המעבדה לזיהוי חללים של צה"ל הוסבה למעבדה לזיהוי נגיף הקורונה

המעבדה לזיהוי חללים של צה"ל הוסבה למעבדה לזיהוי נגיף הקורונה

מעבדת DNA לזיהוי חללים של צה"ל הוסבה למעבדה לזיהוי נגיף הקורונה אצל חיילים ומשרתי קבע בצה"ל. הרב אייל קרים: "לפני כשבועיים זוהה הפוטנציאל הקיים להסבת המעבדה, נמשיך לסייע בכל משימה"

author-image
צה"ל פתח בבסיס הרבנות מעבדה לבדיקת קורונה
  המעבדה לזיהוי נגיף הקורונה (קרדיט: דובר צה"ל)

צה"ל פתח היום (שלישי) מעבדה ראשונה לזיהוי נגיף הקורונה, אליה יוכלו לפנות חיילים ומשרתי קבע עם תסמיני המחלה שדורשים בדיקה. המעבדה הוקמה בבסיס הרבנות הצבאית בצריפין בשיתוף משרד הבריאות.

למעבדה יכולת לבדוק מאות דגימות קורונה ביום שיאספו על ידי צוותי ניוד ייעודיים המורכבים מאנשי המשטרה הצבאית, חיל-הלוגיסטיקה וחיל-הרפואה.

המהלך הינו חלק מהיערכות צה"ל לנגיף הקורונה ובין הצעדים שחיל-הרפואה והרבנות הצבאית נוקטים על מנת לשמור על הרציפות התפקודית והכשירות המבצעית של צה״ל, וכן חלק מהסיוע הלאומי שצה״ל מעניק בימים אלו למערכת הבריאות האזרחית.

קצין רפואה ראשי, תת-אלוף דר' טריף בדר: "אנו גאים בעבודה המאומצת שנעשתה על מנת להסב את מעבדת DNA לזיהוי חללים למעבדה שמסוגלת לזהות את נגיף הקורונה בזכות עבודתם המאומצת של אנשי המקצוע בחיל. מהלך זה תורם תרומה משמעותית ליכולת חיל הרפואה לתת מענה למשרתי צה״ל בעיצומה של מגפה זו וכן תורם לכישוריו של צה״ל".

מדברי הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף הרב אייל קרים: ״הרבנות הצבאית הינה הגוף האמון בשגרה ובחירום על הטיפול בחללים ובכלל זה על זיהויים המדויק. כחלק מכך, הוקמה מעבדת ה-DNA בבסיס הרבנות הצבאית כמשלים מתקדם לאמצעים הקיימים. לפני כשבועיים זוהה הפוטנציאל הקיים להסבת המעבדה והמיכון שבה לזיהוי נגיף הקורונה, נמשיך לסייע בכל משימה שתידרש בימים מורכבים אלו״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו