אדלשטיין מסרב לבג"צ: לא אעלה הצבעה על יו"ר קבוע עד יום רביעי

אדלשטיין מסרב לבג"צ: לא אעלה הצבעה על יו"ר קבוע עד יום רביעי

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין הודיע לבג"צ כי לא יעלה את נושא ההצבעה על יו"ר כנסת קבוע עד התבהרות המצב הפוליטי. אדלשטיין: "אין כל הצדקה להתערבות שיפוטית חריגה ותקדימית"

אדלשטיין מסרב לבג"צ: לא אעלה הצבעה על יו"ר קבוע
  יולי אדלשטיין חותם על מסמך התשובה לבג"צ (ללא קרדיט)

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הודיע הערב (שני) לבג"צ כי הוא לא יעלה להצבעה את נושא בחירת יו"ר קבוע לכנסת ה-23 עד יום רביעי.

בתחילת תשובתו, יצא אדלשטיין נגד התערבותו של היועמ"ש לממשלה בהליך, וכתב: "התערבותו של היועץ המשפטי לממשלה בהליך פנים פרלמנטרי של הכנסת אינה במקומה". לגבי המועד בו תעלה ההצבעה על תפקיד היו"ר, כתב: "פעלתי ואפעל תמיד לפי הוראות הדין. לכן, בכוונתי להעמיד את נושא בחירת יושב ראש הכנסת על סדר יומה של הכנסת "בהקדם האפשרי", ככל שהנסיבות יצדיקו זאת, למן הימים הקרובים ועד ו"לא יאוחר מהמועד שבו תכונס הכנסת לצורך כינון הממשלה", כלשון תקנון הכנסת שמחייב גם אותי, גם את חברי הכנסת כולם".

עוד באותו נושא

בג"ץ אדלשטיין | היועמ"ש: "לעלות מחר את בחירת היו"ר


12

 

לגבי האולטימטום שנקבע בדרישת שופטי בג"צ לתשובה מאדלשטיין, השיב: "בכל הכבוד הראוי, ככל שביהמ"ש הנכבד מציב בפניי ובפני כנסת ישראל אולטימטום בדורשו ממני לקיים את הדיון "לא יאוחר מיום 25.3.20", לא אוכל להסכים לכך. שהרי משמעות הדבר שסדר יומה של הכנסת ייקבע בידי בית המשפט העליון ולא על ידי יושב ראש הכנסת, שלו מסור תפקיד זה. לא בכדי המחוקק קבע שיש למנות יו"ר קבוע עד לכינונה של ממשלה ולא קבע כי יש לעשות כן עם כינון הכנסת".

אדלשטיין כתב כי לא בכל הכנסות נבחר היו"ר עם כינוס הכנסת, והביא מספר דוגמאות, בהם בחירתו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין 34 ימים לאחר כינוס הכנסת ה-18, ובחירתו של אדלשטיין עצמו, שהתקיימה 43 ימים לאחר הכינוס הראשון של הכנסת ה-19.

אדלשטיין הוסיף כי: "מעולם לא נבחר יו"ר כנסת קבוע בשעה שהייתה אי בהירות כה גדולה באשר להרכבה של הקואליציה העתידית. בכל המקרים שבהם נבחר יו"ר כנסת במועד מוקדם, היה זה כאשר ההכרעה בבחירות הייתה ברורה וחד-משמעית".

עוד באותו נושא

יועמ"ש הכנסת: אדלשטייין לא יכול למנוע הצבעה ליו"ר


7

עוד כתב כי: "התערבות בג"ץ במקרה זה תישא – בטובתו או שלא בטובתו – אופי פוליטי דומיננטי מובהק. היה ויחליט בית המשפט להתערב במקרה דנן, הוא עשוי להיתפס כמי שטמן רגלו עמוק בביצה הפוליטית, דבר שיפגע פגיעה קשה במעמדו ובאמון הציבור בו. וכבר הזהירנו נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט הדגול משה לנדוי, שכתב כי "התוצאה העגומה היא שבית-המשפט כאילו נוטש את מקומו הראוי לו, מעל למחלוקות המפלגות את הציבור, ושופטיו יורדים בעצמם אל תוך הזירה".

