין לרופאים. להאמין רק לאיזה אבא הזוי עם סיפורי סבתא ולעבריינים שהכל מותר להם בחסות מתנחלי השומרון.
7
אני כבר ממזמן לא מאמין
מנחם | 19-04-2020 12:28
למה שמלכלכים על מוער הגבעות! מי שיודע את יחס המשטרה והשבכ אךיהם לא מתרגש משום סיפור, גם אם הוא אמיתי. אשרך הרב יהודה שתפסת את המושכות להשמיע קול של אמת.
מה בדיוק האמת שהבנת מדברי האב ?
התמים | 19-04-2020 13:57
שבדרך שאינה ידועה לו עצרו את האוטובוס שהסיע את הצעירים, שבשלב שאינו ידוע לו עזבו את מקום הבידוד והתפזרו למקומות שונים שאיננו מפרט, שאינו יודע מי תקף את הערבים וכיצד נשרפו מכוניותיהם - ממש מידע מלא ומפורט....גורסה מלאה ואמיתית לעילא ולעילא. פחחחחחח.
8
ברור שזה היה תרגיל של השבת
שלום | 19-04-2020 12:30
כדי לעשות עליהם עליהום, וכאשר לא יהיה להם סיוע תקשורתי לכסח אותם. כל מי שמכיר את יהודה לובצקי יודע שהוא אדם רציני ואמיתי, אשריך יהודה!
אדון דוד תשמע טוב
התמים | 20-04-2020 6:46
אבי הנער שבא לתת את גירסת הנערים נתן גיבוב מילים שאין בו דבר. לא התייחס כלל למה שקרה במצוק דרגות אלא דיבר על זכות החפות, ובנקודות אחרות אמר שאינו יודע מה קרה . זו אינה גורסה. זו התחכמות. אני לא יודע אם היה אירוע באמצע הלילה או בצהרי היום. לא יודע מי הערבים ומה עשו או לא עשו. אביו של הנער לא אמר על כך מילה. זה שבעיניך מראש רשויות המדינה אשמות, משקרות, ורק רוצות לעשות רע לנערים צדיקים יסוד עולם - זו ראייה חד מימדית שלך. אפילו אבי הנער לא אמר זאת ( האמת היא שהוא בכלל לא אמר הרבה.... ). אז אתה יכול להאמין בקונספירצית רשע. אני מאמין בקבלת העובדות. אבי הנער לא נתן עובדות. נתן סיפור שחיבר איש יחסי ציבור.
אדון תמים תשמע טוב
דוד | 20-04-2020 2:00
נכון יש דרך אחרת לעצור אוטובוס, אפשר לבקש יפה מהנהג שיעצור לך בתחנה. השאלה היא איך אתה עוצר *טיולית* שדוהרת דרומה במקום לצפון. הנערים האלה אינם חנונים, הם הבינו שחוטפים אותם. מערכת היחסים שלהם עם מערכות המדינה רצופה בסדרת שקרים מצד נציגי המדינה, אז מה הם חשבו? זרקו אותם באמצע שום מקום *בלי שמירה* אז חלאס. מה באו לעשות ערבים שמה באמצע הלילה? למה לא השאירו אותם בגבעת רונן, תודה למועצה שהפנתה להם גב? איך זה שאף אחד לא נדבק? ברור שהשב״כ המציא סיפור, כרגיל.
למגיב שבכ
התמים | 19-04-2020 20:20
חחחחחחחחחחחחח. וואללה, עלית עלי.... איזו חשיבה חדה ומהירה...קונספירציה תחת כל עץ רענן. פחחחחחחחח. האב תמים. גירסה תמימה....אתה הצלחת להבין ממנו מה קרה ? אני, כאיש שבכ מנוסה ומפולפל ממש לא הצלחתי לדעת מה הוא אומר. ראיתי מילים. לא הצלחתי להבין מה הגירסה. פתאום נהיה מרצה לזכויות הפרט, מדבר על חזקת חפות ותיאוריה משפטית, אבל מה בתכלס קרה ? זו גירסה של איש יחסי ציבור. לא של אבא שמספר גירסה עובדתית של ממש.
יתכן והמגיב הנקרא "תמים" אינו תמים אלא מהשב"כ
שב"כ | 19-04-2020 18:16
והוא מטיל שאלות וספקות בדיוק כשיטתו של עמלק - להטיל ספק, ספק בגרסת האבא המדבר בתמימות באמת...
