סערת 'פסק הזום': "אנו עומדים על פסיקתנו ועל דעתנו להתיר"

סערת 'פסק הזום': "אנו עומדים על פסיקתנו ועל דעתנו להתיר"

הרבנים יהודה שלוש ורפאל דלוי'ה, מרבני איגוד חכמי המערב בארץ ישראל, שהתירו את השימוש באפליקציית 'זום' בליל הסדר מגיבים לדברי הרבנים הראשיים שאסרו: "מבעד לרעשי הרקע של הרבנים הראשיים ואחרים אנו עומדים על דעתנו ועל פסיקתנו"

סערת 'פסק הזום': "עומדים על פסיקתנו ודעתנו להתיר"
  הרב יהודה שלוש (צילום: ללא קרדיט)

הרבנים יהודה שלוש ורפאל דלוי'ה, מרבני איגוד חכמי המערב בארץ ישראל, מתייחסים להנחיית הרבנים הראשיים לפיה חל איסור להשתמש באפליקציית 'זום' בליל הסדר גם אם היא הופעלה לפני כניסת החג, ואומרים כי הרבנים החתומים על הפסק עומדים על דעתם ואינם חוזרים בהם מההיתר.

כזכור, בין הרבנים שחתמו על הפסק נמצאים: הרב אליהו אברז'ל ראב"ד בירושלים. הרב יהודה שלוש, רב שכונת מזרח נתניה. הרב שלמה בן חמו, רב העיר קריית גת. הרב משה אלחרר, רב העיר שלומי. הרב דוד זנו, רב המושב שלווה, הרב חיים אמסלם ועוד.

במכתב שפרסמו לפני זמן קצר והגיע לידי סרוגים, כתבו הרבנים: "מבעד לרעשי הרקע של הרבנים הראשיים ואחרים אנו עומדים על דעתנו ועל פסיקתנו כי הזום בצורותיו השונות מותר לשימוש בליל הסדר אם עורכים אותו מבעוד יום במקום בו יש חולה או זקן המבקש לחוות את הסדר עם משפחתו, הכל כפי שכתבנו בפסק, על מנת לעודד ולהחיות נפשם של הזקנים והחולים, ולשמחם בלילה מרומם זה. אנו מאחלים חג פסח כשר ושמח לכל עם ישראל".

כזכור, בשבוע שעבר, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, שמביאות עימן הגבלות חריפות על התכנסות ומפגשים משפחתיים, ליל הסדר ייאלץ השנה להתקיים בנוכחות מצומצמת בלבד. בשביל להתגבר על כך פירסמו מספר רבני ערים מאיגוד חכמי המערב במרוקו, פסק הלכה בו הם מתירים לקיים את החג באמצעות תכנת "זום".

הפסיקה ניתנת במענה לשאלה: "האם ניתן להפעיל תכנת זום בליל הסדר, המחברת בין זקנים ובני משפחותיהם, אשר אינם יכולים לשהות במחיצתם, עקב הפצת הנגיף, על מנת לעשות את הסדר בצוותא דרך התוכנה".

עוד באותו נושא

רבנים מתירים להשתמש ב"זום" בליל הסדר


46

התשובה ניתנת תחת מגבלות מסוימות ותוך הדגשה שמדובר במצב חירום: "עניין נוסף יש והוא הצורך להסיר עצב מהמבוגרים ולתת להם מוטיבציה להמשיך להיאבק על חייהם".

בתחילה מעלים הרבנים 3 חששות, מהפעלת המכשיר ביום טוב, עוסקין דחול ושיבואו להשתמש בהיתר זה בימים טובים שלא לצורך. בתגובה הם עונים כי "אין צורך להפעיל את המחשב כי הוא מופעל מערב החג", ומבהירים כי ברור ש"ההיתר ניתן לשעת חירום בלבד".