"התערבות כאמור לדעתי תהווה חריגה מהוראות החוק שמאפשר בחירת יו"ר עד למועד כינונה של הממשלה, ואינו מחייב בחירת יו"ר קודם לכן, חריגה מהוראות תקנון הכנסת שלפיו קביעת סדר היום מסורה ליושב ראש הכנסת, ובעיקר תהווה פגיעה קשה בעצמאות הכנסת, מעמדה וכבודה".

אדלשטיין סיים את תגובתו לבג"צ: "בשל הנסיבות המיוחדות אני מתקשה בשלב זה לנקוב בתאריך מדויק אך בכוונתי להעלות את הנושא על סדר יומה של הכנסת עם התבהרות המצב הפוליטי. כולי תקווה שהדבר יקרה בזמן הקצר ביותר".

עוד באותו נושא

סביבת אדלשטיין: "יש שיקול דעת ליו"ר לקבוע דברים"


4

כזכור, הבוקר השופטים דרשו מאדלשטיין לקבל החלטה לגבי העלאת ההצבעה עד יום רביעי. השופטים כתבו: "בהינתן עמדת היועץ המשפטי לכנסת כי אין להמתין אלא פרק זמן קצר נוסף להעלאת ההצעה לבחירת יושב ראש קבוע לכנסת וכן בהינתן עמדת היועץ המשפטי לממשלה כי ראוי שכך יעשה בהקדם האפשרי, נבקש – מבלי לקבוע מסמרות – לקבל את עמדת המשיב 1 (אדלשטיין) האם הוא נכון להעלות נושא זה על סדר היום של הכנסת בהקדם האפשרי ולא יאוחר מיום רביעי".

במהלך הדיון שהתקיים אתמול בבג"צ, היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, אמר: "אנחנו לא יודעים דבר על הרכב הממשלה הבאה. חזקה על אדלשטיין שבסופו של יום הוא פועל על פי החוק, יש לי איתו ניסיון של שבע שנים. דעו לכם שאם בעת הזו נאפשר את העניין הזה כשאיננו יודעים איך תראה הממשלה – אנחנו שותלים באג במערכת החוקתית".

השופט יצחק עמית שאל את ינון: "איפה עובר הקו, מתי אפשר לבחור יו"ר כנסת"? ינון ענה כי: "קשה לדעת איפה לשים את האצבע. מעולם לא אמרנו ליו"ר כנסת מה הוא צריך לעשות באיזה יום ושעה. המשפטנים לא מנהלים את הכנסת, עם כל הכבוד". עוד הוסיף בחריפות: "לא בכל דבר חייבים להכריע. לא בדברים שמגיעים לפתחכם, ולא בדברים שמגיעים לפתחינו כיועמ"שים. לא נכון לקבל בעת הזאת הכרעות, בטח תקדימיות, להעמיד נושא על סדר היום. מעולם לא יצא צו כזה נגד יו"ר הכנסת".

עוד באותו נושא

בג"צ יוציא צווים על תנאי נגד החלטות אדלשטיין?


3

לגבי הסיבה לסירוב לקיים הצבעה לבחירת יו"ר חדש אמר ינון: "יו"ר הכנסת אומר; זה יהיה חוסר אחריות וממלכתיות מצידי בשעה שיש מ"ומ פוליטי להקמת ממשלת חירום, להביא הצעה שתפוצץ את המו"מ הפוליטי להקמת ממשלה שכל כך נחוצה, במידה ויהיה יו"ר עויין לחלק מחברי הכנסת".

בניגוד לעמדת היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד נחי בן אור ממחלקת הבג"צים בפרקליטות הציג את עמדת היועץ המשפטי לממשלה בקצרה ואמר כי: "לדעת היועמ"ש נדרש להכניס מחר לסדר היום גם את הבקשה לבחירת יו"ר כנסת בהתאם לבקשת של 61 חברי כנסת".

