בני ברק סגורה: מחסומים הוצבו בכניסות והיציאות מהעיר - סרוגים

בני ברק סגורה: מחסומים הוצבו בכניסות והיציאות מהעיר

כאלף שוטרים ועשרות מחסומים סגרו את העיר בני ברק בהתאם החלטת הממשלה אמש, הכניסה והיציאה מהעיר היא רק למטרות הומניטריות ולדברים הכרחיים בלבד

בני ברק סגורה: מחסומים הוצבו בכניסות והיציאות מהעיר
  (צילום: באדיבות דוברות המשטרה)

החל משעון הבוקר המוקדמות כוחות משטרה ממרחב דן ותגבור של מג"ב יחידות אכיפה מכל הארץ, נפרסו וסגרו את העיר בני ברק – שם אחוזי ההדבקות מנגיף הקורונה גבוהים.

עשרות מחסומים נפרסו בכל הכניסות והיציאות מהעיר בני ברק אין כניסה ואין יציאה לכל גורמים שאינם הומניטריים, המספקים ציוד ותרופות, יצאה וכניסה לבני ברק מותרת רק לדברים הכרחיים.

הסגר הוחל לאחר שהממשלה אישרה בישיבה טלפונית אמש (חמישי), הגבלות במסגרת תקנות ההגנה לשעת חירום בהם ניתן להכריז על מקומות בסיכון גבוה כ"אזור מוגבל". מסתמן כי לאחר בני ברק יוטל סגר גם על העיר "אלעד", שהכוונה היא להחיל בהמשך את ההחלטה גם על הערים מודיעין עילית, ביתר עילית ובית שמש, בהן שיעור התחלואה בקורונה גבוה מאוד.

עוד באותו נושא

השוטרים התחזו לחרדים וחשפו מניין בניגוד לחוק

לפי ההחלטה, הממשלה תהיה רשאית להכריז על אזורים מסוימים בהם יש אינדיקציות לתחלואה משמעותית וקצב הדבקה גבוה של נגיף הקורונה כ"אזורים מוגבלים". הצעדים יאפשרו להגביל את תנועות הציבור בכניסה לאזור המוגבל וביציאה ממנו.

סגר בבני ברק (צילום: באדיבות דוברות המשטרה)

על פי החלטת השרים מאמש, הכניסה לבני ברק תיאסר לחלוטין, למעט החריגים הבאים: אזרחים המתגוררים בעיר והורשו לצאת ממנה, נציגי ממשלה, גופי הצלה – מד״א, צה״ל, משטרה וכוחות רפואה שונים, עיתונאים, שירותי רווחה ועובדים סוציאליים, אספקת מזון ומצרכים חיוניים.

בתוך כך, הוקמה ועדת שרים בראשות ראש הממשלה שתוסמך להכריז על אזור כ"אזור מוגבל", במסגרת המאמץ למניעת ההתפשטות של נגיף הקורונה: רה"מ – יו״ר, שר הפנים – מ״מ, שר הבט״פ, שר הבריאות, שר הביטחון ושר האוצר.

חבר מועצת העיר בני ברק ומחזיק תיק הבריאות בעיר עו"ד משה מורגנשטרן סיפר אתמול לסרוגים על המצב בבני ברק: "עובדתית אנחנו העיר הכי צפופה בישראל למעלה ממאתיים אלף תושבים על שבעת אלפים דונם.

מעבר לצפיפות הזאת הצפיפות היא גם בבתים, משפחות של שמונה ועשרה ילדים בדירה של שמונים מטר, בוא נוסיף למשוואה הזו שאין אינטרנט אין טלוויזיה ומחשב, מה אתה עושה עם ילדים בני ארבע וחמש שלא יכולים לצאת לגינה או לחצר?

כוחות משטרה בדרכם לבני ברק (צילום: באדיבות דוברות המשטרה)

"לקח זמן להפנים נכון, ההסבר שלי הוא חוסר התקשורת. בסופו של דבר הציבור החרדי מנותק מתקשורת כללית: אין אינטרנט, רובם גם לא מחזיקים רדיו,כאשר דרך הגעת המידע מגיע לציבור דרך וואטספ ואתר משרד הבריאות".

לדבריו, רק חלק מהאוכלוסייה קורא עיתונים- והמידע מהעיתון מגיע באיחור. "למשל נושא של מבודד, שאנשים מסביבו צריכים להיכנס לבידוד, אתה יודע את זה כעבור יום או יומיים, אנשים לא יודעים את זה בזמן אמת".

"אנחנו ניסינו לפתור את הבעיה הזאת, על ידי כרוזים שמסתובבים, ועל ידי טלפונים לאנשים, אבל הסנכרון מול משרד הבריאות הוא עדיין בעייתי. אני לא בא לטייח ולומר שהכל בסדר, לקח זמן לציבור להפנים", הוא אומר.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
זמן תשובה
ערבים זה לזה | 03-04-2020 11:34
אחינו היקרים תושבי בני ברק אנא -חזרו בתשובה אנא קימו דיני נפשות על פי התורה וההלכה זכרו שסכנתא חמורה מאיסורא והקפידו בחומרה יתרה
2
לסגור כעת את אלעד בדחיפות!
אני | 03-04-2020 13:35
אין זמן להתמהמה עם הצעדים האלה! זה בנפשנו!
3
זאת הזדמנות גדולה
אולי זה טוב | 03-04-2020 15:11
מי נפגע במגיפה? מי שמבטל את זמנו בלימוד תורה. מי ניצל ? מי שעובד בעבודה יצרנית ומועיל לחברה.
4
הסגר בבני ברק צריך לכלול במיוחד את מי שהפר
את צו הממשלה | 04-04-2020 5:27
שישאר בבית גם אם הוא חולה אנוש , שיטפלו בו משפחתו וחבריו ..... והרבנים שהבטיחו לו שתפילה תציל ממוות .....