עוד באותו נושא

הרב זייני: "הפרסום של 'פסק הזום' הוא טעות חמורה"


5

כצפוי, פסק ההלכה עורר סערה בעולם ההלכה ורבנים רבים יצאו נגדו. ביניהם: הרב שלמה אבינר, הרב שלמה עמאר, הרב חיים נבון ועוד. הרב דב ליאור, מזקני רבני הציונות הדתית תמך בתחילה בפסק אך חזר בו באומרו כי הציגו לו נתונים שגויים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
65 תגובות - 39 דיונים מיין לפי
1
פסיקה חשובה ונחוצה
ירון בראון | 31-03-2020 17:53
זו פסיקה היסטורית וחשובה אשר מצביע על פתיחות ושינוי מגמה ... מי יתן ועם הזמן ישכולו הצדדים לבנות עוד ועוד גשרים ולהתאים את עצמם לרוח התקופה !!! בריאות טובה וחג שמח לכל בית ישראל
לכל החכמולוגים ששולחים לרפורמים ונצרות
אלי | 07-04-2020 20:10
מה נסגר איתכם קשה לשמוע שאין שום בעיה הילכתית שיהיה טלפון עם מצלמה פעילה מופעל מבעוד מועד ? ואיזה קטע שגם אפשר יהיה לדבר בו ... הבנתם ... אין שום איסור ... כלום . ואז באו רבנן המודרנים ומפאת החשש שמה מישהו יתפתה או מראית עין אסרו . איפשהו בצדק תארו לעצמכם שהזום התנתק באמצע איזה פיתוי זה ללחוץ על כפתור קטן שיפעל ... מצד שני מה ההבדל בין הפיתוי או מראית העין של ללחוץ על כפתור להדליק אור בשירותים כי הילד כיבה או מזגן כשפתאום המזגן כבה בשיא החום בשבת... סתם עניין של הרגל ורוח התקופה ... בקיצור יפה ונאה לאותם רבנים שהתירו הכי קל להחמיר. פעם במאה שנה יש אירוע כזה ולמה שלא יתירו... ולכו תדעו אולי משיח כבר כאן ובא להתיר חצי מהדברים שקבעו לנו רבנן כפי שנאמר שיקרה באחרית הימים . מאחל לגאולה השלמה מחר בערב ובריאות איתנה.
מעשייה יפה עם הגר''ח מבריסק זצל בנוגע לזום
הרב מבריסק והזום | 07-04-2020 14:53
מעשה היה בבריסק ואשה אחת הוצרכה לנסוע לבית החולים ביום השבת. פנה הבעל לעגלון שהיה יהודי ובקשו לקחת את האשה לביה''ח. העגלון סרב ''לחלל'' את השבת. פנה איפוא הבעל להגר''ח שייאלץ את העגלון לנסוע. קרא הגר''ח את העגלון ושכנע אותו, והוסיף, כי אדרבא, מצוה הוא מקיים. ואז אמר העגלון לגר''ח: ''מי יודע כמה היתרים יש לכם הרבנים לעבור על איסורי שבת, ואתם לא מגלים זאת''. הבנת כבוד הרב את הקשר לזום.
אם אתה מחפש עידכוני גירסה ליהדות,
רפאל בר | 06-04-2020 2:00
אתה יכול לבדוק אפשרות של טבילה לנצרות כך תגיע לגירסה הכי מעודכנת שיכולה להיות רק בבקשה עזוב אותנו עם התאמה לגירסה המקורית מהמדבר חשוב להדגיש אני מדבר נטו על התגובה של ירון ולא כנגד שום אדם אחר, לא ירון בעצמו ובוודאי שלא נגד 'רב כלשהוא'
הרבנים שמתירים לחג בזום
שלמה | 05-04-2020 12:31
רבנים יקרים ההלכה הזו הוא מוגדר כפורץ דרך חיזרו בכם
יש פער בין מה שאתה שואף לבין הפסק שמוצג
מהמסורת לא זזים | 04-04-2020 21:53
שהזמן יואיל בטובו להתאים את עצממו למסורת. הרי ממילא הוא משתנה, אז שישתנה בהתאם!
