ספר חדש של הרב אבינר: אנציקלופדיה לאמונות תפלות - סרוגים

ספר חדש של הרב אבינר: אנציקלופדיה לאמונות תפלות

לרב אבינר כנראה נמאס ששואלים אותו על כל מיני סגולות של הבל, ולכן הוא חיבר ספר ארוך המכיל קרוב לחמש מאות עמודים ובו הוא מתייחס באופן תורני ומדעי לאמונות תפלות, סגולות ולחשים אך גם מערער על הרפואה הומאופתית ההתחממות הגלובלית ואכילת מוצרים אורגניים.

ספר חדש של הרב אבינר: אנציקלופדיה לאמונות תפלות
  לא להאמין לכל דבר. הרב אבינר

לרב שלמה אבינר כנראה נמאס ששואלים אותו על כל מיני סגולות של הבל.

אתמול (ג') יצא לאור ספר ארוך של הרב המכיל קרוב לחמש מאות עמודים ובו מעין אנציקלופדיה העוסקת באמונות תפלות, בסגולות ובלחשים, בתופעות טבעיות ועל טבעיות וכן בכל מיני טרנדים אופנתיים, שחלקם אפילו מדעיים.

את המקור לאמונות התפלות מוצא הרב אבינר בתרבות הקדומה של עובדי העבודה הזרה: "כאשר אנו רואים אמונה תפלה המשותפת ליהודים, נוצרים ומוסלמים. קרוב לוודאי שמקורה בעבודה זרה קדומה של בבל או פרס. כאשר היא נחלת האשכנזים קרוב לוודאי שמקורה נוצרי. כאשר היא נחלת בני עדות המזרח, קרוב לוודאי שמקורה מוסלמי."

"לצערנו, יהודים רבים רחקו מאמונת התורה אך נשארו דבוקים לאמונות תפלות אותן הם מחשיבים כתורה." מקונן הרב.

ערכים מתוך הספר (סריקה)

הפתרון הקל

את הסיבות לכך שאנשים נתפסים לכל מיני אמונות תפלות מסביר הרב ב"חוסר יכולתם של בני אדם לפתור בכוחות עצמם את הבעיות הרציניות הניצבות בפניהם. במבוכתם מתפתים הם לרעיון שקיים מפתח זהב בהישג יד, פתרון פשוט לכל צרה."

הרב אבינר ממשיך ומסביר כי דווקא בשעת משבר יש יותר סכנה ליפול לכל מיני אמונות תפלות, בגלל שהגנותיו השכליות נופלות. "לא זו בלבד שהאמונות התפלות מוצצות מהמסכנים את שארית כספם שיכול היה לעזור להם בחייהם, אלא הן גם משבשות את המוחות, מחנכות לפטליזם, הורסות את המורל של החלשים, ומהוות סכנה רפואית."

כל ערך מקבל אצל הרב התייחסות מדעית האם אותה תופעה נבדקה והוכחה, ולאחר מכן מהי ההתייחסות התורנית לאותה תופעה. לא פעם כותב הרב בהתייחסו לאחת משיטות הטיפול, כי גם אם הדבר היה נכון התורה אוסרת זאת בגלל שמדובר בעבודה זרה. גם מומחים מפורסמים זוכים להתייחסות למשל אורי גרל, עליו כותב הרב "בכלל, יש להתפלא על הטוענים לכוחות על-טבעיים ולשאול מדוע אינם משתמשים בכוחותיהם כדי לזכות בהגרלות ומשחקי מזל."

