באיחור ניכר: הרב קנייבסקי הורה לא להפר את ההוראות - סרוגים

באיחור ניכר: הרב קנייבסקי הורה לא להפר את ההוראות

באיחור של שבועיים ולאחר הפרת ההוראות החמורה שהתגלתה בבני ברק, מנהיג הזרם הליטאי הרב חיים קנייבסקי הורה כי מי שיפר את ההוראות יש לו "דין רודף". מדובר בפסק דרמטי בעולם החרדי

באיחור ניכר: הרב קנייבסקי הורה לא להפר את ההוראות
  הרב קנייבסקי (צילום: דוד כהן/ פלאש 90)

הרב חיים קנייבסקי, פסק היום (ראשון) כי בעת הזו יש חובה להתפלל ביחידות ולא במניין ואף תקף את מי שמפר את ההוראות והתבטא כי יש לו דין של "רודף".

הדבר מגיע לאחר הפרות משרד הבריאות אמש בעיר בני ברק, במהלכן יצאו אלפים לקיום לוויה של רב מהפלג הירושלמי, זאת בנוסף לתיעודים מחתונות ולוויות המוניות אחרות שהתקיימו בניגוד לתקנות.

כאמור, לאחר ההוראה בחילת המשבר להמשיך וללמוד תורה בתלמודי התורה כרגיל, בשעה שהוטל צו על סגירת מערכת החינוך במדינה בשל התפשטות נגיף הקורונה – הורה הרב על החמרה במגבלות בחברה בחרדית.

עוד באותו נושא

המשטרה פיזרה מתפללים בבתי כנסת וחילקה דוחות


5

על פי הדיווח באתר כיכר השבת, בשעות הקרובות צפויים רבני בני ברק לפרסם מכתב מיוחד בו קוראים לציבור שלא לקיים מניינים מאולתרים וכי בהוראת הגר"ח יש להתפלל ביחידות, עד שתחלוף הסכנה של מגפת הקורונה.  כמו כן, הרבנים יקראו ללמוד בבית ולא להגיע לבתי המדרש, גם לצורך לימוד בחברותא.

כמו כן, פסק הגר"ח קנייבסקי כי מותר לדווח למשטרה על מוסד או בית כנסת שמפר את הוראות משרד הבריאות, גם במידה והגבאים יצטרכו לשלם קנס גבוהה ואף יגיעו למאסר בפועל.

