נגד הפייק ניוז: כך וואטסאפ תסייע למאבק בקורונה - סרוגים

נגד הפייק ניוז: כך וואטסאפ תסייע למאבק בקורונה

על רקע הבהלה הנרחבת סביב נגיף הקורונה, בוואטסאפ ישיקו אפשרות חדשה שנועדה להילחם בהפצת "פייק ניוז" על הנגיף. כפתור חדש שיוצג לצד הודעות שהועברו יאפשרו לערוך חיפוש בגוגל - וכך לדעת אם מדובר בדיווח אמיתי

נגד הפייק ניוז: כך וואטסאפ תסייע למאבק בקורונה
  (צילום: שאטרסטוק)

הבהלה הנרחבת סביב נגיף הקורונה הובילה לכך שהודעות "פייק ניוז" רבות נשלחות דרך אפליקציית וואטסאפ, וגורמים לבלבול והיסטריה בכל הקשור למגפה המתפשטת בעולם. כעת נראה כי בוואטסאפ מעוניינים לשים לזה סוף: מפתחי האפליקציה בוחנים אפשרות חדשה שתילחם בהתפת הפייק ניוז, במסגרתה משתמשים יוכלו לבדוק במהירות את האמינות של כל הודעה שנשלחת להם.

על פי באתר TechCrunch, האפשרות החדשה תסף כפתור "חיפוש" לצד כל הודעה שהועברה פעמים רבות. לחיצה על הכפתור תפתח חיפוש בגוגל עבור תוכן ההודעה – דבר שיאפשר לבדוק בקלות האם מדובר בדיווח אמין או בהודעה שקרית שמופצת ללא כל בסיס למציאות.

כאמור, בשלב הזה האפשרות החדשה עדיין נבחנת על ידי המפתחים, וזמינה רק בגרסת הבטא לאפליקציית האנדרואיד של וואטסאפ. עם זאת, בחברה אישרו כי הם מתכננים להשיק את האפשרות בקרוב דרך עדכון עתידי לאפליקציה. "אנו עובדים על הוספת תכונות חדשות שיעזרו למשתמשים להשיג עוד מידע על הודעות שהועברו פעמים רבות" נאמר בהצהרה מהנהלת וואטסאפ. "האפשרות הזו נמצאת כרגע בבחינה, ואנו מצפים להוציא אותה לפועל בעתיד הקרוב".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו