צמצום דרמטי: תפילות רק ביחיד, אין התקהלות מעל 2 - סרוגים

צמצום דרמטי: תפילות רק ביחיד, אין התקהלות מעל 2

לוויות עד 20 בני אדם, בריתות עד 10 בלבד, אין להתקהל יותר מ -2 אנשים בני משפחה ואיסור על תפילה גם בשטח פתוח: אלו ההגבלות המחמירות החדשות שיאשרו השרים בישיבת הממשלה

author-image
צמצום דרמטי: תפילות רק ביחיד, אין התקהלות מעל 2
  (צילום: David Cohen/Flash90)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הכריז הערב (שני) על הגבלות חדשות על צמצום פעילות המשק והמרחב הציבורי. השרים יתכנסו לישיבת ממשלה טלפונית, במהלכה יידרשו לאשר את ההנחיות הנוספות.

בין ההגבלות המחמירות: אין להתקהל עם יותר מ -2 אנשים בני משפחה, איסור על תפילה גם בשטח פתוח אפילו לא עשרה בני אדם, מותר רק ביחידים. לוויות יותרו לקיום עד 20 בני אדם, אך בריתות עד 10 בלבד ורק בשטח פתוח. בנוסף, איסור על חתונות אלא בקרב התא המשפחתי המצומצם בבית בלבד. "חופה וקידושין יאשרו רק בתחום המשפחה, בלי אורחים ובלי מוזמנים", דברי נתניהו.

נתניהו התייחס בהרחבה להכנות לליל הסדר, כינה אותו "ליל הסגר" וביקש ש"תקיימו אותו רק בהרכב של המשפחה שגרה בבית. תוך הקפדה על הכללים החיוניים, שטיפת ידיים ושמירת מרחק. גם לא להגיד שלום בערב החג למשפחה, תוותרו על הביקורים".

בנוסף, ייאלצו עובדים למלא טופס בריאות יומי וכוח העובדים יצומצם במקומות העבודה מ-30% ל-15%.

סדר היום של הממשלה לאישור ההגבלות

בהצהרה לתקשורת אמר: "במלחמה שלנו בקורונה איננו חוסכים כל מאמץ. מלכתחילה אמרתי לכם- עדיף להחמיר מאשר להקל. מדינת רבנות הלכנו בעקבותינו במדיניות זו. אכנס הערב שוב את הממשלה, הקו שמנחה אותי הוא החמרת הגבלות התנועה והרחבת המענקים הכלכליים" הסביר. "מצבנו טוב יותר מאשר כל מדינות העולם, אבל אנחנו רוצים להגיע למצב הצלחה של כמה מדינות באסיה שהאטו מאד את קצב ההידברות בנגיף. לכן החלטתי להביא הערב לממשלה עוד מגבלות מצילות חיים".

עוד התייחס לדיווחים על הפרות ההנחיות של משרד הבריאות, וקרא לכולם להישאר בבית. "יש קבוצות מסויימות במדינה שמזלזלים בהגבלות, הרוב הגדול ממושמע גם בציבור החילוני, החרדי, היהודי והלא היהודי. אבל המיעוט שלא נשמע מסכן את צמו ואת הרוב גם יחד" הבהיר. "מי שעובר על איסור ההתקהלויות עובר על ואהבת לרעיך כמול ולא תעמוד על דם ריעך. נמנע מגורמים קייצוניים לפגועה בבריאות הכלל ונמצה את החשבון עם מי שפוגעים".

הממשלה תידרש לדון בהיערכות המגזר הציבורי לעבודה במתכונת חירום, יחד עם זאת, לא צפויה להיות הגבלה על ענפי התשתיות והבינוי. בנוסף, תתמקד הישיבה באזורים הבעייתיים במגזר החרדי והערבי שלא מצייתים להוראות הברורות של משרד הבריאות.