התשובה ניתנת תחת מגבלות מסוימות ותוך הדגשה שמ
ליאת פרידמן | 31-03-2020 20:22
התשובה ניתנת תחת מגבלות מסוימות ותוך הדגשה שמדובר במצב חירום: עניין נוסף יש והוא הצורך להסיר עצב מהמבוגרים ולתת להם מוטיבציה להמשיך להיאבק על חייהם. בתחילה מעלים הרבנים 3 חששות, מהפעלת המכשיר ביום טוב, עוסקין דחול ושיבואו להשתמש בהיתר זה בימים טובים שלא לצורך. בתגובה הם עונים כי אין צורך להפעיל את המחשב כי הוא מופעל מערב החג, ומבהירים כי ברור שההיתר ניתן לשעת חירום בלבד...
מיותרת
יהודי | 31-03-2020 19:38
מתנצל, אינני מכיר את הרבנים, יתכן שהם ברי סמכא, אבל מקוריים הם לא. יש כבר את הרפורמים והקונסרבים (ללא חומר משמר...)..
מעניין למה זה חיובי לפי מדידה של
ש | 31-03-2020 19:20
מסורת היהדות ההילכתית יתכן ויש מי שאינו מעוניין בזרם הזה אך בהנחה והנך מעוניין כלל לא ברור שזה חיובי
2
מה לגבי היתר למעבר ברמזור אדום בגלל הקורונה?
יענקל'ה | 31-03-2020 17:53
מדוע דרישות כיבוי אש בהיתרי בנייה הן לא עניין לדעות כאלה ואחרות, אבל נושאים בטיחותיים מול השמיים כן?
3
המצב מחייב
אוחנה | 31-03-2020 17:54
זה מחייב ! אם רבנים קבעו את הפסק הזה . היהדות פנים רבות לה אל תשכחו שיש גם דתיים מסורתיים.
קונסרבטיביות ורפורמיות אינה יהדות
תשובה | 01-04-2020 9:08
הדת הקונסרבטיבית והדת הרפורמיות מורדות ביהדות מורדות בעצם יסודות ההלכה. בראשונים. באחרונים. בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה. מורדות בעיקרי האמונה. נלחמות לעבור על איסורים של לא תישא את שם השם לשוא מעשרת הדיברות בכותל. וזה בניגוד למחלוקות פנים-יהודיות שתמיד היו בין תנאים, בין אמוראים, בין פוסקים, אבל בכפוף ליסודות ההלכה.
תגובה
לאוחנה | 31-03-2020 19:42
הכל מאיתו יתברך .אם ירצה מחר הכל שב לקדמותו .הוא לא רוצה .האדם צריך לשאול למה .כוון שהיהדות מלאה מסחרה .אשרי העם שככה לו אשרי העם שככה לו .אבל אוי לעם שאלו רבניו
וגם קונסרבטיבים
יוסי | 31-03-2020 19:39
ורפורמים.
4
כבוד לרבנים שלא מתחשבים באשכנזים הקיצוניים
חכם מימון | 31-03-2020 18:06
אין שום קמצוץ דל של הגיון ורגש יהודי להותיר את סבא וסבתא לבד בליל הסדר. רק אשכנזים קיצוניים שונאי אדם יכולים לחשוב ככה. כמו שאנחנו אוכלים קטניות ככה אנחנו מצפצפים על האנשים שמכנים עצמם רבנים.
תן כבוד לרגש עד הסוף
רפי בר | 06-04-2020 2:03
מה יקרה כשאחד מילדך יתאהב באיזה נוצריה? תן כבוד לרגש ותחתן אותם, אה?!
הלכה זה לא רגש!
ארי | 01-04-2020 23:45
ספר תורה שנשרף במקום ללא עירוב ולא ניתן להצילו אלא על ידי טילטול, ישרף!! אז בלי קשר להתיר את סבא לבד בליל הסדר.. אם יש היתר בשעת חירום וצורך גדול ניתן רק ביום טוב ולא בשבת! לעשות גרם הדלקה.... לא לגעת לפני ואחרי! לא להזיז! ולא לבא להתיר דברים נוספים לבד או מתוך הגיון אישי!!
5