מוקדם יותר מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד הבהיר: "יש לנו לא מעט בעיות בחברה החרדית, באזורים כמו בני ברק. חלק מהדיון מדבר על איך אולי נצליח לעשות את הסגר ולבודד את אותם אזורים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
שאלה
נחמן | 29-03-2020 15:43
מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות .
::::::.......ע"פ דעת גדולי התורה:::::........
ת ה ל י ם | 30-03-2020 11:58
נא להקדיש 3 דקות לתהלים לרפואת 3 חולים מהמחלה רחל. נא להתפלל עכשיו 3 פרקי תהלים... בלב נשבר ובדמעות מרובות, ומתוך חשש עצום לפיקוח נפש של ממש. פרק -כ' - - -למנצח... יַעַנְךָ השם בְּיוֹם צָרָה; פרק -קכא -שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים; פרק -קל - -שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ ד': לזכות לרפואה שלמה: *אהרן אליהו בן לאה *נחמיה בן לאה חסיה *מרדכי אהרן בן שפרה מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן דָּוִד וּשְׁלֹמֹה הוּא יְבָרֵךְ וִירַפֵּא אֶת (אהרן אליהו בן לאה, ואת נחמיה בן לאה חסיה, ואת מרדכי אהרן בן שפרה) בזכות תפלות עם ישראל עליהם, בשכר זה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִמָּלֵּא רַחֲמִים עָלָיהם לְהַחֲלִימם וּלְרַפְּאֹתם וּלְהַחֲזִיקם וּלְהַחֲיוֹתם, וְיִשְׁלַח להם מְהֵרָה רְפוּאָה שְׁלֵמָה מִן הַשָּׁמַיִם לְרַמַח אֵבָרָיהם וּשְׁסָה גִּידָיהם בְּתוֹךְ שְׁאָר חוֹלֵי יִשְׂרָאֵל, רְפוּאַת הַנֶּפֶשׁ וּרְפוּאַת הַגּוּף, הַשְׁתָּא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב. וְנֹאמַר אָמֵן. ~הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל~ אמן ואמן.
2
הרב חיים קנייבסקי
יוסי ב. | 29-03-2020 16:03
רוב ההציבור הליטאי כפוף לרב חיים קנייבסקי שמורה לציית למשרד הבריאות. הבודדים שלא מצייתים אינם משומעי לקחו. בצורה שהצגתם את הכתבה זוהי הוצאת דיבה על הרב! - בבקשה נא לתקן
הוראה תמוהה
אמ | 30-03-2020 22:53
מה לתקן הרב הורה לפני שבוע נגד ההוראות אז עכשיו נזכרו העסקנים שמנהלים אותו שהם גרמו לו נזק תדמיתי עצום חילול ה׳ וגם המון חולים בבני ברק בגלל ההוראות האלו שלו וכל מה שיש להגיד זה קודש קודשים ואסור לדבר על הרב וכו׳ זה חייבים לדבר לרב הזה אסור להורות בשום דבר הוא מורה נגד הגמרא והשולחן ערוך ואין מה להסביר או להגיד שהוא יודע ובכל זאת וכו׳ הוא עצמו כתב שהוא לא פוסק מה שואלים אותו הלכה זה לא התחום שלו תראו איזה נזק תדמיתי נגרם לציבור בגללו ובגלל העסקנים שמנהלים אותו יש המון רבנים שחושבים שהוא המשיח ולכן מייחסים לו כוחות ובטוחים שינצלו בזכות אמירותיו הגיע הזמן לנטרל אותו מההנהגה כמו שעשו לרב שך שהיה כבר חולה אפילו חמיו אמר את זה שנים וגם הוא אומר את זה בעצמו שהוא לא מנהיג ולא פוסק הוא יהודי צדיק שלומד תורה כל היום וזהו זה לא הופך אותו לנורה הוראה או לנביא וכו׳ ואין לו שום סמכויות על וצריכים להבהיר את זה ואסור לשמוע לו או לכל רב אחר שמורה נגד פשטות הגמרא והראשונים גדול ככל שיהיה אין מצות ועשית ככל אשר יורוך זה שקר כי זה רק לסנהדרין היה ולא לכל רב גדול ככל שיהיה אני מבקש מי שרוצה להגיב שיגיב הלכתית ושיראה איפה הלכתית טעיתי פה במה שאמרתי ומצווה לפרסם ואין בזה לא ביזוי ולא לשון הרע ולא כלום
לא נשכח לקנייבסקי
משה | 30-03-2020 0:31
שהדביק את כל עם ישראל
היא לא אשמה
מהנדס חרדי | 29-03-2020 17:01
אנשי תקשורת הינם לרוב עם IQ חד סיפרתי ומתקשים בהבנת הנקרא והנשמע.
3
המגפה חושפת את תורפת החיים החרדיים
הארז הליטאי התנוון | 30-03-2020 20:50
התכחשות לעולם שמחוץ לגבולותיהם לצד התלות המוחלטת בידע בכלכלה וברפואה של העולם הזה.
מחאה
מוחה | 31-03-2020 23:08
אני מוחיה בכל תוקף בכל מי שזילזל בשר התרוה, רבני חים קנייבסקי שליטא. או השאים אותו בדבר כזה או אחר.
4
מחאה
יוסי | 05-04-2020 1:44
אני מוחה בתוקף נגד הזלזול הבוטה ברבי חיים, הקבה מעניש את המזלזלים בכבוד תח האמיתיים. חזור בך
5
הרב קנייבסקי
ששון | 07-04-2020 16:38
מאוחר מדי....הרב אמר מדעתו? העולם הרבני ישתנה אחר הקורונה.וכך גם כל קהל שומעהם בעת הזאת.
6
חיים קנייבסקי חייב...
איתן גרטש | 08-01-2021 13:43
חיים קנייבסקי חייב ב 100% בדין רודף.אין כאן ספיק ספיקא.ומכיוון שהוא חוזר על מעשיו ודבריו המון פעמים, מצידי שיענישוהו גם בכיפה,פטנט תלמודי נוראי,אבל הילכתי וראוי.וכל החכמים והחכמות והחנפנים והבורים והסכלים למיניהם הסבורים שפאות עד הירכיים וציציות עד הנעלים יתנו להם מנה יפה של לוויתן מעלה גרה ומפריס פרסה ושוסע שסע יחד עם שור הבר על חלבו היו חייבים מיתה לו היה עונש כזה על סיכלות מטומטמת.