למרות הסגר בהודו: סיוע לישראלים לצאת מהמדינה - סרוגים

למרות הסגר בהודו: סיוע לישראלים לצאת מהמדינה

למרות הסגר האווירי שהוטל בשמי הודו, טיסה מיוחדת תמריא הערב מדלהי לישראל כדי לחלץ אלפי מטיילים ישראלים, שהועברו לעיר הבירה במבצע של שגרירות ישראל ובסיוע בתי חב"ד במדינה

author-image
למרות הסגר בהודו: סיוע לישראלים לצאת מהמדינה

למרות הסגר האווירי שהוטל בשמי הודו, טיסה מיוחדת תצא הערב (חמישי) מדלהי לישראל לאחר שקיבלה אישור מיוחד מהממשלה. הטיסה תחזיר אלפי ישראלים שהיו במדינה ופעלו לצאת ממנה לאחר שהתבשרו על התכנון לסגור את שמי המדינה בעקבות המאבק בנגיף הקורונה.

מאז יום ראשון השבוע החל עוצר בהודו, והוכרז שהשמיים יסגרו לטיסות בראשון בחצות. מרגע שהתקבלה ההודעה התחיל מבצע נגד השעון לחילוץ של אלפי מטיילים ישראלים לכיוון עיר הבירה דלהי, שם ארגנו להם טיסות חזור לארץ בשיתוף פעולה של שגרירות ישראל ובסיוע בתי חב"ד במדינה.

בשגרירות ישראל בהודו, ביוזמת השגריר רון מלכה, עבדו מסביב לשעון לרכז את המידע ולארגן הסעות מאושרות מבתי חב"ד השונים. בתי חב"ד מצידם עבדו מסביב לשעון לאתר כמה שיותר ישראלים ולהביא אותם להסעות שיביאו איתם לדלהי, כדי שיוכלו לצאת מהודו לפני הסגר האווירי. עם זאת, למרבה האכזבה לא כל המטיילים שהגיעו לעיר הבירה דלהי הצליחו לעלות על הטיסות לארץ, כיון שכרטיסים רבים התבטלו ואלפי ישראלים שלא הצליחו לרכוש כרטיסים נותרו בדלהי.

בית חב"ד בפושקר

שליח חב"ד בפושקר הרב שימי גולדשטיין סיפר: "מאז שהודו נכנסה למצב החירום התרכזו סביב בתי חב"ד בהודו אלפי ישראלים, שלא ידעו מה יהיה גורלם. אצלנו בפושקר התקבצו מאות מטיילים ורופא מקומי הגיע לבית חב"ד לבדוק אותם ולאשר את בריאותם לקראת הנסיעה. בשעות הצהריים יצאו אוטובוסים מיוחדים עם אישורי נסיעה – לדלהי".

בעקבות זאת התנהל מבצע של שגרירות ישראל למצוא פתרון, ובסופו של דבר טיסה מיוחדת תמריא כאמור הערב לישראל לאחר שקיבלה אישור יוצא דופן להמריא מהודו למרות הסגר האווירי. שליח חב"ד בדלהי הרב שניאור קופצ'יק סיפר: "בדלהי הם נמצאים תחת עוצר מוחלט כשהמקום היחיד שפועל הוא בית חב"ד – ממנו ייצאו הסעות מרוכזות אל טיסות החילוץ. אבל למרות הכל האווירה כאן טובה ושומרים על אופטימיות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל הכבוד לממשלה ההודית
דון | 27-03-2020 1:41
כל הכבוד