בשל הסתירה בין עמדות היועצים המשפטיים של הכנסת והממשלה, דרשו שופטי בג"צ מיו"ר הכנסת שיגיש עד הערב את עמדתו, האם נכון לקיים במליאת הכנסת בחירות ליו"ר קבוע לכנסת ה-23 עד יום רביעי הקרוב. כאמור, אדלשטיין סירב בתגובה חריפה ביותר לקביעת התאריך שנרמזה על ידי השופטים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
26 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
אדלשטיין לא מבצע את הוראות בית המשפט
ימני שומר חוק | 23-03-2020 21:26
ככל שידוע לי אנשים כאלה מושלכים לכלא. אבל מה אני יודע, אני רק אזרח קטן. אם אני הייתי עובר על החוק מזמן לא הייתי רואה אור יום.
אתם מבלבלים אותי
אני | 25-03-2020 5:47
קראתם את הכתבה? מופיע שם פירוט למה מעשיו של אדלשטיין הינם לפי החוק ולפי תקנון הכנסת. אתם מדברים כאילו הוא הפר חוק, אבל זה לא המצב. למה אתם חושבים שהוא צריך להיות מושלך לכלא אם הוא לא הפר שום חוק או תקנון? האם זה אומר שצריך לכלוא אנשים שעשו דברים שחלק מהאנשים לא אהבו, למרות שלא פעלו בניגוד לאיזשהו חוק? ומה קורה במצב שהשלטון מחליט לאסור אזרחים, למרות שפעלו לפי חוק?
אין עירעור לבג"ץ ואין למרוד בשלטון החוק.
אני תולשת שערות ראשי | 23-03-2020 22:59
לאן הגענו. נתניהו דירדר אותנו ממדינה שמערכת המשפט שלה היה דוגמה והערכה בכל העולם לאנרכיה. חייב בדין מקבל פסיקה אם הוא מרוצה ואם אם אינו מרוצה ממנה. אין מקום למרוד בה. זהו ביזיון בית המשפט העליון וחייב להענש כדי לשמש דוגמא. מרד, מכריזים עליו כמורד לא תקף. לא כשר נתניהו טינף את רשויות השילטון והכניס בהם תרעלה ורשע
להקים את אצ''ל מחדש וללחום
להקים את אצ''ל מחדש | 23-03-2020 22:41
אחרת הימין יכול לעזוב את המדינה
אסתר חיות=גברת ימח שמה וזכרה
אסתר חיות ימח שמה | 23-03-2020 22:23
אשה מנוולת נשמת איזבל=אסתר חיות=גברת ימח שמה וזכרה
תניילן את עצמך, אתה הופך למוצר נדיר.
לימני שומר חוק | 23-03-2020 21:55
שכל תומך ביבי ישאל את עצמו איך היה מגיב במצב הפוך. וביבי... הוא שולח אנשים בזויים להגיב בשמו, ושומר על דממה.
2
אדלשטיין
יהודה | 23-03-2020 21:27
כל הכבוד תראו למי שצריך להראות מי הקובע אשרייך ואשרי הימין
ההולכים בחושך
הרואה | 23-03-2020 23:01
ונער נוהג בהם
ימין זה רפש
לכלא בוגד בזוי | 23-03-2020 21:41
כמו את ביבי המושחת שיהיה בכלא אין גם את העבד שלו צריך לזרוק לתינוק. בקרוב נעשה לכם סוף ימנים מחליאים
3
ביזיון לכנסת לליכוד ולדמוקרטיה
יאיר | 23-03-2020 21:31
הסירוב של אדלשטיין פוליטי והוא פועל כשליחו של נתניהו ולא כיושב ראש כנסת ממלכתי וזו בדיוק הסיבה שאינו יכול לשמש בתפקיד כנציג המיעוט שמנסה לכפות על הרוב את נתניהו. ביזיון !
4
אסור להחליף עכשיו את אדלשטיין
יוסי מעפולה | 23-03-2020 21:36
