אל תשכחו את המגזר השלישי, הוא של כולנו / עידית סילמן - סרוגים

אל תשכחו את המגזר השלישי, הוא של כולנו / עידית סילמן

ח"כ לשעבר עדית סילמן בטור מיוחד על הגיל השלישי: "המדינה חייבת להרתם למגזר השלישי בכל הכוח ולייצר רשת בטחון כלכלית. המשבר הזה מהווה גם הזדמנות לקדם ולשפר תהליכים בסקטור החברתי החשוב והכרחי כל כך עבור כולנו"

author-image
אל תשכחו את המגזר השלישי, הוא של כולנו / עידית סילמן
  (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

בישראל מועסקים כ-520,000 עובדים במגזר השלישי המהווים 12-15% מהמועסקים במשק, כ – 500 א' מתנדבים בתחומי בריאות, חינוך ורווחה.

מגזר זה מהווה את הבסיס הערכי והחברתי שלנו ופונה לסייע לאוכלוסיות מוחלשות, בעלי מוגבלויות, ילדים ונוער בסיכון, גיל שלישי, פריפריה חברתית וגיאוגרפית.  המגזר השלישי הינו הזרוע הביצועית של פעילות הממשלה ונותן מענה לכלל החברה האזרחית אך בשונה ממשרדי ממשלה מגזר זה הינו תחרותי, משתכר באופן נמוך יחסית, בעל משאבים מועטים ומתבסס באופן משמעותי על פילנטרופים, תרומות ומתנדבים. היקף התרומות למגזר השלישי בישראל נאמד בכ- 25 מיליארד שח בשנה, מחצית מסכום זה במטבע זר, כסף עצום המוזרם לפעילות במדינה, פעילות חברתית.

דווקא עכשיו, אחרי שנה לא פשוטה שבה המגזר השלישי אותגר לאור המציאות הפוליטית הגיע משבר בריאותי – כלכלי עולמי המשליך באופן ישיר על מגזר זה ודורש חשיבה מחוץ לקופסא וכן סיוע של המדינה בכדי שאותם ארגונים יוכלו לשרוד.

בשבועות האחרונים אנו עדים לאין ספור יוזמות של סולידריות חברתית וערבות הדדית נוכח המשבר הקיים המגיעים מתוך הארגונים והעמותות של המגזר השלישי, האוכלוסיות בהן הוא תומך בשגרה נדרשות לו הרבה יותר כעת, בזמן חירום. היכולת של העמותות והארגונים להתאים עצמם למצבי משבר, לשתף פעולה עם החברה האזרחית ולהגיע לאדם הספציפי הדורש סיוע היא מיידית ולעיתים עוד בטרם משרדי הממשלה מצליחים לתת מענה.

המדינה חייבת להרתם למגזר השלישי בכל הכוח ולייצר רשת בטחון כלכלית. המשבר הזה מהווה גם הזדמנות לקדם ולשפר תהליכים בסקטור החברתי החשוב והכרחי כל כך עבור כולנו.

'מנהיגות מקצועית' הוקמה עי אנשי מקצוע מתחומי דעת שונים המתמחים במגזר השלישי – המגזר החברתי , עמותות וארגונים . יועצים אלה מציגים יכולות של חשיבה ופתרונות יצירתיים מעולמות תוכן מגוונים כגון :פיתוח עסקי , פתרונות מימון ונזילות , פיתוח מותג, מכירות , וניהול מקצועי, גיוס משאבים ועוד עם יכולת השמה אל תוך המגזר השלישי – החברתי.  אנו מזמינים ארגונים ועמותות לפנות אלינו בעת הזאת לצורך קבלת סיוע ותמיכה עי מיטב אנשי המקצוע . הסיוע ניתן ללא כל עלות. בהזדמנות זו ברצוננו להודות לאנשים הרבים שמסייעים במקצועיות, מסירות וחמלה נוכח המשבר הקיים ורואים בארגוני החברה האזרחית 'עולם חסד יבנה'.

עידית סילמן היא חברת כנסת לשעבר במפלגת ימינה, אשת ציבור, פעילה חברתית ויזמית

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו