מגעים קדחתניים לאחדות: כחול לבן הציעו את גנץ ליו"ר - סרוגים

מגעים קדחתניים לאחדות: כחול לבן הציעו את גנץ ליו"ר

כחול לבן והליכוד מנהלים משא ומתן קדחני לקראת הקמת ממשלחת חירום. הדד ליין: כינוס מיוחד של מליאת הכנסת אחר הצהריים. המחלוקת: תפקיד יו"ר הכנסת, בכחול לבן הציעו את בני גנץ

מגעים קדחתניים לאחדות: כחול לבן הציעו את גנץ ליו"ר
  (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

המגעים לאחדות נמשכים, השעות הקרובות קריטיות: כחול לבן והליכוד מנהלים משעות הלילה משא ומתן קדחני לקראת הקמת ממשלחת חירום. הדד ליין: כינוס מיוחד של מליאת הכנסת אחר הצהריים (חמישי). במקביל: שרי הממשלה קיבלו עדכון טלפוני מראש הממשלה.

המחלוקת על הפרק הוא סביב מינוי יו"ר כנסת חדש. בליכוד הטילו ווטו על מאיר כהן והתפשרו לשם כך בחלוקת התיקים, אך בכחול לבן לא מוותרים על המינוי, ואך שוקלים את מינוי יו"ר המפלגה בני גנץ ליו"ר כנסת במקום כהן.

אך ח"כ אחמד טיבי שלל את ההצעה: "אני רוצה להודיע שבמקרה כזה הרשימה המשותפת תצביע נגד."

עוד באותו נושא

הליכוד ויתרו על תיק המשפטים, ימינה זועמים


9

מפרטי המשא ומתן שפורסמו בערוץ 12, עולה התבנית לממשלת חירום לתקופת זמן של חצי שנה, שתעביר תקציב ותתמודד עם משבר הקורונה. במהלכה תתקיים שליטה משותפת בוועדת השרים לחקיקה, הליכוד דורש חופש הצבעה על ספוח בקעת הירדן ויהודה שומרון ואילו בכחול לבן נדרשת רק הסכמה של בני גנץ.

בנוסף, יהיו ערבויות לקיום הרוטציה בחוק או באמצעים משפטיים אחרים וכל תחום אחריות יחולק כך שהשר יהיה ממפלגה אחת, וראש הועדה ממפלגה אחרת כך שלאף צד לא תהיה שליטה מלאה.

במקביל, מכונסת הוועדה המסדרת, אליה פנה ח"כ עמיר פרץ בבקשה לכנס את מליאת הכנסת היום בשעה 16:00. כינוס המליאה דרוש את אישורה של הוועדה המסדרת שדנה בבקשה בשעה זו.

בליכוד מאיימים לפוצץ את המגעים עם מאיר כהן ימונה

מיקי זוהר  העביר מסר לכחול לבן כי אם מאיר כהן ימונה – ממשלת האחדות מתה. בוועדה המסדרת אמר: "ראש הממשלה הולך להודיע שמהרגע שיתמנה יו"ר כנסת מטעמכם שלא בסיכום, כל הדיונים על ממשלת אחדות יפסקו. ברכות למשותפת על ההישג שמנעה ממשלת אחדות".

"ח"כ מתן כהנא: "כולנו יודעים מה בכוחו של יו"ר הכנסת לעשות לממשלה ולכנסת, הוא יכול מרר את חיי הממשלה ולא לאפשר לממשלה למשול. מעולם מאז הקמת המדינה לא היה יו"ר כנסת מהאופוזיציה. אני לא מבין מה עושה גנץ, מאיר כהן הולך להיות חלק מהאופוזיציה בכל מקרה, הרי יש עתיד מחרימים את נתניהו והוא יפריע גנץ כשהוא יהיה בממשלה. בג"ץ חודר פה ברגל גסה למקומות שלא שלו, לחדור ללב עבודת הפרלמנט זה פשוט מגוחך."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
*'אם' מאיר כהן ימונה. לא 'עם'
אבי | 26-03-2020 13:31
צריך לתקן את הכותרת
2
מיקי זוהר , אתה בסדר?
אוחנה | 26-03-2020 13:47
מיקי זוהר העביר מסר לכחול לבן כי אם מאיר כהן ימונה – ממשלת האחדות מתה. כהן טוב יותר, מזוהר. נקודה