תרגיל שמרגיל. הכל קונספירציה.... אבל
התמים | 19-04-2020 14:23
מה הבנת מדברי האב ? איך עצרו את האוטובוס ? למה חיבלו בחלונות שלו ? אם הסתיים זמן הבידוד - למה עזבו כדי להשלים את הבידוד במקומות אחרים, הרי הוא הסתיים ? מי היכה את הערבים ? מי שרף את מכוניותיהם ? למה ? מה הבנת מכל הבוקי סריקי שמסר האב ? אם הנערים עזבו ולא היו במקום - איך הם יודעים שהגיעו שניים וגנבו רכוש צבאי ? מי השניים ? גירסה כזו מבולבלת ומלאת חורים שאפילו תינוק בגן מבין שאיננה מחזיקה מים. רק שטופי מוח יכולים להאמין למין דייסה כזו שאיננה ניתנת לעיכול.
*שב"כ
שלום | 19-04-2020 13:25
טעות
9
כל הכבוד לנערים
ישראל | 19-04-2020 12:31
ששומעים חרפתם ואינם משיבים. ואוהביו כצאת השמש בגבורתו..
10
אני גם יודע ממקור ראשון שזה מה שהיה שם
יצחק | 19-04-2020 12:31
הכל אמת לאמיתה
11
נפתול תעלול
דוד רוזנבלום | 19-04-2020 12:32
מתעלל בנוער הגבעות.
תן הנחייה לשבור את העצמות למי שמעיז לפגוע
לשר הביטחון | 19-04-2020 13:28
בחיילים די להפקרות בשם הפאות הגדולות וציציות המתנפנפות
12
כל הכבוד לנערים הצדיקים!
מנחם | 19-04-2020 12:33
צריך לגלות את האמת שהשבכ ניסה לתפור עליהם תיקים!
גם האבא מודה שהם עצרו ושברו אוטובוס
טוב | 19-04-2020 13:27
וגם לא ברור איך זה נגמר עם עוד רכבים שרופים לפי הסיפור שלו. היתה שם הטעיה או טעות או חוסר תיאום, אבל אין חופש תנועה לחייבים בבידוד ומי נותן לגיטימציה להרס רכוש?
13
רואים שתגובות 1-2-3 הם של אותו בן אדם
זאב | 19-04-2020 12:35
רואים שהסגנון אותו דבר.. כנראה בתשלום של השבכ
חחחח תכל'ס
גלאור | 19-04-2020 13:26
איזה קטע, אשכרה בן אדם כותב כמה תגובות מכמה שמות
14
בשורות טובות ובריאות ושה-ה' יצילנו מהמדינה!
שימעלה | 19-04-2020 12:47
כחרדי -אינני מתפלא !
15
מבינה למה הילד ככה
נירי | 19-04-2020 12:59
אם אבא לא לוקח אחריות וטוען לחטיפה?או טענות מוזרות אחרות .אין שום לקיחת אחריות .לא פלא שהילד ככה.
16
לא מאמין לפוגרומצ'יקים המופרעים ולא לסנגוריהם
אביחי | 19-04-2020 13:00
מספיק עם האגדות
אהבל תורן של המדינה הציונית
זבוביק | 19-04-2020 13:36
תאמין לשבכינו ותמשיך להגיד הלל על משיכת הגוזמבות.
17
כל כך הרבה פלפולים
יהל | 19-04-2020 13:04
והאמת היא שהחברה מהגבעות צעירים בסיכון .בגלל שהם דתיים משלנו כולנו מחפים על זה לקוראים לזה אידיאולוגיה וכו'.האמת היא שנערים כאלה חסרי גבולות ושלא מקבלים סמכות לעיתים משתמשים באלימות והסמים,במקום אחר הרווחה מוציאה לפנימייה ונותנת לגורמים טיפולים.אצלנו מנסים לחפותצעל זה ןנותנים להם יד חופשית.
נוער הגבעות צריך עובדים סוציאליים לא משטרה
רון | 19-04-2020 16:51
נוער אבוד שלא מצא את מקומו בעולם. לא מצדיק חס וחלילה את מעשי האלימות, אבל הפיתרון הוא לא באלימות אלא באהבה
ליהל : ניכרים דברי אמת
התמים | 19-04-2020 14:30
עם כל הכאב זה המצב. מתנהלים עימם בכפפות של משי ובדברי כיבושין ושידולים. התוצאה : קבוצה חסרת עכבות, חסרת גבולות, חממה לעבריינות.
