ממשיך לעלות: 2,495 נדבקי קורונה, 495 מקרים חדשים - סרוגים

ממשיך לעלות: 2,495 נדבקי קורונה, 495 מקרים חדשים

מספר הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל מוסיף לעלות, משרד הבריאות הודיע הבוקר כי מאתמול נוספו עוד 495 מקרים חדשים. מצב החולים שנמצאים במצב קשה עומד על 41 בני אדם

ממשיך לעלות: 2,495 נדבקי קורונה, 495 מקרים חדשים
  (Photo by Avshalom Sassoni/Flash90)

המאבק בנגיף הקורונה: משרד הבריאות עכדן הבוקר (חמישי), כי מספר הנדבקים מנגף הקורונה עומד על 2,495, כאשר מאתמול נוספו עוד קרוב ל500 מקרים חדשים.

41 חולים נמצאים במצב קשה, 68 במצב בינוני. 5 בני אדם מצאו את מותם כתוצאה מהנגיף. 66 בני אדם החלימו מהנגיף.

גרף החולים המאומתים על פי התפלגות גילאים ואזורים בארץ

אמש קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לכבד את ההנחיות – והזהיר כי אם לא יעשו זאת, לא יהיה מנוס מהטלת סגר כולל.

"אתם מכירים את האמירה 'כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו', אבל בקורונה לאמירה הזאת יש צד שני ואכזרי: כל המדביק נפש אחת כאילו הדביק עולם ומלואו, לא בכאילו- הדביק ממש עולם ומלואו" אמר נתניהו. "הצעדים שעשינו נעשים בכל העולם, אבל אין להם די – כי מספר החולים מכפיל את עצמו כל 3 ימים, בעוד שבועיים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם עוד אלפי חולים שרובם יהיו בסכנות מוות".

 

"אם לא נראה שינוי מגמה מיידי ומשמעותי לא יהיה מנוס מסגר מלא" הבהיר. "תישארו בבתים, אני אומר את זה בצורה הכי ברורה: נשארים בבתים – נשארים בחיים. אם לא תתגייסו לשמור על המשפחות שלכם ועל עצמכם- יהיה כאן אסון, אין לי דרך אחרת לתאר לכם את זה. גם בתוך הבית – תשטפו ידיים, תאווררו".

ראש המל"ל מאיר בן שבת אמר לאחר נאומו של נתניהו כי שיתוף הפעולה מצידכם הוא חיוני ותנאי להשתלטות על המגיפה עדיין שאנו נוקטים לעצור את ההדבקות בתוכנו, לצמצם את המצבים שהן מתאפשרות. אם נעצור את ההתפשטות ונטפל במהירות במי שכבר נדבק.

השטחת העקומה יחד עם המהלכים הנוספים יאפשרו למערכת הבריאות בכל רגע נתון לטפל בחולים ולשחרר את המשק מהאילוצים שנכפו עליו. את העתיד אנחנו לא מכירים אבל גם את ההווה אנחנו לא יודעים, ונדע את התוצאות רק בעוד שבועיים, האם צדקנו ואז מה טוב ואם טעינו ויהיה רע. הממשלה קיבלה החלטות קשות ובמהירות, והיא תמשיך לקבל החלטות כאלה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
קורונה
יוסף כהן | 26-03-2020 8:57
ראש הממשלה כמה שתזכור תורה אתה נותן למחלה כוח להתרבות זכור לך עם התורה לא נגד התורה!
לא סוגרים תורה
יוסף כהן | 26-03-2020 9:14
לא סוגרים תורה