יפה לקרא לרבנים הראשיים רעשי רקע...
איש פשוט | 31-03-2020 18:08
וגם מה יקרה כשיהיו תקלות טכניות?
זום
יקירי. הרבנים הראשיי | 05-04-2020 3:37
יקירי הרבנים הראשיים זה בנו של הרב עובדיה ממשיך דרכו.הוא תלמיד חכם בלי ספק ויולה במעלות על כל אותם תלמידי חכמים אף שהם רעי וכבודם במקומם מונח. לא ידוע הוא כמחמיר כלל. צריך לזכור שלכל הביט הלכתי יש גם צדדים נוספים יש מצוה להתאחד בימינו ולא להיפך. זו לא בעיה לאסוף פוסקים לכאן או לכאן ולקבל פסק שרוצים. החכמה והגדלות היא להתאחד. הרב עובדיה שכל ישראל חייבים לו פעל רבות לאחדות בקרב הפסיקה הספרדית והרמת קרנה. למה לחלוק על בנו שממשיך דרכו. וכי הוא לא שקל את מה שטוענים המצדדים בפסק זה . אין לך אלא שופט שבימיך. מי שמזלזל הרבנות זה דוקא הציבור שלנו .ואחר כך תתלונן שהפסיקה. האשכנזית היא השלטת. אין לך אלא שופט שבימיך.
איך אני מת על אלו המצדדין ברבנים הראשיים...
רם | 01-04-2020 7:36
כאילו הם ראש הסנהדרין. סך הכל עומדים בגוף ממשלתי. למעשה? אין להם שום החלטה בשום דבר בחיינו. כשרות רוב הדתיים אוכלים של בדצ ולא של הרבנות. פסיקות הלכתיות הולכים לפי פוסקים של כל קהילה ולא לפי הרבנות הראשית. למעשה הרבנות הראשית זה מקום של ג'ובים ולא יותר. הרי מי בוחר אותם, פוסקים קדושים? רוח הקודש? לא חילונים מחללי שבת בוחרים בהם.
6
אין סערה יש פסק
אוחנה | 31-03-2020 18:10
סערת פסק הזום: עומדים על פסיקתנו ועל דעתנו. צודקים
7
אני שומע להם
יהודי | 31-03-2020 18:34
חג שמח
8
רעשי רקע?!
משה | 31-03-2020 18:45
לא ייאמן איזה זלזול....
9
ביזוי נורא של הרבנות הראשית לישראל
אבנר | 31-03-2020 19:12
'רעשי הרקע של הרבנים הראשיים'? איך לא לבושו?
הרבנים הראשיים בסך הכול פקידים של המדינה
אלקנה | 02-04-2020 2:21
אין בהם שום ידע מיוחד בהלכה. דווקא הרבנים שלוש ודלויה מגלים אומץ לפסוק בשיקול דעת בימים קשים אלה.
סרוג, אתה זה שתחליט מה יותר חשוב ממה?
ר. | 01-04-2020 14:21
וכיבוד הורים אפשר לעשות כל יום. לא חייבים בשביל זה זום דווקא בחג. אפשר להשתמש ברעיון של הרב רימון. (לעשות זום עם שירי ליל הסדר בערב החג).
הרבנים הראשיים לא ראויים לתפקידם.
סרוג | 31-03-2020 21:55
אם הם חושבים שמצוות כיבוד אב ואם לא קודמת להילכות שבת המדוקדקות והמחמירות שלהם. ומיילא לא רבנים, אפילו לא בני אדם.
הרבנות הראשית כולה הביזיון גדול וחילול השם -
יאיר | 31-03-2020 20:38
שוחד, נפוטיזם, בטלנות. למה צריכים שני רבניים ראשים? אחד ספייר כשהשני בכלא?
פשוט חצופים הרבנים הנל אבל הם מיעוט
אהרן | 31-03-2020 19:21
מי זה בכלל אהרן דלויה הזה. איזה רב צעיר לא פוסק בכלל שגורם לחילול המוני. חצופים. רק מזכיר שהרב עמאר אסר זאת.
10
אולי סוף סוף בעזרת השם
בסוף יהיה משהו | 31-03-2020 19:15
זו הזדמנת פז להיפטר אחת ולתמיד מהחג המעיק הזה