18
תתבייש
ניסן | 19-04-2020 13:27
במקום לתת לילד הפרוע שלך 2 סטירות ולהושיב אותו על התחת שילמד כמו ילד נורמטיבי אתה וחבריך איבדתם שליטה ומתרצים תרוצי הבל
לניסן : צודק לחלוטין
התמים | 19-04-2020 14:34
האב איבד שליטה על בנו ומוסיף חטא על פשע : מגבה את הבן ומייפה את מעשיו בגירסה שקרית על פניה שכלל אינה מתייחסת לעיקר - אירועי מצוק דרגות. מה קרה שם, כביכול, אינו יודע.....מתחמק בטענת זכות חפות, וכלל לא מספר מה העובדות ששמע מבנו החמוד. הקיצר הבן יאה לאב והאב יאה לבן.
טעות
אתה טועה | 19-04-2020 13:49
אם יש כמה גרסאות. אני יכול להגיד לך ותבדוק כמה פעמים הצבא מטעה ופועל משיקולים לא עיניינים . עיין האלוף בריק
19
חברה נמדדת בנקודה החלשה שלה.
יאיר | 19-04-2020 13:43
הם שרפו רכבים, הכו צעירה עד עילפון, הרסו טיולית, ברחו. איפה ההורים שלהם?? איפה דרוקמן??
ליאיר , הינה ראית דוגמית של ההורים
התמים | 19-04-2020 14:37
אב שהוא רמ בישיבה ומציג גירסה שקרית ומלאת חורים כדי להגן על בן עבריין. כשמגיע לתכלס - פתאום נאלם דום וטוען לחזקת חפות. אבל מה גירסת הבן יקיר שלו - לא מספר... נותן סיפור שאינו אלא גיבוב שקרים ושטויות. בושה.
20
המערכת
צודק | 19-04-2020 13:47
בהחלט יתכן שהדברים נכונים. מה שהצבא מידע לקחת בערבון מוגבל. אצלם יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל. תבדקו את דברי האלוף בריק על כל המערכת הזאת. יש פה גם התערבות של עיתונאים (ולצערי גם שרים (כולל בנט) שמולכים שולל וכמו בנושא עינויי השבכ גם פה סביר להנחי שהוטעו) בכל מקרה תבדקו כל דבר ברגע שיש מספר גרסאות זה אומר שמישהו מנסה לטייח דברים .
איזה מספר גירסאות ?
התמים | 19-04-2020 14:40
מה גירסת הנערים על האירוע במצוק דרגות ? מרוב בוקי סריקי וסיפורי מעשיות שהאב הזה האכיל אותנו - לא שמענו מה לדבריו קרה במצוקי דרגות. פתאום נעלמו מילותיו ורק אמר שיש חזקת חפות...פחחחחח. תן את העובדות. אל תספר לנו על חזקת חפות. זו איננה גירסה. זו אחיזת עיניים במיטבה.
21
לרמת גן, ולחכמים שכמותו
מלכי | 19-04-2020 13:50
נוער הגבעות הם נוער בגיל ההתבגרות ופעמים רבות מדובר בנוער עם קשיים, קשב וריכוז... אנו מומחים בהקמת מוסדות למצטיינים ובעלי כשרונות, ולילדים עם הקשיים כמעט אין מוסדות, ובוודאי אין מוסדות לילדים ממשפחות מאוד תורניות. אז כן , לצערנו הם נפלטים מהמוסדות והם עוסקים בישוב הארץ. המדינה ומוסדותיה רודפים אותם, כל אוהל או צריף שמקימים , מגב והיסמ ממהרים להרוס באלימות מרובה.
אתה מוזמן להקים...
ירושלים | 21-12-2020 18:48
אתה מוזמן להקים כזה מוסד אבל אז או שאתה פעיל שב''כ או מנהיג נוער הגבעות רח''ל..
לתמים, שאינו תמים
מלכי | 19-04-2020 15:42
מכיוון שאתה מתקשה בהבנת הנקרא עקב היותך מבושם מהתקשורת. הדגיש שוב - בשום מקום לא טענתי שהנוער הזה צדיק. יש לו אולי כוונות להיות צדיק, אך בפועל התוצאה היא מורכבת מאוד. אני לא מחלק ציונים אלא מתאר מצב - כיצד הנוער הזה בסופו של דבר מגיע לעיתים למעשים שלא יעשו. נקודה. וכן, מכיון שבמערכות יש אנשים תמימים כמוך, במקום להיות המבוגר האחראי שמרומם את הנוער הזה עם גישה מרוממת ובונה אמון, האנשים האלה מומחים להגדיל את האש בכל מקום ובכל מצב. כמה חבל!!!!!!!!!!!!!!
למלכי
התמים | 19-04-2020 14:55
שוב : ההורים לא אשמים, הילדים צדיקים ומי שאשם זו המדינה שלא מאפשרת להם להשתולל כאוות נפשם. היגיון ברזל. אז תודה רבה. את יישוב הארץ שישאירו למוסדות המתאימים ולא ינסו לכפות את רצונם על המדינה. לא כל ארחי פרחי יחליט איפה ומתי ליישב חלק זה או אחר של הארץ. ולא כל ארחי פרחי ייקח את החוק לידיים ויפגע הן בחיילים והן בערבים, כל אימת שמתחשק לו. יש דין ויש דיין. לצערי לא תמיד, כי מטפלים בהם בכסיות של משי - אבל זה העיקרון.
למלכי הצודק: כל מילה בסלע !!
נעמי | 19-04-2020 14:50
לדאבוני תגובתך נכונה וצודקת ותמיד מחפשים את נוער הגבעות . לא שכחתי מה שקרה בדומא וכולם עדיין משקרים בנושא .
22
בנט ושקד גיבו את העינויים ועלילת הדם בדומא
אורי | 19-04-2020 14:24
לצערי, הרב דרוקמן עם בנט ושקד, במקום לחפש דרך לעזור ולהכיל ולבדוק מה האמת, תוקעים בהם סכינים. אני חושב שהציבור הדתי לאומי צריך הנהגה אחרת.
מסכימה עם הצעתך, בפרט שדרוקמן סיבב את ההלכה
לאורי | 19-04-2020 14:47
כדי שפרץ (שרקד עם המגרשים בקטיף) יפר את ההסכם עם עוצמה/בן גביר. מאז אין לי שום יחס לרב דרוקמן אעפי שהיה קומונר שלי בסניף בע בתא.
23
למה אתה חושב שהאבא המציא הסיפור?
לתמים | 19-04-2020 14:44
מאמינה לאבא שמספר את האמת, בפרט כאשר המשטרה/היסמ/השבכ וכל אוהבי נוער הגבעות אוהבים להדביק להם סיפורים, גם אם חלק נכון - מאמינים לאבא !!
חושב שהמציא
התמים | 19-04-2020 15:00
כי הסיפור לא מסתדר ומשום שאינו נותן עובדות כהווייתן : איך פתאום נעצר האוטובוס ? למה שברו הנחמדים האלה את החלונות ? אם השלימו את זמן הבידוד - למה עברו למקום אחר כדי להשלימו, כטענת האב ? אם עזבו את המקום - איך יודעים ששניים אחרים באו וגנבו ? והעיקר : מה קרה במצוק דרגות ? מי ולמה היכו את הערבים ומי שרף את מכוניותיהם ? פתאום האב ממלא פיו מים ומספר לנו על זכות החפות. נהיה משפטן. תודה רבה. תן את העובדות ! לא הרצאה משפטית ולא סיפור שהמציא איש יחסי ציבור. עובדות פשוטות - הצעירים היו שם ? היכו ערבים או לא ? שרפו מכוניות או לא ? פשוט מאוד. אל תתפלפל.
24
איזה אבא...... מעניין איך יצא לו ילד כזה?
אחד ש... | 19-04-2020 14:52
לא צריך לקרוא בין השורות כדינלהבין איך לאבא כזה יצא ילד כזה. הנערים החליטו שהם רוצים להיות במקום אחר - מי שואל אותם בכלל? הם הבינו שחטפו אותם? איזה יכולת היסק מסקנות - בטח חטפו אותם לנאסא, או לפרוייקט מחוננים בטכניון.ולכן הם החליטו לשבור חלונות לאוטובוס, האם האבא הגאון ישלם על הנזקים שבנו גרם? אבא הזוי ותגובה הזויה .
25
מדהים ומ איך אי אפשר להאמין למילה של התקשורת.
