האם התפילה שלי באמת עוזרת? צפו בתשובה - סרוגים

האם התפילה שלי באמת עוזרת? צפו בתשובה

האם התפילה שלי עוזרת? למה לאנשים טובים וצדיקים קורים דברים רעים? מדוע צריך לקיים מצוות? איך אפשר להרגיש מחובר לקב"ה? צפו בתשובתו של הרב אביע"ד סנדרס

האם התפילה שלי באמת עוזרת? צפו בתשובה

האם התפילה שלי עוזרת? למה לאנשים טובים וצדיקים קורים דברים רעים? מדוע צריך לקיים מצוות? איך אפשר להרגיש מחובר לקב"ה?

תנועת נאמני תורה ועבודה מציגה: "חדר שאלות" אינטרנטי, אשר נותן מענה לשאלות רבות בתחום האמונה המתעוררות אצל כולנו, ובמיוחד אצל בני הנוער, המצויים בתקופה מבלבלת.

והפעם: הרב אביע"ד סנדרס: האם התפילה שלי עוזרת? אני אהיה אמיתי, אני לא יודע אם התפילה שלי עוזרת או לא. אבל מה שכל אחד צריך לשאול את עצמו, הוא מה הוא עושה בפעולת התפילה, מה מתרחש אצלו, מה מתחולל.

ברור לי שברגע שאני מתפלל בכוונה, ברגע שהייתה לי תפילה שאני הרגשתי שהייתה טובה – אני השתניתי, עבר עלי משהו. משהו נגע בי, משהו התחולל בי. הפרספקטיבה שלי על העולם השתנתה. כשאני יוצא מתפילה ואני יודע שהדרך בה אני מסתכל על העולם היא שונה, אז ממילא הדרך בה אני פועל היא שונה.

עוד באותו נושא

הרב עופרן בתשובה לאחת השאלות החשובות ביהדות


13

=======

בין הדמויות השונות העונות לשאלות האמוניות בחדר השאלות: הרבנית ד"ר חנה פרידמן, הרב אילעאי עופרן, הרב ד"ר יצחק בן דוד, הרבנית כרמית פיינטוך, תמר ביטון, הרבנית עו"ד ירדנה קופיוסף, הרב ד"ר דוד בן זזון, הרב אביע"ד סנדרס, הרבנית מיכל נגן, הרב אפרים בק, הרב יששכר כץ, הרב דב לינזר, הרבנית ג'ולי גולדשטיין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
תשובה
מיותר | 27-03-2020 10:33
התפילה עוזרת למי שמאמין בה להרגיש יותר טוב עם עצמו. מחקרים רבים כבר הוכיחו כי לתרופות דמה יש אפקטים חיוביים אם המטופל מאמין שקבל תרופה אמיתית. כנל לגבי תפילה, דיקור סיני, הומאופתייה ואסטרולוגיה.
תפילה היא סוג של תקשורת
כמה מילים | 28-03-2020 20:49
תפילה היא תקשורת עם אלקים. כשיש קליטה התפילה מגיעה לאלקים ויש לה השפעה. לפעמים מיידית ולפעמים מושהית. ויש גם תפילות שלא נענות בגלל גזרה (ראו משה רבנו שהתחנן להיכנס לארץ ולא נענה). ולפעמים יש בעיות בקליטה כמו שבמרכז הקליטה הגדול שלנו, בכותל המערבי, באו קבוצת אתאיסטיות רפורמיות אוטו-אנטישמיות ועשו פולחן אנטי יהודי כופרני לעגני ומכעיס ומתריס שפגע באוזון הרוחני של העולם כולו והוזהרו ולעגו והמשיכו להתריס אז מה לנו כי נלין על אם היה מי שהפך את האנטנה שלנו למגרש משחקים ופגע בקשר שלנו עם האלקים
לטפשות יש מחיר
והוא יקר מאד. | 28-03-2020 5:53
כשתבררו ממדי המגפה בירושלים ובני ברק , ובמיוחד בקרב האוכלוסיה החרדית , תוכל לדעת עם התפילה עוזרת .... אני חושש שתגלה שאם היא עוזרת .... אז זה בעקר להתפשטות המחלה ורבוי המתים . ועל זה אמרו חזל -סוף מעשה במחשבת תחילה
2
אולי עוזרת לך. לא לאף אחד אחר
לא | 27-03-2020 10:35
מועיל כמו כוסות רוח למת.
3
אי אפשר לשמוע מישהו שנשמע כמו מרב מיכאלי.
תורה ועבודה | 27-03-2020 11:48
מתכוונים ומתכוונות, רוצים ורוצות....אולי תיסגר על זהותך מר...גברת...סליחה.
4
לכל תפילה יש מענה גם אם הוק שותק
משה אהרון עו"ד | 27-03-2020 11:59
בסד. והיה כי אשא תפילה ומענה אין. כי אז ידחל אלי בלאט הקול , קול אלוהי הנחבא אל השרפים לאמור : המענה כל כולו בך - כי אתה יכול
5
האיש קשור לכופרים
האמת | 27-03-2020 13:28
כמו המין דב לינזר שהוא אפיקורס ויושב ראש של ישיבה רפורמית בנו יורק.
כמה עברות לשון הרע בתגובה
חבר נאמני תו"ע | 27-03-2020 14:27
יש לך מחלוקת - אמור אותה. אל תברח להכפשות. ואגב, הרב דב לינזר הוא רב ישיבה אורתודוכסית
6
דב לינזר אכן אפיקורס כמשמעו
מכיר | 27-03-2020 14:44
הישיבה שאתה מזכיר לא מקובל בכלל בעולם בדתי באמריקה. הRCA שהוא אגוד רבנים דתיים בארצות הברית לא מקבל אלו שקבלו סמיכה מדב לינזר. הוא כבר כתב המון דברים של כפירה ואין להאריך. מי שמעוניין אפשר לקבל כל החומר הצבור שנים נגד לינזר והישיבה שהקים עם המסית ומדיח אבי וויס. לפי החפץ חיים פרק ח יש חיוב לפרסם ולהודיע אם מישהו רשע. כדאי שישראלים יבינו שכל הקשור למקום הטרפה הזה לא מבוסס על תורת משהרבינו. הכרתי דוב בגוש. חבל שבזבז חייו באפיקורסוס.
7
יוזמה ברוכה לעת הזאת. מתפללים ומקוים שתענה
ירא שמים | 27-03-2020 14:47
רבות התחבטו בשאלה זו. השורה התחתונה: 1. עמקו מחשבותיו יתברך ואיננו יודעים את החשבונות של הקבה . 2. אנחנו מתפללים ומקוים שתתקבל תפילתנו ברצון. פעמים מתקבלת ופעמים לא. בכל אופן צודק הרב שהיא נותנת לנו תקוה. אגב היא גם מחזקת את האמונה. 3. מעניין לציין שיש מחקרים אמפיריים שמראים שמי ששיעור המחלימים של אלה שהתפללו בעדם היה גבוה יותר מאלה שלא. מאמר על כך התפרסם בביטאון ההסתדרות הרפואית לפני כמה שנים. 4. למגיב 5 - אי שמירת הלשון היא באמת עבירה חמורה ויש להיזהר בה מאד .במיוחד במיוחד כשהדברים אינם נכונים. בשורות טובות בעה.
8
הישיבה נקראת YCT
נתן | 27-03-2020 17:33
מקום כפירה לחלוטין. אין ספק. תרחיק מש מקום כפירה לחלוטין.
9
לא רציני
קשקשן | 28-03-2020 4:21
גיבוב מילים