בכנסת הוקמה שדולה להחזרת המסתננים לארצותיהם - סרוגים

בכנסת הוקמה שדולה להחזרת המסתננים לארצותיהם

שדולה חדשה בכנסת עוסקת בהשבת המסתננים מאפריקה למולדתם. השדולה נאבקת למען שמירת אופיה היהודי של המדינה

author-image
בכנסת הוקמה שדולה להחזרת המסתננים לארצותיהם

שדולה חדשה קמה אתמול (ב) בכנסת. השדולה עוסקת בהשבת המסתננים מאפריקה למולדתם. אתמול התקיים דיון ראשון בשדולה להשבת המסתננים לארצם בראשות ח"כ איילת שקד. בדיון נכחו ח"כ יריב לוין, ח"כ יעקב אשר, ח"כ שולי מועלם, ח"כ יוני שטבון, ח"כ מוטי יוגב, ח"כ משה פייגלין, ח"כ אבי וורצמן , אמנון בן עמי- מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים, יוסי אדלשטיין- ראש מנהל אכיפה וזרים  ,נציגי ועד שכונות תל אביב, נציגי המכון לאסטרטגיה ציונית, נציגי ישראל שלי ונציגת המרכז למדיניות הגירהישראלית.

הדיון התקיים בעקבות אירועי השבוע האחרון; פרסום מסקנות ועדת סופר בעניין הטיפול במסתננים , הדיון בבג"צ מחר בעניין חוק ההסתננות, החלטת היועץ המשפטי לממשלה בעניין הפסק נוהל "השבה מרצון" של המסתננים השוהים במשמורת ופגישתה של ח"כ שקד עם שגריר אריתריאה בישראל. בדיון התבצעה סקירת נתונים על המצב כיום, הן על פי הנציגים המקצועיים והן על פי הח"כים השונים ונציגי השכונות, ובין היתר הועלו הצעות לסדר היום הן לפעילות השדולה והן מחוצה לה.

ח"כ שקד הציגה את המצב כיום " המציאות כיום היא לא מציאות שהכרנו בתחילת 2012, כי הפסיק שטף ההסתננות בעקבות בניית הגדר ואכיפת חוק ההסתננות וגם כי המדינה התעשתה והקימה צוות שמטרתו למצוא פתרונות למצב. יש המון צביעות בעולם. לאו"ם יש אינטרסים באתיופיה ואינטרסים אמריקאים, והאום החליט שלאריתריאה לא מחזירים. מדינת ישראל צריכה לקחת אחריות על גורלה גם אם זה כרוך בביקורת.."

מר בן עמי נתן סקירה מספרית ואמר כי אכן החל מ 2006 ועד סוף המחצית הראשונה של 2012 חלה עליה משמעותית במספר המסתננים לארץ, יותר מ 2000 מסתננים בחודש. אך כבר במהלך 2010 קיבלה הממשלה מס החלטות שאפשרו להקטין את המספרים ( בניית הגדר והחלת חוק המסתננים ב 3 ביוני 2012 בין היתר) , ועל פי הנתונים בחודשים האחרונים לא נכנסו לארץ אלא מספרים בודדים של מסתננים והם הושמו בסהרונים מידית.

כיום שוהים בישראל 160 אלף שוהים בלתי חוקיים ( לא כולל פלשתינאים). מתוכם 90 אלף איש הם תיירים שאשרתם פגה, 14 אלף עובדים זרים שאשרתם פגה גם היא, והשאר מסתננים. בשנה האחרונה הוחזרו 2000 צפון סודנים בחזרה לסודן . "למרות כל הצעקות שנשמעו ביחס לסכנה הנשקפת לחייהם בעקבות ההחזרה לא ידוע לנו על מקרים כאלו" אמר מר בן עמי..

חוק ההסתננות קובע כי כל מסתנן אשר יחצה את הגבול ויגיע באופן בלתי חוקי לישראל יושם במתקן שהיה למשמורת עד שלוש שנים. החוק פוגע למעשה במוטיבציה העיקרית של המסתננים להגיע לארץ- חיפוש מקום עבודה. מתחילת החלת החוק ועד לשבוע שעבר התקיים תהליך של חזרה ברצון, בו היו המסתננים חותמים על טופס יציאה באישורם ונשלחים או למדינה שלישית או חזרה למדינתם. בכל מקרה לא נכפתה חזרה על המסתננים. בשבוע שעבר הופסק נוהל חזרה מרצון על ידי היועמ"ש מכיוון שהוטל ספק בשאלת ה"רצון" האמיתי של המסתננים לחזור. האם היה שם רצון חופשי באמת או לחץ?

ח"כ פייגלין תהה מהי העילה המשפטית שבגינה נאסר לשלוח את המסתננים מחוץ לארץ, ובתשובה נענה על ידי ח"כ יריב לוין "כי הם אינם תושבי גוש קטיף".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו