מספר המתפללים הוגדל; קנס על אי חבישת מסיכה - סרוגים

מספר המתפללים הוגדל; קנס על אי חבישת מסיכה

אחרי דיון טלפוני ארוך, אישרה ממשלת ישראל את ההקלות מהסגר. בין ההחלטות הבולטות: הגדלת מספר המתפללים וקנס על אי חבישת מסיכה; אילו חנויות ייפתחו ואיך הקניה תתבצע. כל הפרטים

author-image
מספר המתפללים הוגדל; קנס על אי חבישת מסיכה
  תפילה במניין (צילום: גרשון אלינסון/ פלאש90)

אחרי דיון טלפוני ארוך, ממשלת ישראל אישרה קצת לפני השעה 7:00 בבוקר, את ההקלות ביניהן עריכת תפילה במניין, פתיחת חנויות טקסטיל, חשמל ומוצרי בית וחזרה לעבודה במתכונת של עד 30% ממצבת העובדים.

מלבד ההקלות, הממשלה אישרה גם את המשכן של חלק מההגבלות, למשל: יציאה מהבית עד 100 מטר כדי להתרענן, חובת חבישת המסיכה והטלת קנס על סך 200 ש"ח למי שייתפס ללא מסיכה.

תפילה עד 19 איש

בין ההקלות שאושרו הלילה אושר קיום תפילה במניין במרחב הפתוח. אחרי שאמש הודיע נתניהו כי התפילה תותר רק עד 10 אנשים, הלילה הוחלט להגדיל את כמות המתפללים ל-19. במידה ויהיו 20 מתפללים יפוצל המניין לשניים. לצורך תפילה מותר להתרחק מהבית עד 500 מטרים.

ספורט ואימון כושר

בנוסף, מותר לקיים פעילות ספורט של שני אנשים קבועים או אנשים שגרים יחד באותו הבית. ניתן לבצע את הפעילויות במרחק של עד 500 מטרים מהבית.

לימודים

רובה הגדול של מערכת החינוך יישאר סגור גם בשבוע הקרוב, כאשר החינוך המיוחד ישוב ביום שלישי לפעילות בקבוצות של עד שלושה תלמידים ובהפרדה מלאה בין קבוצה לקבוצה, שכוללת לפחות רבע שעה הפסקה ביניהן.

בנוסף, תתאפשר אפשרות לעד 3 משפחות להתאחד ולשמור על ילדיהן יחד, או בתורנות של ההורים או על ידי מטפל במיוחד עבורם. שלוש משפחות יוכלו להתארגן לשמירה על שלושה ילדים עם מטפל קבוע.

פתיחת חנויות

הממשלה אישרה גם את פתיחתן של חנויות שאינן מוכרות מזון. 1. ציוד מידע ותקשורת; 2. ציוד אודיו ווידאו; 3. מחשבים, ציוד היקפי, תוכנה וציוד תקשורת; 4. טקסטיל; 5. כלים ממתכת, צבעים וזכוכית; 6. שטיחים, מרבדים וחיפויי קיר ורצפה; 7. רהיטים. 8; מוצרי חשמל וגז ביתיים; 9. כלי בית ומוצרים אחרים לבית, למעט צעצועים ומשחקים; 10. חפצי תרבות ופנאי; 11. ספרים, עיתונים, ציוד משרדי וצורכי כתיבה; 12. ציוד ספורט ואופניים; 13. כלי נגינה; 14. מוזיקה וסרטים על גבי מדיה; 15. אביזרים רפואיים; 16. מכבסה; 17. מתפרה; 18. סנדלרייה.

החנויות שישובו לפעילות יצטרכו לעמוד בהנחיות משרד הבריאות. בין היתר ישנה הגבלה של ארבעה אנשים לכל קופה רושמת בחנות (או שני אנשים אם מדובר על חנות שקטנה מ-100 מ"ר), מעקב מלא ודיווח אחר הנכנסים לחנות, סימון מרחק של שני מטרים בין לקוחות בקופה, שמירה על היגיינה וחיטוי לעיתים קרובות, מחיצה פיזית בין המוכר לקונה. כמו כן, בעת תשלום בכרטיס אשראי לא תתאפשר חתימה על הקבלה. מדידת חום בכניסה לחנות ותיעוד כל הבאים בשערי החנות. במידה ואחד מעובדי החנות יימצא חולה בקורונה משרד הבריאות יסגור את החנות. משלוחים עדיין יתאפשרו מכל החנויות, ללא הגבלות נוספות על אלה שהיו עד עכשיו.

