נס בתא מספר 7: התשובה הטורקית לחומות של תקווה - סרוגים

נס בתא מספר 7: התשובה הטורקית לחומות של תקווה

הסרט ״נס בתא מספר 7״ הפך לסרט הטורקי הנצפה ביותר וחצה את ה-5 מיליון צופים. כעת, הוא כובש את נטפליקס ומסתמן כקלאסיקה מרגשת אשר נשענת על סרטי הכלא המפורסמים מכל הזמנים

נס בתא מספר 7: התשובה הטורקית לחומות של תקווה
  צילומסך

הטלנובלות הטורקיות מיצבו את עצמן בשנים האחרונות כנכסי צאן ברזל בטלוויזיה הביתית והפכו לדבר הכי חם בשיחות הברזייה ובקבוצות הפייסבוק. כל זה קרה הרבה בזכות ההצלחה המסחררת של "הכלה מאיסטנבול", שהפכה לפולחן וסללה את הדרך למגוון רחב של סדרות וסרטים בשפה הטורקית לכל סלון בישראל ובעולם.

השימוש בנופים היפים של טורקיה, בפסקולים, ובעיקר – בבדלנות המובהקת של המקום שלא מנסה להתחנף לאמריקאים ושומרת על הדנ"א שלה, הפכו את התוכן הטורקי לפופולרי במיוחד. ולכן, זה רק היה עניין של זמן עד שיגיע סרטו של הבמאי מהמט אדה אוזטקין – "נס בתא מספר 7", שכולו שיר הלל לשפה הטורקית ושהפך בחסות נטפליקס ללהיט ענק בישראל.

אם לאמריקאים יש את "חומות של תקווה", "גרין מייל", "הפרפר" ועוד סרטי כלא רבים, מרגשים וטובים שהפכו במרוצת השנים לקלאסיות על זמניות. הטורקים לגמרי יכולים להתהדר בתשובה משלהם שנשענת על אותם קווי עלילה לסרטי הכלא המפורסמים מכל הזמנים.

עוד באותו נושא

2 סדרות חדשות: אחת מטורללת והאחרת מרגשת


7

הסרט מספר את סיפורו של ממו (אראס בולוט אינמלי, בתצוגת משחק מרגשת וכובשת) אלמן, אב לאובה הקטנה (ניסה סופיה) ושסובל ממוגבלות שכלית. השניים מתגוררים עם סבתו של אובה – פאטמה, אשר מטפלת בשניים ומגדלת אותם משל היו בני אותו הגיל (באחד הסצינות היפות בסרט, הסבתא מסבירה לנכדתה כי אביה והיא מבחינה מנטלית בני אותו "הגיל"). ביום אחד מתהפך על אובה  גורלו.

זה קורה לאחר שחסר המזל נקלע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון, וכבר בתחילת הסרט ימצא את עצמו מואשם במותה של בתו של הגנרל המקומי. כיאה לסרטי הכלא הפופולריים, מהנקודה הזו מתרחשת שרשרת אירועים מהירה שבמהלכה נלקח אובה לבית האסורים הטורקי (שמזכיר יותר אכסניה של "תגלית"). כל זה קורה לא לפני שהמשטרה המקומית והמוטה להפליא מפליאה בו את מכותיה. בהמשך, הוא יעבור משפט בזק במהלכו ייגזר עליו גזר דין מוות וכל שנותר למסכן הוא להילחם על חפותו.

מהנקודה הזו היוצרים של הסרט משתמשים ללא חת במאפיינים הטורקים המוכרים. מה שלעיתים מגביר את התחושה שמא נקלענו לטלנובלה טורקית. אולם, לזכותם ייאמר שהשימוש במוטיבים הטורקיים כמו בפסקולים הנהדרים נעשה באיזון ובמודעות מלאה ולכן גם מצליח לשמור על חינניות ובדלנות מקורית. גם הבחירה להפיח אופי בחבריו לתא של אובה, היא בחירה נבונה שלא נופלת לסטריאוטיפ המוכר של דמויות האסירים האלימים ורפי השכל, והם גם אלו שהופכים את הסרט לנסבל לצפייה גם בסצינות היותר אלימות שלו.

