בהמשך לדיווחים על אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה וחידוש שנת הלימודים, שר החינוך, הרב רפי פרץ, פרסם פוסט בו הוא מסביר את כלל השיקולים ואת הדרך בה הדברים יתנהלו אחרי חג הפסח.

הפוסט המלא:

כידוע, מדינת ישראל נמצאת באחד המשברים הגדולים בתולדותיה, עם השפעות רבות על מערכת הבריאות, הכלכלה, התיירות וכמובן מערכת החינוך.

כוחה של מערכת החינוך הישראלית ביכולתה להגיב במהירות וביעילות, ולצלוח מעברים חדים בין שגרה לחירום. ככה עשינו בסבב האחרון בעזה, וככה בדיוק כאשר הגבנו מיידית לסגירת מוסדות החינוך ובו ביום הפעלנו מערך של למידה מרחוק.

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

(ערוץ כנסת)

חשוב לי להדגיש, ממשלת ישראל טרם קיבלה החלטה בדבר החזרה ללימודים. אך אנחנו במשרד גיבשנו חלופות אפקטיביות לפתיחה מדורגת של מוסדות החינוך – כאשר תתקבל על כך החלטת ממשלה.

החלופות מתבססות על עקרון מנחה לפיו הלמידה מרחוק תלווה אותנו עוד זמן רב ותהווה השלמה ללמידה הפיזית, בשילוב היברידי בין למידה בקבוצות קטנות ללמידה מרחוק, כששתי מטרות עומדות מול עיני כולנו:

▪️ אפקטיביות חינוכית – כדי לאפשר סל חינוכי שלם ככל שניתן. ▪️ אפקטיביות משקית – כדי לאפשר להורים לעבוד, ולמשק להשתקם.

מודל ההפעלה שאנו מגבשים מתייחס דיפרנציאלית לכל שכבות הגיל – גני ילדים, יסודי, חטיבות הביניים והתיכונים – ומניח תשתית תפעולית שנשענת על 3 צירים:

– התלמידים – פיצול לקבוצות קטנות וקבועות (למניעת הידבקויות בין הקבוצות). צוותי ההוראה – צוותים קבועים לכל קבוצה, וצוותים ללמידה מרחוק. סדר היום – נעניק לעובדי ההוראה סדר יום מובנה ומקיף, לסינכרון ולחיבור מיטבי בין הלמידה בקבוצות קטנות ללמידה מרחוק.

מעגלי הלמידה, ביום שאחרי, יהיו ברוטציות שייקחו בחשבון את כל מרחבי הלמידה במוסדות החינוך – כיתות הלימוד, החצר, הספריות, אולמות הספורט – וסדר היום שגיבשנו יעניק לכל תלמיד שגרה מובנית וברורה שמתחילה במפגשי בוקר, ממשיכה בלמידה רב תחומית ומסתיימת במפגשי סוף יום.

זו תקופה מאתגרת ומורכבת, מגבלות החירום בלתי מתפשרות, אולם אין לנו ספק שבפעולה נכונה, ובצורה שיטתית וסדורה, נעבור תקופה זו בהצלחה.

חשוב להמשיך להישמע להוראות משרד הבריאות, גם כעת. עד עכשיו אזרחי ישראל היו מופת במילוי ההוראות ויש להמשיך כך הקורונה עדיין מתפשטת וחשוב להקפיד על ההנחיות.