על הפרק החמרת הסגר החל מיום ראשון - סרוגים

על הפרק החמרת הסגר החל מיום ראשון

ראש הממשלה והשרים מתכנסים בשעה זו לשורה של דיונים, בהם האפשרות של סגר בו לא תאושר היציאה החוצה, גם לא למאה מטרים - אלא רק להצטיידות במזון ותרופות ורק עבודה חיונית תאושר

על הפרק החמרת הסגר החל מיום ראשון
  צילום: יונתן זינדל פלאש 90

ראש הממשלה התכנס לשורת דיונים היום (שישי) יחד עם השרים בהחרמת הסגר החל מיום ראשון, כך מדווחת כתבת חדשות 12 עמליה דואק.

על פי מה שמוצע, זה יהיה סגר כמעט כולל, לא תתאפשר יותר יציאה של עד מאה מטר מהבית, ויציאה תותר רק לצורך רכישת מזון ותרופות. רק מקומות עבודה שיוגדרו כחיוניים למשק יוכלו לפעול.

במשרד הבריאות כבר מושכים לכיוון הזה בשבוע האחרון, ראש הממשלה העדיף להטיל סגר מופחת, עם הרבה הסברה לציבור, אך הזהיר בנאומו מהטלת סגר מלא. שר הביטחון נפתלי בנט אף הוא אמר אתמול כי הוא מתנגד לסגר מלא והוא מעדיף את ההגבלות הקיימות, עם הסברה וחינוך הציבור, זאת במענה לשאלת כתבים מדוע כבר רוצים להטיל סגר מלא כשעדיין לא יודעים את ההשלכות של ההגבלות שהחלו ביום רביעי ב17:00.

יחד עם זאת ראש הממשלה הנחה את בכירי האוצר לתכנן תכנית סיוע כלכלית לעצמאיים ובעלי עסקים קטנים בהיקף של 80 מיליארד שקלים.

בנוסף הממשלה אישרה לפני זמן קצר את תקנות הביטוח לאומי, במסגרתן קוצרה תקופת האכשרה הנדרשת לשם קבלת דמי אבטלה. עד היום היה נדרש לעבוד לפחות שנה מתוך השנה וחצי האחרונות כדי להיות זכאי לדמי אבטלה, ובעקבות משבר הקורונה הוחלט על קיצור התקופה לחצי שנה, כך שגם מי שעבד חצי שנה מתוך השנה וחצי האחרונות יהא זכאי לדמי אבטלה.

וכן, אושר סיוע לבני 67 ומעלה שהופסקה עבודתם בעקבות משבר הקורונה.

עוד באותו נושא

שני נפטרים נוספים מקורונה; מניין החולים עלה ל-3035

 

בתוך כך מניין ההרוגים מהקורונה עלה היום ל- 10 לאחר שחולת קורונה נוספת בת 76, עם מחלות רקע נפטרה הלילה (בין חמישי לשישי) בבית החולים בילינסון. מניין הקורבנות עד כה עומד על עשרה לאחר שהבוקר נקבע מותו של בן 93 עם מחלות רקע.

בעדכון האחרון של משרד הבריאות בנוגע לכמות החולים, דווח כי מניין חולי הקורונה בישראל עומד על 3035 בני אדם – מתוכם 49 במצב קשה. 2838 במצב קל, 60 במצב בינוני ו-79 החלימו מהמחלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
בעבודה כולם נחשפים
אני | 27-03-2020 14:10
עובדים כולם עם גולם מכל הארץ נפגשים יושבים בישיבות, זה מותר, אבל לצאת עם הילד ליער לבד או לשחק כדורגל בדשא בפארק, מזה אני אדבק? בסדר....
אנחנו מאוד מקפידים
עובד חיוני | 27-03-2020 15:37
עובדים משמרות קטנות, שומרים על מרחק 2 מטר, כל כמה שעות מחטאים, אין ישיבות. תהיה בטוח שאנחנו לא רוצים לחזור הביתה עם הנגיף, ומקום העבודה מפחד מהתסריט שלא יהיה מי שיעבוד
2
תעשייה אווירית
אחד שיודע | 29-03-2020 1:41
תעשייה אווירית מסכנת אלפי עובדים תחת מעטה של מפעל חיוני. הסעות המוניות שהופסקו רק בשבוע האחרון, ישיבות לא נחוצות, התקהלויות ספונטניות בחצרות החברה והודעות כסתח לעובדים. אסון בהתהוות.
3
כורונה
חקל תפוחין | 29-03-2020 7:09
ממשלת ישראל צריכה להיתכונן לעליה של יהודים מהתפוצות במיליונים ברוכים הבאים לישראל
4
לא יעזור שום סגר
עע | 30-03-2020 14:22
העם בישראל רובו ערסים שלא מעניין אותם כלום העיקר שלהם יהיה טוב ! אבל נשאלת השאלה שלא לוקחים בחשבון בכלל וזה מה יעשו בעלי הכלבים הכלב צריך לצאת ליד הבית לצרכים? מה יעשו לגבי זה ? האם למעלה לא מבינים שכלב שלא יוצא לנשום אפילו עשר דקות הוא מתחרפן?
5
יש הסגר ...
פאבלו | 17-07-2020 23:03
יש הסגר