בג"ץ ביטל את צווי ההגבלה למעקב דיגיטלי - סרוגים

בג"ץ ביטל את צווי ההגבלה למעקב דיגיטלי

בג"ץ ביטל את צווי ההגבלה נגד השימוש של המשטרה והשב"כ באיכון הטלפונים הסלולריים למעקב אחר חולי קורונה. ההגבלה הוסרה לאחר שהמדינה הודיעה על הקמת ועדת הכנסת שמפקחת על השירות - שהוצב כתנאי להמשך הפעילות

author-image
בג"ץ ביטל את צווי ההגבלה למעקב דיגיטלי
  (צילום: אוליבר פיטוסיפלאש 90)

בג"ץ ביטל הערב (שלישי) את הצווים שהגבילו את המשטרה ואת השב"כ בשימוש באיכון הטלפונים הסלולריים לצורך מעקב אחר אזרחים במסגרת המאבק בנגיף הקורונה.

בצו של בית המשפט נקבע בנוגע לשב"כ כי אם לא תוקם ועדת הכנסת הרלוונטית שאמורה לפקח על הפעלת השירות עד מחר בצהריים, ייאסר על המדינה להמשיך להפעילו למטרה זו. המדיה עדכנה את בג"ץ בתגובה כי הועדה הרלוונטית – ועדת המשנה לשירותים חשאיים – אכן הוקמה, והיא תקיים דיון ראשון בנושא ביום חמישי הקרוב.

בנוגע לתקנות שמאפשרות למשטרה להסתייע באיכונים סלולריים לצורך אכיפת צו הבידוד, המדינה הבהירה כי בכוונתה לקדם את העניין בחקיקה – ואף הציגה תזכיר חוק בעניין שכבר פורסם להערות הציבור. כתוצאה קבעו השופטים כי אין כרגע הצדקה להשאיר את הצו על כנו, אך הוסיפו והבהירו כי במידה והחקיקה לא תקודם בסופו של דבר – יהיה מקום לדון בנושא שוב.

השופטים העירו כי "מן הראוי שהוועדה תתחשב במגבלות התנועה הנוספות שהוטלו בינתיים על הציבור, כמו גם בהשקת אפליקציית 'המגן' של משרד הבריאות, שאמורה לבצע פונקציות דומות לאלה שמבוצעות על ידי השב"כ, תוך הקטנת הפגיעה בפרטיות האזרחים".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אל תקשיבו לבגץ ואל תפנו אליו הם לא השלטון כמו
עצמי | 24-03-2020 21:13
שהם חושבים ולוקחים לעצמם, קוראים לעצמם שלטון החוק למה שלטון?
2
הצייר רמברנדט צייר את איזבל דומה להפליא לחיות
חיות=איזבל | 25-03-2020 0:25
אמנם, עיני אסתר חיות מלאות שטנה ורשע שר''י