נתניהו: "הממשלה תאשר אכיפת הגבלות על התנועה" - סרוגים

נתניהו: "הממשלה תאשר אכיפת הגבלות על התנועה"

ראש הממשלה הודיע כי הממשלה תאשר הגבלות על התנועה ותאכוף את הנחיות משרד הבריאות: "זה לא קל, אבל מדובר בהצלת חיים רבים". עוד פנה לכחול לבן: "יחד נושיע את העם והמדינה"

נתניהו: "הממשלה תאשר אכיפת הגבלות על התנועה"
  (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מסרו הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת בנוגע למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. בדבריו נתניהו הודיע על חתימת תקנות לשעת חירום, שיהפכו את הנחיות משרד הבריאות לצווים מחייבים.

"נקטנו צעדים חמורים כדי להקדים תרופה למכה. הצעדים הללו האטו את קצב התפשטות המגיפה בישראל בהשוואה למדינות אחרות בעולם, אך המגיפה מוסיפה להתפשט וגבתה אלפי חיים בעולם" אמר נתניהו בפתח דבריו. "עד לרגע זה איש בישראל לא מת מהקורונה, אבל זה לא יימשך כך. הכפת החולים עלולה להכפיל את עצמה".

"הממשלה תאשר הלילה הגבלות על התנועה. זו לא בקשה , או המלצה- זו הנחייה מחייבת שתאכף על ידי גורמי האכיפה" הבהיר. "מטרתן להבטיח שכמה שפחות אנשים יידבקו וכמה שפחות אנשים ידביקו. מדובר בהצלת חיים רבים מוות. אם מישהו חושב שאני מגזים, שיסתכל על התמונות מספרד ואיטליה, תסתכלו על הצוותים שמעמיסים את המתים בכלי רכב מיוחדים".

לדבריו, "התקנות מגובות משפטית והן בתוקף למשך 7 ימים. אני מקווה שאנשים קודם כל יאכפו את הנהלים בעצמם, ואחר כך שכל אחד ואחד מכם יאמץ לעצמו – כולם נשארים בבית למעט אנשים שאושרה הגעתם לעבודה. יש היענות נרחבת בציבור וזה חשוב. אני אומר את כל זה כדי להגיד שאנחנו נותנים בכם אמון".

נתניהו הוסיף והזהיר כי "כל העולם נמצא במחסור של חליפות מגן, מסיכות ומכונות הנשמה. במצס של מחסור כזה ישראל מפעילה את כל המאמצים כדי להשלים את החסר, מפעילים את הקשרים, שלי עם מנהיגי העולם, המוסד וגם ייצור עצמי". על בדיקות הקורונה: "לומדים ממדינות העולם כדי שנהיה לא פחות טובים, עד יום ראשון נגיע ל-3000 בדיקות ביום, זה שווה נפש כמו דרום קוריאה. בשבוע לאחר כמן נגיע ל-5000 וכך הלאה".

"יש החרגות מהתקנון ואני מבקש שלא תנצלו אותם לרעה. מותר יהיה לצאת מהבתים: תרופות, מזון ומקרי חירום. אל תגידו 'יהיה בסדר' – אם לא תפעלו נכון, לא יהיה בסדר" הזהיר נתניהו בסיכום. "הדרך לניצחון על מגיפת הקורונה תהיה ארוכה וקשה, אבל בעזרת השם ובעזרה הדדית – ננצח אותה".

פניה לכחול לבן: "יחד נושיע את העם והמדינה"

בהמשך גם התייחס למשבר הפוליטי ומאמצי הקמת הממשלה. "חיייבים להקים ממשלת אחדות, ולהתכנס לממשלת חרום לאומית" קרא נתניהו. "אני פונה לאנשי כחול לבן: כנסו מתחת לאלונקה. נוביל אותה יחד ויחד נושיע את העם והמדינה".

בהמשך, שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס להנחיות החדשות וקרא לציבור לשמור על עצמו ולכבד את הדרישות. "כל התקנות שאנחנו עשינו היום במשרד הבריאות, הדברים הקשים האלו – באו להקל על הציבור לשמור על עצמו" אמר. "אנחנו במצב חירום קצת, לא נהסס לעשות שום דבר כדי להציל את עם ישראל".

"בתורה כתוב 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם', הלשון זה 'מאד'" הוסיף וציין. "כל מה שעשינו היום – להקל על הציבור, וזה המסר שיש לנו להביא הלילה. אנחנו כעת בר"ח אדר, שראשי תיבות 'אני ה' רופאיך'. יחד נשמור אחד על השני ונראה ישועות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ביבי יחלק את ירושלים. מפריד בין מזרח למערב.
0מולני רפורמי | 19-03-2020 21:24
ביבי מפריד בין חלקי העיר ומונע מעבר למזרח העיר. זו פגיעה חמורה בריבונות שלנו על 250,000 פלסטינאים היושבים על קרקע קדושה. בחסות וירוס הקורונה ביבי עושה מה שלא עשה אפילו רבין.
2
הקורונה
איצקו | 19-03-2020 23:10
אין על ביבי ועל כול הצוות עושים עבודת קודש רק בריאות לכולם
תגיד אתה נורמלי ?
דוד עובד עירייה | 20-03-2020 0:29
אנחנו בהסגר , אין כנסת , בתי משפט סגורים, והכל רק כדי שלא נעסוק בשאלות האמתיות : מי אחראי לחוסר בציוד מגן לצוות הרפואי ? מי אחראי לחוסר בחדרי בידוד בבתי חולים ? מי אחראי לחוסר במכונות הנשמה ? לחוסר בערכות בדיקה , לחוסר במטושים , לחוסר במסיכות בידוד לאזרחים ..... מי אחראי לכך שהמשק מושבת כמעט כולו ? כבר יש חצי מיליון מובטלים ..... ואנו עומדים לפני קריסה כלכלית .... וזה במדינה שכל יום יכולה להיות מותקפת בהתקפה כימית מצד מדינות כמו אירן מי אמור היה להכין את המדינה לתרחיש כזה ?
3
קודם שיאכף את הנהלים על הציבור החרדי והערבי
נבי | 20-03-2020 12:37
אנחנו הציבור החילוני לא צריכים גם בעניין הזה לשאת בתוצאות ולא בראש המחנה כמו תמיד הקורבן הראשון.
4
מושחטים הביתה !
ביבי המושחט | 21-03-2020 1:19
איזה ראש ממשלה אפס ומושחט ! גונב כסף מהכסף של המדינה! קונה צוללות שלא צריך ומוכר אותן לאויבים שלנו! ויש עוד אלפי דוגמאות שהמושחט הזה עשה .וכל זה על חשבון הציבור. ועכשיו בגלל העובדה שכל השנים הוא לא שם כסף במערכת הבריאות אין לו את היכולת לבדוק ולטפל בחולים בצורה נורמלית אז הוא שם אותנו בבית כדי שלא ניראה כמה המצב חמור ! אז הינה חברים תסתכלו על ביבי ותראו ככה ניראה בן אדם מושחט !