בגלל הקורונה: האם אנחנו בדרך לליגות בלי זרים? - סרוגים

בגלל הקורונה: האם אנחנו בדרך לליגות בלי זרים?

על פי הפרסום בישראל היום, משבר הקורונה הולך לפגוע בספורט הישראלי במספר מישורים, בין היתר, התכנון לשנות את חוקי המס בישראל בכל הקשור לספורטאים זרים שיגיעו לשחק כאן

author-image
בגלל הקורונה: האם אנחנו בדרך לליגות בלי זרים?

המשבר שהביא איתו נגיף הקורונה מאיים לשנות את הספורט הישראלי מקצה לקצה. על הפרק: השוואת מס השחקנים הזרים לזה של השחקנים הישראלים, קיצוצים בכל הענפים, מאבקים בין גופים שונים ופגיעה בהכנות למשחקים האולימפיים בקיץ 2021. כך מפרסם הבוקר (ראשון) לראשונה, עדי רובינשטיין במדור הספורט של "ישראל היום".

במשרדי האוצר והספורט, כבר מתחילים לתכנן את השנה הספורטיבית הבאה, שאמורה להיות הענייה ביותר שידע הספורט הישראלי בדור האחרון. חשוב לציין ששר ספורט ותרבות וגם אוצר עדיין אין, אבל הפקידים במשרדים השונים כבר מתחילים כמו תמיד, להתוות את הדרך לשרים הנכנסים: קיצוצים והרבה.

צריך לזכור שהשנה הבאה אמורה להיות שנה אולימפית, ולכן הנטייה היא קודם כל לא לפגוע בהכנות האולימפיות. עם זאת, יש מי שמעריכים שקיים סיכוי שגם בשנה הבאה לא ייערכו המשחקים האולימפיים ואז מדובר בכסף שייזרק לחינם. עם זאת, הנחת העבודה היא שכן ייערכו משחקים אולימפיים במסגרת כזאת או אחרת והניסיון יהיה לא לפגוע בהכנות ובסיכויים לדבר החשוב ביותר למשרד הספורט: מדליה אולימפית. עם זאת, ההכנות לאולימפיאדת פריז 2024 כבר יתקיימו בתקציב נמוך במיוחד.

את הפגיעה החמורה ביותר סופגים וימשיכו לספוג הליגות ושאר ענפי הספורט הלא אולימפיים. אחת המחשבות המובילות של פקידי האוצר היא לשנות את חוקי המס בישראל בכל הקשור לספורטאים זרים שיגיעו לשחק כאן. אם פעם כלכלית היה שווה לקבוצות להחזיק זר על חשבון ישראלי, הרי שבאוצר רוצים להשוות את גובה המס בין שחקנים זרים לישראלים: "יהיו לזרים מעט מאד מקומות להתפרנס בהם בשנה הבאה, מי שרוצה לבוא לשחק פה כדורגל וכדורסל, זה בעיקר כי ספק אם יהיו לו אופציות אחרות, לכן אין סיבה שבשנתיים הקרובות זרים לא ישלמו את אותו המס כמו הישראלים". אמר השבוע גורם מוכר בספורט הישראלי.

כאן צפויה להגיע התנגדות מגופים חזקים כמו ראשי הכדורגל והכדורסל שלא יהיו מוכנים לשמוע על פגיעה בזרים שלהם.

ראשי הקבוצות לעומתם שואלים מאיפה הם יביאו תקציבים לישראלים שינצלו את המצב לדרישות כספיות גבוהות, ומתעקשים על כך שליגה בלי זרים היא בלתי אפשרית. המאבק הזה צפוי להימשך לפחות עד פתיחת העונה הבאה בסוף אוקטובר.

בסוף בסוף, בראש של משה בר סימנטוב וראשי משרד הבריאות עדיין עומדת התאוריה שאיטליה, ספרד ואנגליה הפכו למוקדי קורונה בשל משחקי כדורגל שהפכו למוקדי הפצה שגרמו לעשרות אלפי נדבקים ברחבי אירופה. לכן, הספורט יהיה האחרון שיחזור לשיגרה וגם היא לא תהיה כמובן, זאת שהכרנו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רק ישראלי
שמעון | 21-04-2020 16:43
ואוו כדורסל רק ישראלי .יהיה כף .באמת הגיע הזמן בלי זרים .מכסינום 1