זאת הסיבה שנתניהו אישר הפגנות - סרוגים

זאת הסיבה שנתניהו אישר הפגנות

בדיון שערכו בממשלה, השרים התנגדו לתקנות החדשות, ואף זעמו על פרסומן ועל הצהרת נתניהו עוד לפני שהתקיימה ישיבת הממשלה שהופכת אותם ל"חותמת גומי", נתניהו הבהיר לארדן במהלך הדיון מדוע התיר הפגנות

author-image
זאת הסיבה שנתניהו אישר הפגנות
  צילום: תומר נאמבורג/ פלאש 90

מחאת "הדגלים השחורים", ההפגנה שנערכה בשבוע שעבר יצרה סביבה המון אמוציות – כאלף בני אדם במתחם הבימה שהפגינו נגד נתניהו בטענה שהוא הורס את הדמוקרטיה ונגד המגעים בין כחול לבן לליכוד.

היא זו שהובילה ככל הנראה לאחר התרעומת הציבורית שכמה כנגדה להתרת התפילות במתחם הציבורי. בישיבת הממשלה שהתקיימה במהלך הלילה (בין ראשון לשני) השר לביטחון פנים גלעד ארדן תקף את התקנות החדשות וקרא להגביל את ההפגנות.

עוד באותו נושא

"ההפגנה שלכם לא יותר קדושה מהתפילות שלהם"


55

על פי הפרסום של מיכאל שמש בכאן, טען השר לביטחון פנים גלעד ארדן בישיבת הממשלה כי "חשבתי גם בעבר, נושא ההפגנות בזמן קורונה צריך להגביל את גודל ההפגנה. מה שקורה שכל אחד יכול לארגן הפגנה ולא צריך אישור מהמשטרה. וההפגנות לא הוגבלו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברים: "אני לא יוצא נגד ההחרגה של ההפגנות. אני מתנגד לזה אבל לא יוצא נגד זה. אני לא יכול לצאת נגד זה כי בדרך כלל ההפגנות הן נגדי".

ארדן גם טען שהתקנות החדשות יצרו מגבלה באכיפה: "ממחר המרחב הציבורי הולך להיראות אחרת. כל הגבלה של מרחק היא לא רלוונטית. למשטרה אין יכולת לאכוף את זה".

"בנוגע לתפילות", הוסיף ארדן, "הכניסו פה מגבלות לא הגיונית – אין שום טעם להגביל שהתפילה תהיה 500 מטר מהבית. אתם רואים מצב ששוטרים יעברו מתפלל מתפלל לבדוק מרחקים? כמה אפשר להשניא את המשטרה על הציבור?".

בטוויטר כתב ארדן: "לאור העובדה שלא ניתן לדעת כמה אנשים יגיעו לתפילה בציבור, בדיוק כפי שאי אפשר לדעת כמה יגיעו להפגנה שפורסם שמתקיימת , אציע הערב לממשלה, שמספר המתפללים בתפילה במקום פתוח לא יוגבל לעשרה בלבד. ההגבלה יכולה להיות לגבי המרחק בין קבוצות המתפללים וכך נוכל לאפשר גם ליותר מתפללים להשתתף בה". ואכן בעקבות הצעתו מספר המתפללים גדל.

גם השר זאב אלקין הביע הסתייגות מהמהלך ואמר בדיון, "אנו מאשרים תהליך שחרור במצב שבו יש הרבה סיבות כרגע לחשוש מיציאה, שזה יחזור שוב. מציאות של יציאה מוקדמת יכולה לפגוע הרבה יותר. סבירות מאוד גדולה בגלל שמתחילים יציאה מוקדמת, שנצטרך לעשות סיבוב אחורה".

השר להגנת הסביבה פירט בדבריו: "צריך לקחת בחשבון שאין לנו היום מנגנון לבדוק אנשים שצריכים בידוד כתוצאה ממגע עם חולה מאומת, זה לא קיים. יש פה חור מלא באכיפה. אני חושב שכל המדינה תעבוד ב100%, זו אשלייה שרק 30% יעבדו. לפי התחזית הפסימית שלי, אנחנו נצטרך להדק את החגורה. ברגע שאנחנו משחררים את המשק ולא משחררים את מערכת החינוך – צריך לתת הגנה לעובדים".

נתניהו הוסיף בדיון: "אני מדבר עם מומחים ויש שתי גישות. גישה אחת מתייחסת לקורונה כמו מדורה גדולה שתעלה ובסוף תרד. גישה שנייה אומרת שזה ילך ויכה שוב לא ייעלם".

השרים גם הביעו תרעומת במהלך ישיבת הממשלה כי התקנות כבר פורסמו בידי משרדי הבריאות והאוצר עוד לפני שהתקיים הדיון בהצעותיהם וטענו שלא יהפכו ל"חותמת גומי", בסוף חלק מההצעות התקבלו בתקנות שפורסמו היום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לבטל הגבלת מרחק בתפילה בבני ברק
רון | 19-04-2020 10:37
כמו שכותב ארדן הוא לא יכול לבדוק ת ז. של 19 איש, מזל שריצה מוגבלת ל-2 בודדים ככה שהמשטרה יכולה להדר ולבדוק שהם באמת גרים פחות מ-500 מטר. ככה זה מדינה שנשלטת על ידי מפלגות חרדיות