אפקט הקורונה: זינוק בצפייה באתרי הסטרימינג - סרוגים

אפקט הקורונה: זינוק בצפייה באתרי הסטרימינג

נתוני הרייטינג של חברת "נילסן" הראו כי מגפת הקורונה הובילה לעלייה בצפייה בתכני טלוויזיה דרך אתרי הסטרימינג באינטרנט - כשהזמן הממוצע השבועי עלה בחודש האחרון ב-36 אחוז. ומהם התכניות הנצפות ביותר ברשת?

אפקט הקורונה: זינוק בצפייה באתרי הסטרימינג
  (צילום: שאטרסטוק)

מגפת הקורונה הובילה לעלייה בצפייה בתכני טלוויזיה דרך אתרי הסטרימינג באינטרנט – כך עולה מנתוני חברת "נילסן" שפורסמו היום (רביעי) בארה"ב.

לפי הנתונים, במהלך ארבעת שבועות האחרונים – תקופת התפרצות הקורונה בארה"ב – הזמן השבועי הממוצע שהצופה האמריקאי מקדיש לצריכת תכנים בשירותי הסטרימינג זינק ב-36 אחוז, מ-115 דקות בשבוע ל-156 דקות בממוצע. כאשר משווים את הנתונים לחודש מרץ בשנה שעברה, מדובר למעשה בהכפלה, כשבמרץ 2019 הממוצע עמד על 71 דקות בלבד.

עוד עולה ממחקר נילסן החדש שאתר נטפליקס ממשיכה להוביל בתחרות בין השירותים השונים – אך עם זאת ניתן לזהות ירידה בנתח הצפייה בה. יוטיוב ואמזון לעומתה רושמות עלייה קלה. נכון לסוף חודש מרץ, הנתח של נטפליקס עומד על 29% בממוצע מסך הכל דקות הצפייה בשירותי הסטרימינג בארה"ב – כשמדובר בירידה מ-36 אחוז בתקופה הזהה אשתקד. יוטיוב רושמת עלייה קלה ל-20 אחוז (אשתקד – 19%), שירות Hulu (שאינו זמין בישראל) עומד על 10% (ירידה מ-15 אחוז בשנה שעברה), ואמזון עולה קלות ל-9 אחוז (מ-7 אחוז בשנה שעברה).

קצב הגדילה המרשים ביותר נרשם בכל שאר שירותי הסטרימינג החדשים, כמו דיסני פלוס ואפל TV פלוס, שרושמים בממוצע 31% (עלייה מ-23 אחוז אשתקד). עוד עולה מהנתונים כי ילדים ונוער מהווים 21% מנתח הצפייה וכי קבוצת הגיל שמשתמשת בשירותי הסטרימינג יותר מכל קבוצה אחרת היא קבוצת הגילאים של 35 עד 54, המהווה 29% מכלל המשתמשים בשירותים אלו.

נילסן גם מפרסמת את הדירוג הרשמי שלה של 10 התכניות הנצפות ביותר בשירותי הסטרימינג לשבוע של 16 – 22 למרץ. תוכן הסטרימינג הנצפה ביותר הוא "הצדק של ספסנר", סרט חדש של נטפליקס בכיכובו של מארק וולברג. במקום השני ממקומת "המשרד" שפרקיה זמינים בנטפליקס. אמזון פריים מצליחה להכניס נציגה משלה לעשירייה הפותחת עם Hunters שמדורגת במקום השביעי.

הדירוג המלא:

Spenser Confidential – הצדק של ספסנר (Netflix)

 The Office – המשרד (Netflix)

On My Block –  (Netflix)

Love is Blind –  (Netflix)

Criminal Minds –  (Netflix)

Grey's Anatomy –  (Netflix)

Hunters –  (Amazon Prime)

The Trials of Gabriel Fernandez – (Netflix)

NCIS (Netflix)

Altered Carbon (Netflix)

מנהל מרכז הפיתוח של נילסן ישראל, יקיר בוסקילה, אמר כי "כצפוי, משבר הקורונה מביא לפריחה מחודשת הן בנתוני הצפייה בטלוויזיה המסורתית והן בשירותי הסטרימינג. ברור לחלוטין שיותר אנשים משתמשים בשירותי הסטרימינג, נטפליקס עדיין שומרת על ההובלה אך חווה ירידה מתמשכת ועושה הרושם שהתחרות מגיעה מאותן ספקיות חדשות כמו דיסני ואפל שנכנסו בסערה לזירה ונוגסות מהנתח של נטפליקס ושל שאר הספקיות הותיקות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
נגיף הקורונה
קרני | 01-04-2020 14:07
COVID 19 - קוביד 19 = דיבוק 19
2
ברור
בינג' | 02-04-2020 7:47
רצינית שלא יודעת איך היינו עוברים את התקופה הזאת בלי נטפליקס ו- Drawise ביוטיוב. כן ירבו כאלו.