ההגבלות במקומות העבודה

מקומות העבודה הותרו להחזיר עד 30% ממצבת כוח האדם אך גם זאת תחת מגבלות ברורות: מינוי ממונה קורונה בכל מקום עבודה, תשאול העובדים למצבם הרפואי, אי קבלת עובד עם חום של 38 מעלות ומעלה. בנוסף, לא תתקיים קבלת קהל. בחדרים שגודלם עד 20 מ"ר ניתן לשהות רק שני עובדים, או יותר אם יש מחיצה בין עובד לעובד. בחדרים גדולים יותר ניתן להיות עד חמישה עובדים, או מספר גדול יותר אם ישנה מחיצה. ניתן יהיה לקיים פגישות מקצועיות, בתנאי שיש עד שמונה עובדים בחדר. אכילה או שתייה תתבצע ככל הניתן בחדר הקבוע של העובד ולא בפינות קפה או מטבחונים.

תחבורה ציבורית

על פי הצהרת ראש הממשלה נתניהו אמש, תדירות התחבורה הציבורית תגדל בהתאם לחזרה הפעילות במשק. עם זאת, טרם ברור כיצד זה ייעשה והאם רכבות גם תהיינה כחלק מחידוש התחבורה הציבורית. על פי הדיווח באתר ynet, במסגרת חידוש השירות יותקנו תקנות חדשות שלפיהן העלייה לאוטובוס תתאפשר רק עם מסכות, יוגבל מספר הנוסעים, הישיבה תותר רק ליד החלון ויודבקו מדבקות על רצפת האוטובוס שיסמנו היכן מותר לעמוד.

ימי הזכרון והעצמאות

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ויום העצמאות שיחולו בשבוע הבא ייערכו בבתים ולא ייערכו אירועים המוניים: "אירועי הזיכרון הפעם לא יהיו עם הקהל, וכך גם אירועי יום העצמאות. החגיגות יהיו בבתים ובמרפסות, אבל גם ברגעים הללו נניף בגאון את דגל המדינה", אמר נתניהו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מספרות
נעמי מנב | 19-04-2020 8:28
האים מספרות יכולות לעבוד?
2 meter separation
nana | 19-04-2020 20:28
!!!
2
19 אנשים? כדי שאפשר יהיה להידבק?
המורה להיסטוריה | 19-04-2020 8:47
תגידו - אלוהים לא שומע טוב שרק אם 10 ביחד מתפללים זה נחשב? עוד לא הבנתם שכמעט כל כלל ביהדות הרבנית נועד לאפשר שליטה טובה יותר על המאמין? ותחסכו מאתנו את התגובות על למה הפגנה כן ותפילה לא - כי הפגנה זה חד פעמי ובאישור המשטרה ובהשגחתה ברוב המקרים, בעוד שתפילה זה יומיומי ובאלפי מקומות .
מה אתה מחפש באתר הזה?
המורה ליהדות | 19-04-2020 9:33
תשוטט באתר חדשות אחר שיותר מתאימות לדעתך
די !! תפסיקו עם קטנוניות
אברהם | 19-04-2020 9:27
די !! תפסיקו עם קטנוניות בה שהממשלה אישרה להתפלל במניין עם שמירה של מרחק. ודאי שעד 19 מתפללים התירו כי אם יש 20 ניתן לחלק לשני מנינים. הכל מובן!!
3
הזמן קצר והמלחמה על העיסקא קרובה קרובה:
עדכוני הקורונה | 19-04-2020 9:00
מורינו ורבינו הרב ישוע פינטו התריע אתמול שרעידת אדמה ענקית עומדת להתרחש במרוקו וימות שם הרב הגדול של היהודים ויצלבו אותו המרוקאים ימח שמם,ואלפי אלפי טילי קורונה של החיזבאללה ימח שמו מכוונים אל המנזרים והמסגדים של הכמרים של הערב רב שברחו ונעלו את המסגדים:השייח רובי אלבז ודני צעקני ויצחקי יוסף והזמיר ויגעל כהן, והשייח רובי ודודי ודני ובעדני ושלומי הארושי ובניאו השמואלי ואלדדי השמואלי ועדס הבכיין ושאר הירקות.
4
תפילה חרישית
אזרח | 19-04-2020 10:21
סתימת פיות בזמן תפילה, להתפלל בשקט זאת היא מצווה !!! ראה מסכת ברכות, מי שמתפלל בציבור בקול, הרי הוא כופר !!! רשי מסביר, המתפלל בקול, כמוהו כעובדי הבעל בכרמל בזמנו של אליהו הנביא.
מכביח צהוב
איתי וייס | 19-04-2020 10:42
שטויות ללא מבינים בתפילה בבית רק בקול מהנשמה בחוץ שיתפללו בשקט הרי הפסדנו תפילה במנין אז רק מתוך כוונה כי אין כלום עכשין בחוץ בסדר שקט
5
טבילה במקווה 3 ביחד, ריצה בחוץ רק 2
רון | 19-04-2020 10:33
בסהכ הגיוני בעולם הפוך