יועמ"ש משרד הבריאות: "לצערנו אנשים יהיו לבד בליל הסדר"

יועמ"ש משרד הבריאות: "לצערנו אנשים יהיו לבד בליל הסדר"

יועמ"ש משרד הבריאות הבהיר כי בני משפחה שלא גרים יחד לא יוכלו לחגוג יחד את ליל הסדר לפי הנחיות משרד הבריאות - שדורשות מכל אחד להיות בחג בביתו: "לצערנו אנשים יהיו לבד בפסח. זה מצב קשה, אבל אין מה לעשות"

author-image
משרד הבריאות: "לצערנו אנשים יהיו לבד בליל הסדר"
  (צילום: נתי שוחט\פלאש 90)

המגבלות החדשות של משרד הבריאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה ישפיעו בצורה ניכרת על חג הפסח: עו"ד אורי שוורץ, יועמ"ש משרד הבריאות, התייחס היום (רביעי) להנחיות החדשות והבהיר כי בני משפחה שלא גרים יחד לא יוכלו לחגוג יחד את ליל הסדר.

עוד באותו נושא

מתי מותר לצאת מהבית? אלו תקנות החירום המלאות


13

בדבריו שוורץ הסביר כי ההנחיות קובעות שלא ניתן לנסוע למשפחה – גם במקרה של אנשים שמתגוררים לבד – וכל אחד נדרש לחגוג את הסדר בביתו הפרטי. "לצערינו אנשים יהיו לבד בפסח ובליל הסדר השנה" אמר. "אחד הצמצומים של המשרד זה לא לאפשר נסיעה ברכב המשפחה, וכתוצאה השנה אנשים יצטרכו לבלות את חג הפסח רק עם המשפחה הגרעינית שלהם. זה מצב קשה, ברור, אבל אין מה לעשות".

בהמשך שוורץ התייחס להחלטה שלא לאפשר קיום מניינים בבתי הכנסת, אלא רק בשטח פתוח ובהתאם להגבלות של 10 אנשים השומרים על מרחק. "הממשלה ראתה ערך לאפשר תפילות בקבוצות, ולכן החריגה אותם מההגבלות" הסביר. "הכלל שנקבע כדי להגביל את התפילות שלא יהיו במקום הרגיל אלא בשטח פתוח, עם רק 10 אנשים, ושיהיה מרחק של 2 מטר בין המתפללים".

עוד הבהיר כי "התקנות גם לא מבחינות בין תפילות של דתות שונות – כל תפילה של כל דת תתקיים בשטח פתוח, ולא יכולה להתקיים במבנה סגור". במענה לשאלת סרוגים על מקרים שבהם נדרש ספר תורה לתפילות בשטח פתוח, שוורץ הבהיר כי ההחלטה בנושא תתקבל על ידי הרבנים המקומיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
פעם ראשונה
דוקא סבתא | 25-03-2020 17:28
אכן נהיה לבד השנה בליל הסדר אך נודה לקבה שנגיע לשם בריאים בעזה