ייי
יייי | 01-04-2020 7:56
נו בחייך עלוב החיים, כשיפתח נמל התעופה יש לך המון ארצות טעמים מונהגים ותרבויות, בחר לך כפי רצונך, אני הייתי מעיף אותך בדרך אחרת...חחחח
11
עשה לך רב
אלפונסו | 31-03-2020 19:37
יהדות בדיחה זה מתיר וזה אוסר .הרב הגדול בסופו של דבר. זה האחד שאפסים רבים הולכים אחריו יהדות היא לא תורה .היא קומבינה על התורה .שקר החן .מקור לפרנסה ושררה שבו נא ותתעמקו במה שכתוב בתורה נטו לא תוסיף עליו ולא תגרע ממנו .רוב הפסיקות שנפסקו הם שורש הרע .מקור הצרות לעם ישראל .
תשובה לאלפסו
תשובה | 01-04-2020 9:11
צא ולמד. לך תלמד הלכה ואז תבין שמדובר ביהלומים. בלי להבין אתה לא יכול להתייחס לשום דבר. sorry
12
בהמות
פויה | 31-03-2020 19:45
אתם בעצמכם רעשי רקע, ממורמרים ומקופחים. סתמו את הפה
שאלה לפויה
שמעיה | 31-03-2020 20:15
אמא שלך מזxxxנת עם ערבים?
13
התשובה ניתנת תחת מגבלות מסוימות ותוך הדגשה שמ
ליאת פרידמן | 31-03-2020 20:22
התשובה ניתנת תחת מגבלות מסוימות ותוך הדגשה שמדובר במצב חירום: עניין נוסף יש והוא הצורך להסיר עצב מהמבוגרים ולתת להם מוטיבציה להמשיך להיאבק על חייהם. בתחילה מעלים הרבנים 3 חששות, מהפעלת המכשיר ביום טוב, עוסקין דחול ושיבואו להשתמש בהיתר זה בימים טובים שלא לצורך. בתגובה הם עונים כי אין צורך להפעיל את המחשב כי הוא מופעל מערב החג, ומבהירים כי ברור שההיתר ניתן לשעת חירום בלבד.
14
חבל שלא הוציאו פס"ד כזה על ציות להוראות
גל | 01-04-2020 0:29
הבידוד בזמן, לא היינו צריכים עכשיו לעשות סדר בזום, והחילונים לא היו חושבים (בצדק?) שחרדי זה משהו פרימיטיבי שלא מסוגל להבין כלום בענייני דיומא.
15
סופסוף רבנים שלא משתחווים לרבנות הראשית.
דניאל | 01-04-2020 7:39
וכן הם רעשי רקע. הרבנים הראשיים נפגשו עם ראש אבי אבות הטומאה ואף אחד לא מדבר.
16
רפורמים לא קמו במגרב
יוסף אבטן | 02-04-2020 7:38
כי לא זרקנו אף אחד החוצה. מי שחושב שהחשמל הוא בעירה צריך להוכיח את . שנים אחרי המצאת הטלפון רבנים והעם השתמשו בו. השמענו מוסיקה בחגים שלנו. היתה שמחה בבית. החגים של הליטאים לא מקובלים עלינו. הם מתקשים להיות שמחים אנחנו מתקשים להכניס עצב לחגים שלנו.
17
רפורמים לא קמו במגרב
יוסף אבטן | 02-04-2020 7:48
כי לא זרקנו אף אחד החוצה. מי שחושב שהחשמל הוא בעירה צריך להוכיח את . שנים אחרי המצאת הטלפון רבנים והעם השתמשו בו. השמענו מוסיק
18
כל השנה הם מכבדים את ההורים?????
מ | 02-04-2020 8:23
אסור להשתמש בזום שמא יתקלקל ו.. אז יתקן ויסדר בחג.. ואם דואגים לסבא לסבתא אפשר בדרך אחרת .. לדאוג שהשכנים ישאירו דלת פתוחה וגם ההורים וכך ישמעו מהבית של השכנים כך אנחו נעשה נשאיר דלת פתוחה בעזרת ה' כדי שהשכנים המבוגרים שעושים לבד ישמעו את שירי פסח ואת סדר ליל הסדר. חג שמח!!
19
מה שיוצא מכל זה הוא שאין דבר כזה דבר התורה
