בנט: "מתנגד לסגר מלא, יש פעולות שניתן לעשות" - סרוגים

בנט: "מתנגד לסגר מלא, יש פעולות שניתן לעשות"

שר הביטחון נפתלי בנט בעדכון לציבור בנושא הקורונה, עם שאלות של עיתונאים ושל גולשים. "אנחנו ממשיכים לראות גידול בקצב המאושפזים הקשים בישראל"

author-image
בנט: "מתנגד לסגר מלא, יש פעולות שניתן לעשות"
  צילום: טל עוז / משרד הביטחון

כפי שהוא עושה מפעם לפעם, שר הביטחון, נפתלי בנט, קיים גם היום (ה׳) עדכון בנושא המשך ההתמודדות עם נגיף הקורונה, במהלכו השיב לשאלות הציבור וכלי התקשורת.

בנט תקף את התבטאותו של ח"כ יאיר לפיד על ראש המל"ל מאיר בן שבת.

״הייתה היום התבטאות מאוד לא ראויה ביחס לראש המל״ל, מאיר בן שבת, על תפקודו בניהול המשבר.אני יכול להעיד בכלל, וספציפית על התפקוד במשבר הזה, שמאיר בן שבת מתנהל במקצועיות, בעומק, בידע, בפתיחות, במסירות, ועובד סביב השעון.אני שלם לגמרי וגאה במיקומו בניהול המשבר. כל מי שאומר אחרת לא יודע על מה הוא מדבר״.

בפתח דבריו אמר בנט: "אנחנו ממשיכים לראות גידול בקצב המאושפזים הקשים בישראל וזה סימן לתחילת הכניסה לשלב התלול של הצמיחה. ע"פ האינדיקציה שלנו מדינת ישראל פועלת טוב בעניין חינוך הציבור בשמירה על האוכלוסייה המבוגרת".

מספר הבדיקות שנערכו אתמול 5,240 סיפר בנט.

על התכנית לבדיקות לחוזרים מחו"ל אמר: "אני רוצה להתייחס לנושא חזרת אנשים מחו"ל, משרד הביטחון יחל בנוהל ממוצ"ש, כשהמטרה היא שבעוד אנחנו נאבקים לעצור את המחלה, אנחנו לא יכולים לייבא את המחלה מחו"ל, מצד שני אנחנו לא יכולים לסגור את השער בפני ישראליים שנמצאים בחו"ל".

בנט סיפר כי: בכל יום כ4000 ישראלים נכנסים לארץ, כל מי שנכנס מחו"ל יעבור בדיקת חום ומילוי טופס על תסמינים רפואיים, כל מי שמגיע ממדינות סיכון ,יישלחו לבידוד בבית מתוכם מי שמגיע אם תסמינים גבוהים יותר יישלח למלונית ל24 שעות ואז על פי מצבו יישלח לבידוד בית או במלונית.

את כלל האלף שמגיעים ממדינות הסיכון, הם יגיעו לנתב"ג, ולא לאילת כפי שפורסם, כולם יבדקו וימלאו טופס ואז יישלחו לתחנת מעבר שאנחנו מקימים, ישהו 48 שעות, ואז ננתב הבייתה לבידוד ביתי או למלונית".

בנושא הרכש אמר בנט: "הקמנו חמל משותף לכל הגופים במדינת ישראל, יש הרבה ציוד שאנחנו רודפים אחריון במיוחד בנושא ערכות ההנשמה והמטרה שלנו לתגבר את היקף ציוד ההנשמה שלנו כדי לקלוט הרבה חולים קשים הניהול בראשות המוסד, והוא מנוהל היטב.

לגבי הדיבורים על סגר מלא אמר בנט: "אני מתנגד לסגר מלא, חינוך הציבור, מסה של בדיקות ומדידת חום, המכלול הזה יכול לעשות את העבודה בצורה טובה. אני מתנגד להסגר מלא".

על מכונות ההנשמה אמר בנט: בצה"ל ביצענו מיפוי ויש כמה מאות מכונות הנשמה, אני כבר הבהרתי שאם כל הכבוד לצורך לציוד חירום למלחמה אנחנו צריכים לאפשר את הדברים כדי שאף אחד לא ימות בגלל חוסר ציוד, את כל המידע שלנו העברנו".

בנט נשאר מה קורה אם יש קשיש ללא מענה: "כל מי שיודע על קשיש שכרגע ללא מענה, א' תטפלו אתם, ב' תיידעו את הרשות, אם הרשות לא מספק מענה, תתקשרו למוקד 104".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
תגובה דרדלה... צריך להיכנס באמשלו
מלי | 26-03-2020 13:16
תגובה רפה ולא ראויה היית צריך לתקוף את אחוק
2
בנט חוצפן נדחף לכל מקום ולא מבין למה לא אוהבי
ימינה | 26-03-2020 13:42
אוהבים אותו.
3
עכשו האחריות עליך על ליצמן ועל מה שמו.
יגאל | 26-03-2020 14:10
זה כבר לא שאתה מלכלך על כולם. ועדת החקירה תזכור את המקלות בגלגלים ודחיפות המרפקים שלך.
4
לייצר מכונות הנשמה בארץ
איצ'ה | 26-03-2020 14:27
למה התעשיות הבטחוניות לא מגויסות לייצר מכונות הנשמה . זאת טכנולוגיה לא מסובכת
5
שר הביטחון משיב לשאלות בנושא הקורונה?!
אני | 26-03-2020 16:35
חלם זה כאן!
6
בנט חזק וברוך
יוסף כהן | 26-03-2020 18:11
אי אפשר לסגור את כל עם ישראל אפשר לנקות באמצעי זהירות!