ראיון חג | קצין פיקוד העורף באולפן: "פסח זה המבחן" - סרוגים

ראיון חג | קצין פיקוד העורף באולפן: "פסח זה המבחן"

יצחק טסלר, רס"ן (מיל') בפיקוד העורף, באולפן סרוגים: "אם לא ישמרו על ההנחיות, גל ההתפרצות במגזר הדתי לאומי אחרי פורים עלול לחזור על עצמו אחרי פסח או שנראה הקלות - זה ההבדל"

ראיון חג | קצין פיקוד העורף באולפן: "פסח זה המבחן"
  אסור מנייני חצר, טסלר (צילום ועריכה: יוחנן בלייך, אוריה לוסקי)

ברקע חג הפסח ונגיף הקורונה, הגיע יצחק טסלר, רס"ן (מיל') בפיקוד העורף, לראיון מיוחד באולפן סרוגים, ומבהיר: "אם לא ישמרו על ההנחיות, גל ההתפרצות במגזר הדתי לאומי אחרי פורים עלול לחזור על עצמו אחרי פסח או שנראה הקלות – זה ההבדל".

יש הרבה מאד שיח על מגזר החרדי, אבל היישוב אפרת עם האחוזים הכי גבוהים של חולי קורונה בישראל.

"נכון מאד, אנחנו עושים מעקב מידי יום, ובהחלט זיהינו בזמן שביישובים הדתיים לאומיים היה אחוז גבוה יחסית של חולי קורונה, זה קרה במספר יישובים. הסיבה הישירה לכך אלו חגיגות פורים קריאת מגילה ולכן כמו שבאותה תקופה התפרצה הקורונה אצל חרדים וחילונים, כך גם במגזר הדתי לאומי. לשבחו של המגזר הדתי לאומי, אני אומר, שברגע שניתנו הוראות ברורות להפסיק להתפלל במניינים – הפסיקו, להפסיק להיות בבתי ספר ויישובים- הפסיקו, זה עזר לבלום את הדבקה.

לכן, המספר הלא פחות חשוב, מספר החולים החדשים בימים האחרונים, ובכל היישובים האלה כמו באפרת המספרים נמצאים בבלימה משמעותית".

למה יישובים לא לקחו על עצמם סגר, למנוע את ההתפשטות וחיכו להחלטת הממשלה ומשרד הבריאות?

"עלו הצעות כאלו, מבחינה חוקית אסור ליישוב קהילתי לשים מחסום בכניסה ליישוב ולאסור על אנשים להיכנס. במקרה הזה, החוק מנע מהיישובים לבצע סגירה.  לשמחתנו משרד הבריאות, משרד הבטחון והמל"ל זיהו בזמן את הסכנה והנחילו הנחיות חירום".

בניו יורק לא בכים, נגמרו הדמעות כי אנשים מתו

טסלר מתריע בפני עוד גל הדבקה לאחר חג הפסח: "לפני חודש נוצרה התפרצות אדירה בציבור הדתי והחרדי כתוצאה מהמפגשים של פורים, אנחנו רוצים למנוע את זה בפסח. המשטרה תאכוף מבחינתה, והדבר השני זה הסבר – זה עניין של חיים או מוות והרבה מוות. אם לא יקפידו על ההוראות יהיה גל של התפרצות, זה אומר לא לצאת מהבית לצורך חיוני -קניית אוכל ותרופות, ומי שנמצא בקבוצת סיכון – לא יוצא גם לדברים האלו".

טסלר מפתיע: "יש אנשים מתחכמים, מישהו בבידוד בחדר או בדירה בבניין והוא פותח את הדלת לשמוע את החג- זו טעות, צריך להקפיד לא לעשות בכלל את כל ההתחכמויות", הוא מבהיר. זה קורע את הלב, אבא שלי בן 75 ואמא שלי לא יותר צעירה, 'אתה יודע כמה דמעות יישפכו בחג הזה?' אבא שלי אמר, השבתי לו: 'מי שיבכה בחג הזה, יזכה לשנה הבאה'. בניו יורק יש הרבה משפחות שכבר לא בכים, פשוט נגמרו הדמעות כי אנשים מתו".

הקלות שכן אפשר לקיים בתוך החג: "אסור מנייני חצר – בשום פנים ואופן לא. מנייני מרפסות אין שום בעיה כי אין את המגע, למה? כי כשאנחנו מדברים או מתעטשים נעים רסיסים של רוק ומאפשרים תנועה שעלולים להדביק את המשפחה".

תכנית יציאה ממשבר: "אני אומר לציבור בידכם הדבר, יש אפשרות להקלות אחרי פסח רק אם נקפיד על הנהלים, אנחנו לא מדברים רק מה יקרה לאנשים שייחלו אלא שמערכת הבריאות לא תוכל להתמודד עם כאלו מספרים, אנחנו לא יכולים לאבד את הדור המבוגר או נשים אחרי לידה שהם חלק מקבוצת סיכון".

נשיקה לסידור ולמזוזה זו סכנת חיים

ולסיום מבהיר את ההוראות: "חשוב להקפיד על הנהלים, לא לצאת מהבית שלא לצורך, אם יש שאלה להתקשר למוקד העורף, אם יש חום ושיעול צריך להיכנס לבידוד ל-48 שעות גם אם לא פגשת חולה קורונה. בציבור שלנו כשמסיימים תפילה נותנים נשיקה לסידור ולמזוזה – אסור בשום פנים ואופן, זה סכנת חיים. זה ההבדל אם יהיו לנו עוד פעם התפרצות אחרי פסח או שנראה הקלות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הידד לחייל צהל - חיילי המשיח לעתיד
משה אהרון | 08-04-2020 15:13
כי זה כל האדם 2 בלוג אישי משה אהרון די דיינו - יד ידינו 08/04/2020 14:52:14 בסד. בסוף הסדר כשנשיר את הפיוט : די דיינו זכרו כי חזקים אנחנו באלוקי ישראל וכי גם יד ידינו עודה נטויה לשיר או לומר גם : דיינו שיש לנו מדינה וצבא הכי טוב בעולם שמתרגל עכשיו בעצם ימים אלו את חייליו לשמש גם כחיילי המשיח לסייע ביד כל חלש ונזקק. דיינו שיש לנו מדינה חזקה המחזיקה בראש של כל כך הרבה דברים טובים . ביניהם מדע, שבעצם ימים אלו פועל בקדחת מוחות להביס את המגיפה ולהביא אור גם לגויים
2
מה אתה עושה כשבעלך משאיר אותך לאישה אחרת?
אפרת מירי לובי דדון | 09-04-2020 17:14
בעלי ואני נשואים כבר 7 שנים. היינו נשואים באושר עם שני ילדים, במשך החודש האחרון התחלתי לשים לב להתנהגות מוזרה ממנו וכמה שבועות אחר כך גיליתי שבעלי רואה מישהו. הוא התחיל לחזור מאוחר מהעבודה, כמעט ולא היה אכפת ממני או מהילדים, לפעמים הוא יוצא ואפילו לא חוזר הביתה במשך 2-3 יום. עשיתי כל מה שיכולתי כדי לתקן את הבעיה הזו אבל הכל היה לשווא, הדאגתי מאוד והייתי זקוק לעזרה כשגלישה באינטרנט באחד הימים נתקלתי באתר שהציע כי דר איגבינוביה יכול לעזור בפתרון בעיות זוגיות, שחזור מערכות יחסים שבורות ו וכך הלאה אז הרגשתי שאני צריך לנסות אותו, אז יצרתי איתו קשר והוא עשה לי כישוף רק יומיים בעלי בא אלי והתנצל על העוולות שהוא עשה ומבטיח לא לעשות את זה שוב מאז ומאז הכל יש לו חזר לקדמותו. אני ומשפחתי שוב חיים יחד בשמחה .. הכל בזכות דר איגבינוביה. אם אתה זקוק לגלשן כישוף שיכול להעביר כישוף שעובד באמת, אני מציע לך לפנות אליו. הוא לא יאכזב אותך. זה הדואר האלקטרוני שלו: doctorigbinovia93@gmail.com או WhatsApp / viber +2348144480786 לוקחים דברים כמובנים מאליהם וזה ייקח מכם
3
פאניקה
יהונתן | 09-04-2020 19:30
מטעה . יש לפעול רק בכפוף להנחיות שלי משרד הבריאות מטעה את הציבור הנתונים לא נכונים