כמו כן, יאשרו השרים הקצאה של 700 חיילי צה"ל לסיוע למשטרה, כל אלו כאמור לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה בארץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
סופרים
ששש | 30-03-2020 20:49
אם אסור ליתפלל בחוץ. איך עושים בסופרים ? מה זה לא יותר משתיים?
ככה החליטה הקורונה:בסופר מותר תפילה בחוץ אסור
מקרונה | 30-03-2020 22:35
החלטה מוזרה אבל תקבל!בתחילה אמרו שעדיף להתפלל בחוץ מאשר בתוך בית הכנסת גם עם רווחים.כעת מותר להצטופף בסופר ולמשמש בירקות ובפירות ללא כפפות,אבל להתפלל בחוץ אסור.תעבור שנה של החלטות סותרות עד שתתגבש חוברת הגיונית
2
לא יעזור כלום
יוסף כהן | 30-03-2020 21:16
במקום לאכוף את החוק ולתת דוחות למספרי חוק אתם סוגרים תפילות ואת ההגנה של עם ישראל(כמה שתסגרו יותר יעלו יותר מקרים )לא להתעצל למשטרה גם ירוויחו המדינה מדוחות וגם ימשיך ההגנה לעם ישראל שהתפילות ימשיכו במניין ובהרחקות כמו שהיה עד היום חבל להחמיר את המצב!
3
למה להעניש את כולם
יוסף כהן | 30-03-2020 21:22
למה שלא יהיו יותר קדיש למה לסגור תפילה תטפל במפרי החוק ולא ביראי שמים
4
תפרסמו תגובות
יוסף כהן | 30-03-2020 21:27
תפרסמו את התגובה שלי בבקשה!
5
ביבי הדפוק
DJ AVI SWISA | 30-03-2020 21:30
הסעות לעבודה מלאות באנשים סופרים מפוצצים באנשים משלוחים על ידי אנשים שלא נבדקו. והעיקר התפילות בחוץ מפריעות לו
6
ואיסור על תפילה גם בשטח פתוח-הגזמתם לגמרי
כרמי | 30-03-2020 21:40
מה הבעייה עם ריחוק 2 מטרים- להגזים זה גרוע ובפרט במניעת תפילות (ואולי מלחמת דת חדשה בפתח?)
7
למה לא להעניש את מפרי החוק?
יוסף כהן | 30-03-2020 21:57
למה מענישים תמיד את השומרי החוק שמים מחסומים במקומות מוזרים במקום לאכוף את תקנות משרד הבריאות טעות של המדינה!
8
את מקומות הבילוי סגרו ראשונים
ברוך | 30-03-2020 22:26
מה נסגר עם המגיבים כאן את מקומות הבילויים סגרו ראשונים!! מדובר בפיקוח נפש. מספר החרדים שנדבקו בארץ גדול מאוד בגלל שלא מספיק נשמרים. בארהב יש כבר עשרות חרדים שמתו. כשיש ספק פיקוח נפש מחמירים!!!
החרדים הם זבל מזוקק
כולם | 31-03-2020 0:07
אל תגידו לי קיצונים. כל החרדים אשפה. בטלנים בני בטלנים. כשרואים חיילים ושוטרים קוראים להם נאצים. כי הם לא מסוגלים לראות בן אדם עובד. לא לבזבז עליהם כסף בכלא. ישר כדור בראש. בגללם המדינה תיפול חברתית כלכלית ואזרחית.
9
טעויות כתיב
מוריה | 31-03-2020 1:05
למערכת סרוגים היקרה שלום רב! אין צורך לפרסם את תגובתי באתר אבל אני חושבת שיש בכתבה יותר מידי טעויות כתיב ממה שאפשר לצפות כקביל באתר אינטרנט לתשומת לבכם
10
לא לאשר מנין בחוץ רק בבני ברק וירושלים ביתשמא
דוד אזרואל | 31-03-2020 1:07
רק במקומות לא ממושמעים להחיל זאת