הרבנים הראשיים מספידים: "חלל גדול בעולם היהודי" - סרוגים

הרבנים הראשיים מספידים: "חלל גדול בעולם היהודי"

הרבנים הראשיים לישראל הספידו את מותו של הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל. הרב יצחק יוסף: "עולם התורה וההלכה איבד את אחד מעמודי התווך שלו". הרב דוד לאו: "הסתלקותו מותירה חלל גדול בעולם היהודי"

הרבנים הראשיים מספידים: "חלל גדול בעולם היהודי"
  Yonatan Sindel/Flash90

הרבנים הראשיים לישראל, הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף והרב הראשי האשכנזי דוד לאו, הספידו הלילה (ראשון) את מותו של הרב אליהו בקשי דורון, שנפטר מנגיף הקורונה בגיל 81. בדבריהם אמרו כי הרב הראשי לשעבר היה "אחד מעמודי התווך" של עולם התורה וההלכה.

"עולם הרבנות, התורה, וההלכה איבד את אחד מעמודי התווך שלו: הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק״ל. אוי לו לדור שאיבד כלי חמדתו, או לה לספינה שאבד קברניטה" אמר הרב יוסף. "הוא המשיך את שושלת הראשונים לציון לדורותיהם, זך השכל והרעיון".

"זכינו להכירו עוד כאשר כיהן כראש הקיבוץ בישיבת פורת יוסף, והרביץ תורה בתלמידים שהשתוקקו לקבל תורה מפיהו" הוסיף וסיפר. "שיעוריו בישיבה היו מלאים בפלפול חד, ובספריו הרבים חתר לשלב את השיטות: השיטה הליטאית בה למד בישיבת חברון, עם השיטה ההלכתית הספרדית – כפי שלמד ממרן אאמו״ר זיע״א היה מפורסם בכוחא דהיתרא כפי מסורת גדולי ספרד ולאמיתה של תורה".

עוד באותו נושא

אבל כבד על פטירת הרב בקשי דורון: "אבידה גדולה"


11

 

"עם השנים התמנה ע״י מרן אאמו״ר זצ״ל לרב העיר בת ים, ובשנת תשל"ה הביא לבחירתו לרב ראשי לחיפה, בה כיהן כעשרים שנה" המשיך בהספדו. "בשנת תשנ״ג נבחר לראשון לציון הרב הראשי לישראל והוביל את מהפיכת הכשרות ברבנות הראשית, הנהיג וסידר את כלל מחלקות הרבנות מהמסד ועד הטפחות".

"הרבנות הראשית לישראל חייבת לו את תקומתה המחודשת בעשרות השנים האחרונות" סיכם. "תנחומיי למשפחתו יחד עם כל בית ישראל אשר אבלים את לכתו. ויהי רצון שיבולע המוות לנצח, וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן".

הרב לאו: "הסתלקותו מותירה חלל גדול בעולם היהודי"

הרב לאו הוסיף ואמר כי "יחד עם כל בית ישראל מתעטף באבל בערב הקשה הזה, עם הסתלקותו לגנזי מרומים של הראשון לציון, הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון הגדול רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל ששימש בין היתר כרב בערים בת ים וחיפה".

"הגר"א בקשי דורון כיהן כנשיא בית הדין הגדול ועמד בראשות מוסדות תורה רבים בהם צמחו תלמידי חכמים מופלגים. עמד לימין רבני ודייני ישראל בעצה ותושיה" הספיד. "הסתלקותו הערב מותירה חלל גדול בעולם היהודי. נמשיך עם כל בית ישראל להעתיר בתפילה לבורא עולם שישלח רפואה שלמה לכל החולים ויסיר מאיתנו את המגיפה הקשה הזו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שמתם לב, שום תגובה מהרבנים הליטאים!!!
דוד | 13-04-2020 8:13
ואל תגידו לי הנה, הרב לאו הגיב, לא! הרב לטו הוא קונצנזוס של כל הקשת. אני מתכוון לרב קנייבסקי ושות.
אדמורים ליטאים מספידים רבנים גדולים לא כל אחד
מתנגד | 13-04-2020 14:27
אין בין המזרחיים רבנים גדולים. ולא נשכח כי לאמור לעיל היה תיק פלילי שהוא בעצמו הודה בו בעסקת טיעון מקלה שחסכה ממנו להצטרף לעמיתו האשכנזי בכלא.
עזוב בחייך
מאן דהוא | 13-04-2020 9:57
מזה חשוב ביום עצוב זה.. אגב האם ראית תגובות של רבנים ציוניים בולטים??.
2
תגובת הרב יוסף יותר מתמוהה
ירוחם | 13-04-2020 9:37
וכך אמרהרבנות הראשית חייבת לו את תרומתה בעשרות השנים האחרונות האמנם ? כדאי להזכיר שהוא ושותפו החליפו ענקי עולם כגרא שפירא זצל והגאון הרב אליהו זצל . הוא באמת צודק שמאז סיום כהונת גדולים אלו התמנו רבנים שרק דרדרו את מעמדה של הרבנות הראשית לצערנו הגדול . קצת ענווה ניתן לדרוש גם ממי שמכהן כרב ראשי