לוי | 02-04-2020 16:13
וכל הרבנים למיניהם רק עסוקים בלהיות צודקים. מי שהולך אחרי פסיקותיהם הוא לא פחות מעבד נרצע.
20
החג ביום חול
יורם | 03-04-2020 14:03
החג חל ביום חמישי יום חול מותר להעביר אש שמודלקת לפני כניסת החג אם מדליקים את המחשב לפני כניסת החג מותר להפעיל זום
21
פסק הלכה
דוד | 03-04-2020 15:04
ממתי שלומי עיר? היא מועצה קטנה בכל עיר ממוצעת כל שכונה יותר גדולה משלומי
22
הפעלת זום בערב חג
משה | 03-04-2020 20:57
כל הכבוד לרבנים מערב. הם חיים בתוך העם ומבינים את מצב החירום ועלי ידי היתר זה גורמים שמחה ונחת רוח להמון עם ישראל. ואלו המתנגדים, אתם חיים הבועה שלכם ואינכם מבינים מה לעם דרוש. את חיי העם לא מעניין אותכם.
23
ממזרח תבוא הישועה
ליאת | 05-04-2020 7:04
אם הרבנים המזרחיים היו מובילים את מוסדות הדת במדינה היה הרבה יותר נעים להיות יהודי. הם מתקרבים לדת ולאמונה .יש להם שכל ותבונה להתאים את עצמם לסביבה משתנה ולא להמאיס את הדת . כל הכבוד לרבנים . אתם צריכים להמשיך בדרכם דרך של פשרה ואהבה. אלוהים באמת לא מתעסק בקטנות.
מרוקו גובלת עם המדינה הכי מערבית באירופה
ישראל | 05-04-2020 15:22
זה לא כל כך מזרח
24
ביום הקדוש להשתמש בדבר אסור
השם ישמור | 05-04-2020 12:14
לא יקרה כלום אם יעשו את הסדר בלי זום
25
הרבנים שמתירים לעשות את הסדר בזום
שלמה | 05-04-2020 12:29
לכבוד הרבנים הייכן מצאתם את ההיתר תיכתבו שגם אני יראה למה הדבר דומה אתם ממציאים משנה ברורה חדש או לכם כמה אנשים יחללו את החג בגללכם ועוד מה יסיקו אנשים לדברים אחרים את ההיתר הזה זה ממש חילול החג חיזרו בכם כעת ולא ולאחר החג
26
מחאה נגד הקלת ראש בכבוד הרבנים הראשיים!!
מד | 05-04-2020 13:57
.
27
דתיים שנוח. זו פרצופה האמיתית של היהדות
אודי | 05-04-2020 15:27
פתאום שיש משהו שלא מתאים להם הם מתירים ומתירים ומוצאים פרצות בדת. אם זה ככה אז תנו חופש דת לכל אחד להאמין כמו שהוא רוצה. די עם הצביעות.
חחחחח אוי...
אורי ברבש | 05-05-2021 0:01
חחחחח אוי ואבוי איזה בורות למדת פעם הלכות ? למדת פעם איך פוסקים הלכות ועל פי מה פוסקים? מי מחפש פירצה בדת כדי לפסוק הלכות? למדת גמרא פעם ? אם התשובה שלך היא לא, לא למדת גמרא ולא הלכה אז מה אתה קופץ כמו תיש וכותב שטויות בנושא שאתה לא מבין בו כלום, תגיד אם הייתה כתבה על רופא מנתח שעשה טעות בניתוח וגרם נזק למנותח שלו, גם אז הייתה מגיב וכותב שהרופא הזה לא הבין איך לנתח ושהרופא הזה לא ינתח יותר וכולי.. לא ברור שלא, אז גם פה בהלכה אתה לא מבין כלום לכן אל תתערב לרבנים שלמדו 40 שנה גמרא והלכות כדי להיות פוסקי הלכות סתם שתדע רופא לומד שבע שנים רפואה ואחרי זה הוא עובד כרופא מתמחה עוד שנתיים וזהו עשר שנים והוא רופא, אבל להיות רב פוסק הלכות צריך ללמוד 40 שנה הלכות שולחן ערוך וגמרא, 40 שנה כן
