משברים מייצרים הזדמנויות: כך תנצלו את הקורונה - סרוגים

משברים מייצרים הזדמנויות: כך תנצלו את הקורונה

כמה עצות שימושיות שיעזרו לכם לשרוד את המשבר ולהפוך אותו להזדמנות. טור קצר שסוקר את האפשרויות מדחיית המשכנתא וקבלת הלוואה גדולה לעסק בערבות מדינה ועד הזדמנות חד פעמית לעזור לילדים ברכישת דירה ולסגור את כל ההלוואות המעיקות עליכם

משברים מייצרים הזדמנויות: כך תנצלו את הקורונה
  צילום: נעם רבקין פאנטון/ פלאש 90

המצב הלא ברור כעת במשק, גורם לחוסר ודאות בכל התחום הכלכלי. רבים מאיתנו בחל"ת ולאף אחד אין יכולת לדעת מתי כל זה יעבור. יחד עם זאת, בתקופה של חוסר ודאות כזאת יש כמה דברים שכדאי לנצל לטובתנו

א. דחיית משכנתא – הבנקים השונים מאפשרים לדחות משכנתא באמצעות מילוי טופס פשוט באינטרנט או דרך המוקד. אני ממליץ להשתמש בזה במידת הצורך, לקחת בחשבון שהסכום שאנחנו דוחים יתווסף לתשלום החודשי, כך שהתשלום החודשי שלנו יגדל.

ב. הגדלת מסגרת ל- 90 יום – בדקו בבנק את האפשרות הזו.

ג. דחיית הלוואות פרטיות – חלק מהבנקים הודיעו שיאפשרו דחיית ההחזר החודשי של ההלוואות.

ד. ההטבה הכי גדולה של הקורונה היא אפשרות לקחת הלוואה עד 70% משווי הבית לכל מטרה, סגירת הלוואות בבנק, עזרה לילדים לרכוש דירה וכו' . ההטבה הזאת היא חד פעמית ותסתיים בחודש יוני. זה הזדמנות טובה לנצל את המשבר לטובתכם. בד"כ הרגולציה מאפשרת עד 50% משווי הבית.

ה. קרן לעסקים קטנים בערבות המדינה- המדינה מאפשרת הלוואת קורונה עד 500 אלף ש"ח עם גרייס בתשלום החודשי של 12 חודשים. זמני הבקשה התקצרו מאד ועומדים על 3 שבועות לתשובה .

ו. מניות – השוק בירידה מאד גדולה, אבל יש מניות שהם ממש הזדמנות. כדאי לכם לבדוק ולאסוף אותם, אם אתם לא בעלי לב חלש תאספו את המניות האלה. ההיסטוריה מעידה כי מי שעשה את זה הרוויח בגדול.

ומשפט לסיום, הבנק הוא אזור לא בטוח למי שלא מכיר אותו טוב. בכל צעד כלכלי או פיננסי שלכם כדאי לקחת אנשי מקצוע או איך שאני אוהב לקרוא לזה- מאבטח אישי בבנק.

 

שחר וולף, מומחה למשכנתאות ומימון עסקי. בעל תואר שני במימון ומנהל לשעבר בבנק דיסקונט  לייעוץ shaharwo@gmail.com

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
תודה שהארת את ענינו
יפית | 30-03-2020 12:18
שהבנקים לא באמת רוצים לעזור לנו ודואגים לנו. תודה
2
הבהרה קטנה
שרון | 02-04-2020 0:38
כתבת שניתן לקבל משכנתא עד 70% משווי הבית גם למטרת עזרה לילדים לרכישת דירה. הסייג היחיד בהוראת השעה שניתנה הינו שצריך להצהיר שהכסף לא מיועד עבור רכישת דירה ולכן לא ניתן יהיה לעזור עם זה לילדים לרכוש דירה.