ליאת פרידמן | 19-04-2020 16:53
מדהים ומוזר. איך אי אפשר להאמין למילה של התקשורת.
26
אוי לאבא ואוי לבנו
דוד שרשבסקי | 19-04-2020 17:08
אחרי דברי האב אכן אפשר להבין ולהאמין לכל מילה של המשטרה ורשויות החוק אם האבא היה נורמטיב, אז כנראה שגם בנו היה בבית ולא שובר חלונות ועובר על החוק
27
להכניס אותם לכלא ומיד. מסכנים את ההתיישבות
תושב גילה | 19-04-2020 18:05
חצופים ועבריינים. אין הגדרה אחרת. מסכנים את פועלה של ההתיישבות.
28
יקרים. רק בריאות ונחת. ולא להיות מלשינים.
נ. | 19-04-2020 21:56
כותרות מגמתיות בחדשות. ומעצר בכביש 90... עושה רושם של נסיון גיוס מלשינים לשבכ במסווה הקורונה. מלשין זה איחסה. מלשין זה איחסה.
29
הסיפור
אחד האבות | 20-04-2020 1:49
אם היו מספרים לכם על ילדים שנשרו מבית הספר (זה קורה במשפחות הכי טובות) ובמקום להסתובב בכיכר החתולות הם מחליטים להקים אוהל בשום מקום, לגדל עזים ולישב את ארץ ישראל, אם הסיפור היה נגמר כאן הכל היה יכול להיות יפה, אלא.... ש.... מגיעים שוטרים וב״חכמה רבה״ ובאלימות לא פחות גדולה הורסים וטופחים אשמות שווא על הילדים האלה. מה הייתם מצפים שיקרה? לילדים שנשרו מבית הספר יש אופי מאוד חזק והם בעלי עוצמות אדירות במיוחד, במלים אחרות הם לא לפלפים. פה מתחילה מערכת היחסים שלהם עם מערכות המדינה. עוד פרט קטן ושולי ששכחתי לספר הסיפור מתרחש בחורף כמה שעות לפי שיורד גשם. מה חשב מי שנתן את ההוראה? אני לא מצדיק את כל מה שנעשה באירועים האחרונים אבל רק בא להסביר את הגענו למצב הרע הזה. מי שהיה צריך להיות המבוגר האחראי עושה סיבוב על גבם ומשתמש בכל הכוחות העומדים לרשותו. במקום להשתמש בעוצמות של הנערים המדינה הצליחה להשניא את עצמה.
אתה מדבר על...
ירושלים | 21-12-2020 18:43
אתה מדבר על גוש אמונים?
למגיב אחד האבות
התמים | 20-04-2020 6:54
אני מבין את כאבך. אבל לא יעלה על הדעת שכל קבוצה תחליט היכן, מתי ואיך היא מיישבת את ארץ ישראל על דעת עצמה. לא זו אף זו, לעיתים הם מסכנים את עצמם והצבא נאלץ לאבטח אותם. לעיתים הם פוגעים בערבים ושוב הצבא נאלץ לבזבז משאבים בגללם, שלא לדבר על כך שהרשויות מוצאות את עצמן נאלצות לספק תשתיות כמו מים ולפעמים חשמל - והכל תוך אינוס הרשויות, ללא תיכנון וללא קבלת כל אישור. גם מי שנושר מהלימודים כפוף לחוקי המדינה. הצעירים הללו סיגלו לעצמם אידיאולוגיה שמזלזלת במדינה ופוגעת בה ובמי שפועל מטעמה, כולל שוטרים וחיילים. התפיסה שצריך לנהל איתם משא ומתן כדי שיואילו בטובם להתנהג כאחד האדם היא תפיסה שגויה. ואגב, המבוגרים האחראים צריכים להיות הוריהם.
30
לא פלא שהילד בגבעות
יוד | 20-04-2020 15:40
ברור, בגבעות יש ילדים שכל מה שהם יודעים זה להתגונן.... בגלל זה הם נערי גבעות.
31
מקרה מצער
אזרח | 21-04-2020 23:50
אך צריך להבין איכן הגיע מדינת ישראל 3 ראשי שבכ מפגנים ומסיתים נגד מדינת ישראל למה שלא יעשו ככל העולה על רוחם כי הם שולטים גם על הצבא גם על המשטרה וזו מציאות של היום במדינת ישראל