יש לו תפקיד חשוב - לשמור על הת*ת של נתניהו - חוצמזה, לא מחליפים את הסוסים, או החמורים, באמצע הנהר.
נתניהו ואדלשטיין, ארורים תהיו
בצער רב | 23-03-2020 23:10
נתניהו ואדלשטיין הם בדיוק הטיפוסים דוגמת שמואל, רבי עקיבא, החתם סופר. שהחריבו לנו את העם הארץ והאחדות. ואלה האחרונים עוד יביאו אותנו לחורבן בית שלישי
5
לא במקרה הגעת כעת למלכות
יוספה | 23-03-2020 21:39
יישר כוחך, יולי אדלשטיין, אסיר ציון הגיבור!!
6
אדלשטיין יזכר לדראון עולם, איבד את שמו הטוב.
חגי | 23-03-2020 21:52
האם שווה לאדלשטיין להזכר לעולם כפשיסט קטן? לעולם לא יהיה נשיא. אפילו ליכודניקים לא יצביעו לו.
7
אדוני יו״ר הכנסת אוהבים אותך!
בני | 23-03-2020 21:53
בחירות ליו״ר ראש הכנסת לאחר השבעת ממשלת נתניהו!
למה בכלל צריך בחירות?
מיותר | 23-03-2020 22:09
ממילא לרוב אין משמעות. גם פוטין לא מתכוון לפנות את הכיסא לעולם.
8
תחזור לרוסייה חתיכת בולשוביק
אפס | 23-03-2020 22:08
נדבק לכסא כמו חרא לנעל
9
לצערי התנהלות לא מכובדת של יולי
חזן | 23-03-2020 22:13
למדתי עמו במכון מנדל גרנו בסמיכות ואיני מבין את התנהגותו כלל .
10
מאיר-ממרכז שמאל שכבר רוב בכל קואליציה
היו"ר לא יהיה לעומתי | 23-03-2020 22:15
מאחר והיור יהיה ממפלגת כחוללבן לא יהיה לעומתי באף קונסטלציה לקואליציה: 1.הגוש מרכז שמאלה לבדו בעצמו כבר מהווה רוב וכקואליציה של 61-2 חכים. 2. כנל עם התחברות הגוש לממשלת חירום, או לממשלת אחדות, עם הגוש הנגדי כולו או עם חלק כל שהוא ממנו.
11
כנופית "כחול לבן"
ראובן | 23-03-2020 22:30
ממוטטים את הנגיף הזהכחול לבן. בה
סתם קיבת קופסה על הצוואר
אש | 23-03-2020 22:38
אין שם כלום בפנים
12
טפי עליכם ימין סהרורי
עזסתי את הבלוק | 23-03-2020 22:32
הדמוקרטיה מעליגם גם אם זה לא נוח וגם אם אני לא אוהב את זה, אתם עבריינים לא פחות,בושה ,לא אצביע לימין יותר אם ביבי שם
13
שופטים בל ידעום
ראובן | 23-03-2020 23:07
כמו כנופית כחול לבן גם לבית הפישפש ברחו להם הסוסים. לא מרחם עליהם.
14
שופטי הבג"צ עבריינים!!!
הפטריוט מהדרום | 23-03-2020 23:25
שופטי הבגץ הם שמאלנים פוסט ציונים ופוסט יהודים, שמתערבים בפעילות של הרשות המחוקקת הנבחרת (בניגוד לשיכפולים של אהרון הרודן החייכן והערמומי ברק, הבוחרים את עצמם עפ האג'נדה של הדיקטטור), ללא שום חוק המאפשר להם זאת, ולכן זאת פירטיות עבריינית שלהם, שמחייבת להכניס אותם לכלא בהקדם!!!
ברור, ואדלשטיין
התמים | 24-03-2020 17:18
ממש דמוקרט...לא מכנס את הכנסת וחסל....איפה נשמע דבר כזה שיושב ראש פרלמנט לא מכנס אותו כי הרוב נגדו ????
15
יור הכנסת הנוכחי, הוא זמני ואינו נבחר ציבור.
יש גבול | 23-03-2020 23:50
הכנסת קבעה, לא בגצ, יור הכנסת, צריך לפנות את כסאו, זה חוק המשילות, הרוב קובע ויפה שעה אחת קודם