נתניהו וימינה נעדרו: הכנסת אישרה את המענק לחג - סרוגים

נתניהו וימינה נעדרו: הכנסת אישרה את המענק לחג

במליאת הכנסת אושר תקציב המדינה מתוכו יועבר מענק ע"ס 500 ש"ח לחג, שהבטיח ראש הממשלה. תמכו בהצעה 62 ח"כים וללא מתנגדים. נעדרו מהכנסת: ימינה, נתניהו השוהה בבידוד ושר הבריאות החולה

author-image
נתניהו וימינה נעדרו: הכנסת אישרה את המענק לחג
  (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

על רקע נגיף הקורונה, אל תוך הלילה אישרה הערב (שלישי) מליאת הכנסת את הגדלת תקציב המדינה לשנת 2020, בתוכו נמצא גם מענק החג שהבטיח ראש הממשלה נתניהו.

תמכו בהצעה 62 חברי הכנסת, ללא מתנגדים. נעדרו מההצבעה: כל סיעת ימינה, ראש הממשלה נתניהו שנמצא בבידוד ושר הבריאות החולה יעקב ליצמן.

הערב אמר נתניהו בהצהרתו כי המענק נלקח מתקציב של 90 מיליארד ש"ח שאישרה אתמול הממשלה: "מקווה שהכנסת תשלים את החקיקה בהקדם שהמענק יגיע עוד בחול המועד לחשבון הבנק, בכל מקרה הוא יגיע".

מטרת הצעת החוק לממן את התוכנית הכלכלית שהציגו רה"מ ושר האוצר לפני כשבוע, ובמסגרתה תינתן רשת ביטחון סוציאלי והקלות למשקי בית בסכום של כ-22 מיליארד ₪, תשלום דמי אבטלה, מתן בריאותי ואזרחי מול נגיף הקורונה בהיקף של כ-11 מיליארד ₪, סיוע לעסקים בסכום של כ-41 מיליארד ₪, והקצאת סכומים להמרצת המשק בהיקף של 6 מיליארד ₪.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד הסביר עוד קודם בטרם אישרה וועד הכספים את ההצעה כי התוספת המעוגנת בחוק נוגעת רק בחלקה למימון התוכנית הכלכלית, וכי במסגרת החלוקה, מתוך 90 מיליארד ₪ המעוגנים בחוק, 40 מיליארד ₪ מיועדים להחזר חובות של המדינה, ו-50 מיליארד ₪ מיועדים כתוספת לחוק יסודות התקציב, מתוכם פורטו כ-34 מיליארד ש"ח הנוגעים לתוכנית הכלכלית.

בפתח הדיון התייחס באב"ד לביקורת בוועדת הכספים על כך שהחוק מובא ללא כל פירוט לגבי השימוש בכספים המעוגנים בו, וציין כי הוא מתחייב להביא את פירוט ההסכם בפני הוועדה לאחר שיובא בפני הממשלה.

ח"כ איציק שמוליק הציג גם הוא הסכמה שהושגה מול משרד האוצר, לפיה "350 אלף קשישים מוחלשים במדינת ישראל שרה"מ הודיע על מענק לעניינם בסך 500 ₪, יקבלו תוספת והמענק יעמוד על 950 ₪".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כותרת שפלה וזדונית שבאה ליצור רושם שגוי
משה | 07-04-2020 6:46
אתם מבחילים
אין מתנגדים,אז מה הבעיה?!
שואל. | 07-04-2020 9:45
.
2
ברחבי העולם היהודי נמשכות התפילות
ברחבי העולם היהודי | 07-04-2020 7:35
ברחבי העולם היהודי נמשכות התפילות למנוע מגיפה ותפילה על החולים בהם גדולי ישראל; גאבד 'העדה' הגריט ויס, הגאון רבי חיים דב קלר רי טלז בשיקגו, הגראז גינזבורג ראש מרכז התורה של חפץ חיים בסידרהורסט, הגרא שלזינגר רי הרמה בלונדון. והרבנית מסאטמר מרת סאשה בן לאה אסתר. ונחמיה בן לאה חסיה . ואהרון אליהו בן לאה לרפוש.
3
מדוע ימינה נעדרו? מדובר בהטבה חשובה לעם
שחר | 07-04-2020 7:45
ממש לא מתקבל על הדעת