28
הגאווה והכתר שייך לקדוש ברוך הוא
יח | 05-04-2020 19:28
הקורונה זהו הכתר.רבנים שנכנסים לאש בלי הגנה
29
פסיקות שונות וסותרות
משה בן עמרם | 05-04-2020 20:41
רבנים הפוסקים .שילכו וישאלו אח אלוהים מה מותר ומה אסור .מכוון שאלוהים לא מכיר ברבנים כסמכות תורנית הוא לא יענה להם אז שיחפשו בתורתו . הדעות כידוע שנויות במחלוקת .יוצא מזה שחלק מהרבנים . לא שווים כלום .כי אמת יש אחת .אבל יש שיטה קלוקלת שעובדת מזה שנים .כדוגמא מותר לאכול קטניות רק כמנהג הספרדים .אבל אוי לך אם אתה יוצא אשכנז ותאכל קטניות דינך גהינם. .כאילו היה מעמד סיני .שונה ליוצאי ספרד והצגה שניה ליוצאי אשכנז . שלהם לעצמם
30
פסק של הרבנים הראשיים איננו רעשי רקע
שני | 06-04-2020 4:42
הזהרו בלשונכם
31
פורץ גדר....
בורגול | 06-04-2020 17:09
לא כל רב שכונה יכול לפסוק נגד גדולי ופוסקי הדור
32
זום שמח!
יוסי מעפולה | 06-04-2020 19:28
כל הכבוד לחכמי המערב שהבינו שבחג משפחות צריכות להיות בקשר אפילו אם רק עי זום, ובוז לטפשי המזרח (מזרח אירופה) שמפגרים בכמה מאות שנים.
33
היתר הרבנים לשימוש בזום
אסתר דביר | 07-04-2020 8:08
המעשה והבשורה הטובה ביותר שקיבלנו לאחרונה. חג שמח
34
יפה מאוד
תומך | 07-04-2020 21:36
כל הכבוד להם ! מוכיחים כי ישנם רבנים ,בעלי כתפיים רחבות, יכולת שיפוט והסתגלות לחיים המודרניים. עולם התורה מצוי במשבר, כפי שהיה לאחר חורבן בית שני, בעזרת פסיקות והתאמות מעין אלו, ניתן לקרב רבים וטובים ,אל חיק המסורת. עלו והצליחו
35
הרבנים המתירים
ע | 07-04-2020 22:43
מתייחסים לפסק נגד ההיתר ,של הרבנות הראשית כ-לא פחות-מ רעשי רקע .אני לא פוסק , אבל רציתי להזכיר שבין היתר ,בעוד כיומיים מתחילים ספירת העומר שבה מתו תלמידי ר' עקיבא בגלל שלא נהגו כבוד זה לזה...
36
זום
אמת | 08-04-2020 0:24
כבוד הרבנים הנל שליטא מורים הוראה שלא על פי הלכה אלה שיקולים אחרים וגם לצד המקלים אין גב לזה מי יתן ולא יצא מיזה מיכשול ופתח לפירצה בחומת הדת וה יאיר את עיננו ויציל אותנו מאיסורים
37
תוכנת זום
אבי ים | 08-04-2020 9:46
ההלכה אומרת שאסור לקרוא לאור הנר שמא יטה. שאלתי היא: מדוע לא חוששים פה שאולי המחשב או התוכנה תתקע, ואז יצטרכו להפעיל את התוכנה מחדש?
38
רבנות
יהודי גאה | 10-04-2020 12:17
מי שלא מכבד את הרבנות הראשית כי היא לא לפי דעתו וסגננו. מקומו במחנה מאה שערים. אם אנחנו המגזר לא נכבד כראוי את הרבנות מי יכבד את הרבנות החילונים החרדים?
אתה יודע...
אורי ברבש | 04-05-2021 23:40
אתה יודע שהרבנות זה סניף של הבונים החופשיים תבדוק את זה, אני רציני לפני שאתה מגיב לי
39
זום
יהונתן לוזון | 22-04-2020 21:09
זה ממש פשוט שכל זה הותר למצב של דוחק( בלבד בלבד ) וצריך לשאול רב מוסמך בכדי שלו יבואו בזילזול יום טוב וחזק וברוך למורנו הרב יהודה שלוש תודה עצומה