העוצר בוטל: מותר לנסוע בין ערים, שאר ההגבלות נשארו - סרוגים

העוצר בוטל: מותר לנסוע בין ערים, שאר ההגבלות נשארו

החל מ6:00 בבוקר העוצר והסגר בין יישובים בוטל וחוזרים למתכונת שהייתה לפני יום שלישי האחרון. בבני ברק הסגר יוארך ב5 ימים ולגבי השכונות בירושלים החלטה תימסר בהמשך

העוצר בוטל: מותר לנסוע בין ערים, שאר ההגבלות נשארו
  (צילום: אולביה פיטוסי/ פלאש 90)

לאחר ישיבת ממשלה לילית, משרד הבריאות מודיע כי החל מהיום (ו') בשעה 06:00, תקנות שעת חירום ישובו למתכונת שהתקיימה עד לפני העוצר שהוטל ביום שלישי האחרות.

התקנות חוזרות לאלות שאושרו בסוף מרץ, לפיהן תותן התנועה בין ערים להצטיידות במזון בתרופות, הגעת למקום עבודה על פי הגדרת המעסיק כעובד חיוני על פי התקנות וכ"ו.

עוד הוחלט כי יצומצמו שירותי התחבורה הציבורית לכדי 25% מהקיים ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. שירותי מוניות יתאפשרו רק עם נוסע אחד או עם מלווה נוסף לצורך רפואי, כשהנוסעים יישובים במושב האחורי כשחלונות הרכב פתוחים.

התקנות קובעות כי במרחב הציבורי ובמקומות העבודה ישמר מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם. בנסיעה חיונית ברכב פרטי יהיו עד 2 נוסעים. כן מותרים שירותי הסעה למקומות עבודה בכפוף למגבלות.

נוסף על כך נקבע כי על המעסיק מוטלת החובה למדוד חום בכניסה למקום העבודה. לא תותר כניסת אדם עם חוץ גוף העולה על 38 מעלות צלזיוס.

לגבי העיר בני ברק סוכם כי יתאפשר לתושבים לצאת מן העיר לשם יציאה לעבודה, טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים או צורך חיוני אחר באישור מראש. הוראות אלו תקפות למשך 5 ימים נוספים.

עוד באותו נושא

מה מותר ומה אסור על פי התקנות החדשות?


7

החלטה בנושא לגבי העיר ירושלים תתקבל באופן ממוקד בהמשך.

משרד הבריאות קורא לציבור להמשיך להיות שותף למאמץ הלאומי, לשמור בקפידה על כל ההנחיות הרשמיות ולא להיות שאנן במהלך המשך ימי החג.

להלן עיקרי ההנחיות ליציאה הכרחית מהבית:

– יציאה לעבודה – במקום עבודה חיוני ועד 15 אחוז ממצבת העובדים במקום עבודה לא חיוני- הצטיידות במזון, תרופות, שירותים ומוצרים חיוניים בלבד – סיוע לאדם הנדרש במצב רפואי או סיעודי- העברת קטין בין הורים גרושים

מעבר לכך: יש להימנע מלצאת מהבית לטווח של יותר מ100מטרים- יש לשים כיסוי לאף ולפה במרחב הציבורי- יש להימנע מכל התקהלות שהיא, להקפיד על שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם ועל כללי ההיגיינה.

תחבורה ציבורית תשוב לעבוד בהיקף מצומצם של עד 25% החל מיום א', 12.4, בשעות הבוקר.

שר הבריאות יעקב ליצמן: סכנת הקורונה עדיין לא חלפה. כולנו רואים מה קורה במדינות אחרות בעולם. אנו עוקבים כל העת אחר התפשטות המחלה בישראל. שחרור המשק באופן הדרגתי יתאפשר רק אם נקפיד כולנו על הכללים, על אף הקושי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הנסיעה בין ערים ובעיר עצמה המוניות עד 10 נוסע
נאור | 18-04-2020 22:05
לא פירטתם אם מותר לנהג מונית עירונית ובין עירונית המסייעים נוסעים עד 10 איש מה לגביהם. מותר לנסוע בהן או לא?
2
תמחקו את הכתבה...
שמעון ק. | 11-10-2020 9:53
תמחקו את הכתבה זה לא רלוונטי