המהלכים הבאים: המנדט, ההסכמים עד לממשלה ה-35 - סרוגים

המהלכים הבאים: המנדט, ההסכמים עד לממשלה ה-35

לליכוד ולכחול לבן עומדים 17 ימים, בכדי להעביר את שורת החוקים הנדרשים לעיגון הסכם עליו חתמו נתניהו גנץ, העברת המנדט לראש הממשלה, קיום משא ומתן עם שאר המפלגות על הצטרפותן לקואליציה ועד להשבעת ממשלה

author-image
המהלכים הבאים: המנדט, ההסכמים עד לממשלה ה-35
  נתניהו וגנץ חותמים על ההסכם

לליכוד ולכחול לבן עומדים 17 ימים בלבד, בכדי להעביר את שורת החוקים הנדרשים לעיגון הסעיפים עליהם חתמו אמש בהסכם, לקיים משא ומתן עם שאר המפלגות על הצטרפותן לקואליציה ועד להכרזה אצל הנשיא ריבלין והשבעת ממשלה.

בליץ חקיקה

את ההסכם עליו חתמו יו"ר כחול בני גנץ וראש הממשלה נתניהו חייבים לגבות בחקיקה בכנסת, לשם כך נדרשים הח"כים לשנות מספר חוקי ייסוד או את משמעותם שיבטיחו את היציאה אל הפועל של הסעיפים: חוק הרוטציה – השבעת שתי ממשלות מראש, חוק מ"מ רה"מ והחוק שמבטל את מגבלת השרים – בשביל שיוכלו למנות בין 30 ל-34 שרים, יהיה על ההמשלה להאריך את הוראת השעה "החד פעמית" משנת 2015 שמאפשרת לחרוג מהמגבלה של 19 שרים ולתקן את החוק שלא מתיר יותר מ-28 שרים בממשלה

נתניהו מקבל את המנדט

בתום מרתון החקיקה, יועברו מינימום 61 חתימות הכוללות גם את כחול לבן וממליצות לנשיא להעביר את המנדט לנתניהו שהוא זה שיעמוד בראשות הממשלה ל-18 החודשים הבאים. לאחר שהוטל התפקיד לבקשת רוב חברי הכנסת נתונים 14 ימים להרכבת ממשלה, אך הצדדים מבקשים לעשות זאת, לעת עתה, ללא קבלת הארכה.

סגירת הסכמים קואליציוניים

במקביל לקידום החוקים הנדרשים בכנסת, יקיים נתניהו וצוות הליכוד משא ומתן מול המפלגות במטרה שייכנסו לקואליציה הנרקמת. לכל מפלגה רשימת דרישות משלה והימים הקרובים הולכים להיות מורכבים ומתישים בתוך בלוק הימין. לאחר יום השואה ייפגש נתניהו עם ראשי המפלגות ויישמע מהן את דרישותיהן. לאחר מכן, צוות המו"מ בכל מפלגה יכונס מול צוות מו"מ של הליכוד במטרה לחתום על הסכם שיבטיח את הצטרפותם לקואליציה. במפלגות יודעים שהמחיר נמוך וההיצע לא גבוה.

השבעת ממשלה

ב-7.5 מסתיימים 21 הימים הנתונים להגשת בקשה להטלה על חבר כנסת להרכיב ממשלה. בצוק העיתים, יכולים כחול לבן והליכוד לפנות יחד בבקשה אל נשיא המדינה להארכת המנדט בעוד 14 יום, אך הם כאמור מקווים שלא להזדקק לכך.

בשלב לאחר מכן, שהכל חתום ומחותם תובא לנשיא רשימת הח"כים, סגני השרים והשרים עם חלוקת התפקידים המיועדים והללו יתפרסמו בציבור. משהורכבה הממשלה, היא מתייצבת לפני הכנסת, מודיעה על קווי היסוד של מדיניותה, על הרכבה ועל חלוקת התפקידים בין השרים ומבקשת את אמון הכנסת. באותה שעה מתחילים ראש הממשלה והשרים את כהונתם, ובאו 18 חודשים לגאולתם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ביבי אם על זה חתמת .לא אצביע לך שוב.
חיים | 21-04-2020 16:40
ביבי אם על זה חתמת .לא אצביע לך שוב.
שיהייה בריאים בעוד 4 שנים.
בני | 21-04-2020 17:52
ראש הממשלה נתניהו בנימין! בהצלחה.
יש לי חדשות בשבילך
פוליטיקאי חובב | 21-04-2020 17:46
אם הצבעת לו פעם תצביע לו שוב. ככה אתם הליכודניקים, יודעים רק לאיים, הכל אצלכם פקה פקה
2
העיקר שימינה יישארו בחוץ
א' | 21-04-2020 17:44
הם לא יחסרו לאף אחד! חחחחחחחה
3
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
מאיר - עברי אנכי | 21-04-2020 17:54
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!