אלא שבספר על האמונות התפלות לא כולל הרב רק חתולים שחורים, חמסות ואסטרולוגים אלא מקדיש ערכים שלמים לרפואה הומאופתית, להודו, למדיטציה טרנסנדנטלית, לרייקי לאנרגיות ועוד, אך הוא אינו עוצר רק שם, גם נביאים, חוזים ומקובלים מקבל יחס חשדני, כמו גם תופעת הברכות והסגולות ללידה קלה, פקידת עקרות ומה עושים ביום שישי:

אבל לא רק בתופעות מיסטיות עוסק הספר אלא גם באמונות תפלות "מדעיות" זוכות להתייחסות ובעצם לאמירה כי הן לא הוכחו מעולם. איכות הסביבה והתחממות הגלובלית, ההתנגדות להפלרת מי השתייה, הטרנד להעדיף מזונות טבעיים על פני מלאכותיים ועוד כשבכל אחד מהערכים הוא חוזר על כך שכל עוד הדבר לא הוכח בצורה מדעית.

בסוף הספר מובא כנספח ספרו "בין אור לחושך" העוסק ביחס למקובלים ובבאות ולחוזי עתידות, ספר שיצא לפני כעשור ועוסק בסוגיה זו.

"קשה להילחם נגד האומנות התפלות" כותב הרב, "שכן כל המעורר את הזולת על טעויותיו אינו מקבל אלא טינה בלי תקוות כבוד, אך בכל הדורות לחמו חכמי ישראל וגדולי השכל מבין אומות העולם נגד ההבל – וניצחו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
כתב אישום מעודן נגד "התרבות הדתית האללית" של שס
דוכי | 05-03-2013 17:17
אמונה בסגולות , קברים ,קמיעים ,באבות וכל הרעות החולות המגלגלות מליונים מכיסם של המסכנים . כל הכבוד לרב אבינר וכל הבוז לתרבות שס .
2
יישר כח!
123 | 05-03-2013 19:35
הגיע הזמן שיעשו לאנשים סדר עם כל האמונות האלה, תודה רבה לרב אבינר....
3
הספר הוא תשובה למה לא שס ובמה ערוצי הקדש מטעים לאומללים
דוד | 05-03-2013 19:59
4
יש משהו שבו לא מבין הרב אבינר
ניסים | 06-03-2013 8:43
הוא חושב שהוא מבין הכל הכי חכם ויכול לחנך את כל העולם הוא טועה ובגדול
5
הגיעה העת לבירור נוקב עם הבטים פגניים בתרבות החרדית
אדיר | 06-03-2013 12:08
אותה תרבות בשם הדת המנצלת כמיהת ההמונים לחמלה בגביה של הפרוטות האחרונות שבכיסי המסכנים כדי שלהטוטנים המכונים בכינויים מסטיים יתעשרו ויחגגו על חשבון פשוטי העם הנתמימים והסובלים . אותה תרבות של שנור והוראות קבע חזיריות . אם הרב אבינר ישפוך אור להציל חלק מהם דינו .
6
"מנהג בישראל תורה הוא"
יוסל'ה | 06-03-2013 15:59
ישנם דברים שהם בגדר מנהג ישראל. ידוע הסיפור על שמעון הכופר שאביו הלמדן לעג לאימו שהרימה אותו בכל בוקר לנשק את המזוזה, וטען ובצדק שאין כל מקור לעניין זה. הלעג עצמו הוליד כופר ואפיקורס שחולל נזקים עצומים בזמן תנועת ההשכלה.
7
יפה שהתאמתם פרסומת מתאימה למאמר
יאיר | 06-03-2013 16:17
8
רב מכר
צביקה | 07-03-2013 5:59
אני מעריך שספר זה יהיה רב מכר גם בקרב הציבור החילוני !
9
ניסים תגובה 4 ,אתה מהישיבה של הרב זלמן מלמד?
יואל חזיזה | 07-03-2013 11:10
אם כן לך תחליף מהר ישיבה ורב ,זה יעשה לך רק טוב ואם לא עדיף שתשתוק
10
הרב אבינר הוא רב ענק במידותיו ובחוכמתו בתורה
אילן | 07-03-2013 17:17
שהעם יכיר בגדולתו רק אחרי 120 תזכרו מה שאני אומר כאן .
11
יפה מאוד. נראה ספר שכדאי לקנות.
משה | 08-03-2013 2:04
12
איך קוראים לספר? איפה אפשר להשיג?
עמית | 11-03-2013 0:01