נקודות הקסם והרגש של הסרט מתבטאות עד מאוד בסצינות שובות הלב של אובה בתו, שבשלב מסוים מצליחה לחמוק לכלא כדי להתייחד עם אביה. וגם בעזרת חבריו לתא שמחבבים אותו ככל שמתקדם הסרט ונרתמים לעזרתו. הם גם אלה שנותנים ביטוי מובהק לאבטיפוס הטורקי שטמון בכל אחד מהם וחושפים סטריאוטיפ טורקי אחר, מה שמייצר לעיתים רגעי צחוק של ממש. תעיד על כך אחת הסצינות שבהן אשתו של אחד האסירים מגיעה לכלא להתחשבן עמו על מעשיו והתוצאה שמתקבלת היא תחושה שאנו צופים בסרט בורקס טורקי מהסוג שהסבא והסבתא של רובנו היו צופים בנעוריהם.

אך למרות כל ההפוגות הללו, אל תטעו. הסרט ידע ללחוץ גם על בלוטות הרגש שלכם, ויגרום לרגשנים שביניכם לדמוע בסצינות השיא שלו. אלו מגיעות לגבהים חדשים ככל שמתקדם הסרט, שנאמן לזא'נר שממנו הוא עשוי, ושהגדיר מחדש את עולם הטלנובלות במתכונתו הנוכחית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
22 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
הסרט הזה הוא פשוט העתקה של סרט דרום קוריאני
רונן | 13-04-2020 14:40
בעל אותו שם ועלילה משנת 2013. לא טורקי, לא חומות של תקווה ולא נעליים.
גם חלק מהסדרות האטרקציות 'מועתקות' מהקוראניות
מיי | 16-04-2020 3:33
אבל הדרמה הטורקית טובה פי כמה מהקוראניות...
אין כזה דבר העתקה בקולנוע
ידען קוריאני | 14-04-2020 20:48
ראשית הדבר נעשה עם רשות וזכויות יוצרים שנית יש לא מעט ספרים שמאותו ספר מספר ארצות ובמאים עשו סרט. לפעמים זה מצליח ולפעמים לא.הסדרה הגשר הסקנדינבית הויתקה משוודיה לארהב לסרט כושל ביותר כדהגשר היה סדרת מופת. לא ראיתי את הקוריאני ולכן אין לי מקום להשוואה. זה סרט ציון עשר
נכון מאוד
צודק | 14-04-2020 0:55
יפה שזכרת, זה היה מזמן, כמעט שכחתי. אחלה סרט קוריאני, גם מרגש וגם מצחיק.
2
סרט מדהים
Or | 13-04-2020 21:12
המשחק, העלילה וכל מה שקשור בו. כגבר - לא הפסקתי לבכות כמעט מתחילת הסרט. מדהים מדהים ושוב פעם מדהים.
3
סרט מדהים!
רון | 13-04-2020 23:36
מהמרגשים שראיתי בחיי וראיתי עשרות סרטים מהסוג הזה. אהבתי את הביקורת שלכם בעיקר על כך שאמרתם שהסרט יודע לגעת בנקודות הרגישות שלנו שזה תיאור נהדר לסרט. החוסר אונים,האי צדק שהיה שם,האכזריות לרוב,אני לגמרי שמח שזה נגמר בסוף טוב כי זה שידרג עוד יותר את הסרט לדעתי. אם הייתי בוחר סצנה אחת שאני לא אשכח מהסרט הזה זאת הסצנה הכי אכזרית לדעתי שהייתה בסרט,הסצנה בו ממו מגיע לחדר חקירות לחוקרים תוקפים אותו באכזריות,אבל אז מגיע המפקד שבתו נהרגה ובא כביכול לסגור חשבון כשרואים בפריים רק את הדלת,בזמן ששומעים את ממו צועק די ומתחנן שיפסיק. זאת סצנה שבאמת לא אשכח מהסרט. אבל מה שבטוח,הטורקים לגמרי יודעים לרגש.
4
תיקון כתבה
נ | 14-04-2020 21:16
היי, יש לציין שהתייחסתם בכתבה מספר פעמים לאבא בשם ״אובה״ אך זהו שמה של הבת. שמו של האב הוא ״ממו״.
