ההנחיות החדשות: מה מותר ומה אסור? - סרוגים

ההנחיות החדשות: מה מותר ומה אסור?

הבוקר בשעה 8:00 נכנסו תקנות החירום שאושרו בסוף השבוע שעבר לתוקפן. לפיהן מותרת יציאה לעשות ספורט עד 2 אנשים יחד, יציאה משפחתית קצרה וקרובה, הצטיידות במזון ותרופות ועוד

author-image
ההנחיות החדשות: מה מותר ומה אסור?
  צילום: אור יזרעאלי/ סרוגים

הבוקר (ראשון) נכנסו לתוקפן התקנות שאישרה הממשלה בסוף השבוע שעבר שמטרתן מאבק בהתפשטות הקורונה. בנוסף הממשלה אישרה הלילה החרגות לעובדי משרד החוץ שיוגרדו כעובדים חיוניים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב אמש בפייסבוק: "‫החלטתי שמרכזי הקניות הפתוחים יישארו פתוחים בשלב זה, והחלטה זו תבחן מחדש בעוד שלושה ימים. חנות שלא תעמוד בהוראות משרד הבריאות תסגר באמצעות צו. אני מזכיר לכם את ההנחיות: עד 4 אנשים לכל קופה רושמת ושמירה על 2 מטרים בין אדם לאדם. שבוע טוב ובריא לכולם‬".

עוד באותו נושא

קריאתו הנרגשת של הקומיקאי נדב אבוקסיס


5

מה אסור?

תהיה מגבלה על קניונים ומקומות בילוי, מסעדות ובתי קפה, פארקים, חופי ים וטיולים, תאטראות ובתי קולנוע, גני אירועים ואולמות, חדרי כושר וחוגים, כל מוסדות החינוך סגורים מגני ילדים ועד למוסדות להשכלה גבוהה.

מה מותר?

אפשר, עבודה בהתאם למגבלות ולהנחיות, הצטיידות במזון או בתרופות, יציאה משפחתית קצרה וקרובה, קבלת שירות רפואי וטיפולי רווחה, פעילות ספורט עד 2 אנשים יחד, סיוע לאדם מבוגר, ממוגבל או חולה, חתונה, לוויה או תפילה (- בהתאם להנחיות), הפגנות והליך משפטי, שירותי משלוחים וטייק אווי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
::::::.......ע"פ דעת גדולי התורה:::::........
לחזק הצניעות | 22-03-2020 11:45
לצערינו אסון רודף אסון, מוות מיותר שזועק זעקה אילמת. אם זו קורונה או תרבות הדחיפות, אם זה אסון הטביעות ואם זו שפיכות הדמים המיותרת והמרושעת ברשתות החברתיות. ואם מישהו כאן לא יתעורר, ולא יקח על עצמו את האחריות הציבורית הדרושה, על מנת לשפר החינוך של צניעות בנות ישראל, בגיל צעיר, הצניעות - ע”פ דעת תורתינו הקדושה, זה יכול ליגמר חלילה בעוד שורה של אסונות מיותרים שצפויים לנו ח”ו. ידוע שברגע שאשה סוטות הן מדרכי הצניעות, ולא מקדשות את גופן לבעליהן בלבד, מרחיקות הן את הגאולה, ומרבות פריצות וניאוף בעם ישראל. וברגע שמתנהגות הן כיאה לבת מלך, ושומרות את יופיון רק לבעליהן, הם מרבות קדושה בעם ישראל, משרות ברכה בתוך ביתם, ומקרבות את הגאולה לכל עם ישראל. ולא כאן המקום לפרט את כל הנקודות שטעונות שיפור משמעותי אצלינו בצניעות. אבל האדישות שפושה בציבור, לצד אנחות של “אוי ויי”, והנה, ממשיכים הלאה, כאילו כלום לא קרה כלום, ואז גם לא משפרים הצניעות, זה אסון גדול שצריך תיקון גדול מאוד. היופי שלך, זה הצניעות שבך! נא לזכור; ~~~ כל אישה שהולכת בצניעות, היא כמו יהלום בתוך ערימה של חול! אם אישה תחשוב פעם או תגיד “בעלי רצה שאלך שלא בצניעות”, בעולם הבא יאמרו לה: “האם באמת הלכת בשביל בעלך, בבית, או בשביל שאחרים שיביטו בך, ואם זה בשביל בעלך, לא יכולת לקנות שמלה או בגד צנוע ויפה שימצא חן בעיניו ללבות בבית?”. כי שם זה עולם האמת ושם אומרים רק את האמת! והעונש הוא כל כך גדול, שאי אפשר לתארו בכתב. ומה שלא עשו אושויץ הנעצים והציונים עשתה הפאה נכרית הלטאים של הבני תיייייירה. גדול מחטיא מהרג “ברוך שלא עשני אשה”!!! פאה נכרית מעגיל. כל אשה שלובשת פאה נכרית מקבלת גיהנום!!! ממש מ ז ע ז ע! הצרות של היום בעם ישראל בגלל הפאה נכרית. ומהפאה נכרית מתחיל כל הצרות… לא לחשוב אפילו לרגע שלאשכנזיות מותר פאה, כי כל הפוסקים האשכנזים היודעים לפסוק הלכה נכונה כבר אסרו את הפאות של היום! ולמה שלא יחושו להחמיר בדבר חמור כזה??? ואף בפאה וכובע ראוי לכל אשה כשרה להחמיר בצניעות שלה. עכשיו זה הזמן להתעורר, מרגישים שהמשיח כבר בפתח. אני באמת לא אוהבת להעיר על הנושא הזה, כי לי לא חסר דברים שצריך לתקן... אולי יותר קל לי בנושא צניעות ואני מקפידה על כך, אך בדברים אחרים די קשה לי, שהם פחות סממנים חיצוניים כמו תפילה ועבודה על המידות... אני יהודיה כמוכם ואף פשוטה יותר מכם, איני מתיימר להיות חכמה או נביאה ויש לי המון מה ללמוד מכל יהודי/ה. מכל הלב אני אוהבת אתכם!!! אוהבת עם ישראל מאוד מאוד! וזו הסיבה שאני פונה אליכם מכל הלב!!! אנו לקראת אחת התקופות הקשות בהיסטוריה שלנו, לקראת חבלי משיח!!! וכולנו חייבים לחזור בתשובה תיכף ומיד. וכך נזכה למשיח בקרוב.
דבריך הם הבל הבלים
ישראל מאיר | 22-03-2020 15:46
רוב הפוסקים מתירים פאה: bit.ly/2SE7xHP