5
סרט
מומו | 15-04-2020 2:34
סרט מרגש ברמות בכיתי מלא מומלץ לכולם ורק להפיק את המיטב מהסרט.
6
מי הבין את סוף הסרט
סוף הסרט | 15-04-2020 8:09
לאחר שכולם ראו הסביר : המבוגר בכלא ראה את העץ בקיר שהילדה זיהתה מהחלון מהבית שלה. הוא היה סבא שלה. הוא רצח את הבת שלו שהייתה אמא של אובה הילדה שהייתה צריכה להתחתן עם ממו ובסוף רצה שהבת שלו תסלח לו בעולם הבא אז הוא הסכים לתלות את עצמו בכדי להציל ולחבר בין הילדה והאבא שוב.
ככה גם אני...
דודו | 20-07-2020 20:42
ככה גם אני הבנתי אבל נראה לי שהבמאי רצה להשאיר את זה ככה פתוח כתעלומה שזה אופציה אבל לא מחייב.
מהה
רוקי | 23-04-2020 10:52
מה אתה מקשקש מאיפה הבאת את זה?
7
תיקון טעות
לירון | 15-04-2020 8:20
תיקון לכתבה-האב אינו סובל מתסמונת דאון. יש לו פיגור שכלי. תסמונת דאון היא דבר אחר לחלוטין וראוי לתקן את הטעות.
8
לא בליגה של חומות של תקווה ולא מענה...
שביט | 15-04-2020 11:23
נכון סרט טוב אבל לא הרבה מעבר. מי שמשווה לחומות של תקווה כנראה שכח את הסרט וכדאי שיראה אותו שוב.
אין ציונים לא באהבה ולא ברגש
כהן | 11-05-2020 8:07
כול אחד מניעים אותו ונוגעים בו דברים אחרים,בעיני הסרט היה מרגש למה זה כול כך חשוב לך שמסתובב בן אדם וזה בשבילו הסרט הטוב ביותר? למה אתה חייב להרוס לו.
9
שטויות במיץ אתם מדברים
יוסי | 15-04-2020 15:45
זה חידוש לסרט קוריאני
10
.
מישל | 15-04-2020 22:35
שמעתי הרבה דעות על כך שבסוף הסרט אווה מגלה שמי שהציל את ממו ממותו מתגלה כסבא שלה האם זה נכון ?
11
נס בתא מס 7 לא כצעקתה
רוני אופלטקה | 16-04-2020 0:58
האמת התאכזבתי כי כל העולם ואשתו המליצו והתפעלו ואני מצאתי סרט עם מאפיינים מובהקים של טלנובלה יחד עם נוקשות טורקית של כל מי שמגלם שם את המשטר ללא קו עלילתי הגיוני בנושא חוסר הצדק המשווע והקלות הבלתי נסבלת של חריצת דין כל כך מהירה ולא הגיונית. נכון יש רגעים קסומים של הילדה ואביה אבל .. היי ראינו כבר סצנות מרגשות מאלו. אני מעריך שאם הייתי ניגש לסרט ללא הבאז הגדול סביבו יש סיכוי סביר שתוך עשר דק הייתי מחפש משהו אחר
מסכים עם כל מילה. טלנובלה חביבה ולא מעבר
אורי | 16-04-2020 22:42
...
12
?
מחרכך | 17-04-2020 14:28
הביקורות מעורבות למדי. נסיים את המורדת בנטפליקס ו- Drawise ביוטיוב ואז נבחן.
13
סרט מעולה
יואב | 11-05-2020 8:03
לא יודע מה מבלבלים תמוח,יש אנשים שכיוון שזה טורקי חייבים להפוך כול פיסת אדמה כדי למצוא משהוא לטנף,טורקיה היא מדינה מלאה בשנאת ישראל ויחד עם זאת יש להם סרטים וסדרות שאני באופן אישי מאוד אוהב יש שם חמימות רגש משפחתיות ותמימות שהרבה חברות מתקדמות כביכול איבדו מזמן
14
מדדי אימוג'י
דתיה | 17-07-2020 15:56
תחזירו בבקשה את השורה עם המדדים בצניעות ואלימות. תודה!
15
הסרט נקי?
דתיה | 01-08-2020 21:02
מבחינת צניעות