מנהל ביה"ח הדסה עין כרם באולפן סרוגים: "ייתכן ותהיה החמרה; בסוף תימצא התרופה"

מנהל ביה"ח הדסה עין כרם באולפן סרוגים: "ייתכן ותהיה החמרה; בסוף תימצא התרופה"

מנהל ביה"ח הדסה מבקש להעביר מסר מרגיע בנוגע להתפשטות הקורונה: "ערוכים לטפל בכולם. אל תימנעו מלהגיע לביה"ח"; על הצפי בהחמרה: "הכל תלוי בציבור; מקווה שתהיה יחסית קלה"

"ייתכן ותהיה החמרה; בסוף תימצא התרופה"
  (צילום: סרוגים)

יורם וייס מנהל בית החולים הדסה עין כרם, התייחס באולפן סרוגים להתפשטות נגיף הקורונה ולהיערכות של בית החולים בראשו הוא עומד.

וייס הפריך את השמועות לפיהן מסוכן להגיע לבתי החולים ברחבי הארץ, ואמר כי מדובר בבהלת שווא שכן חולי הקורונה מטופלים במבנים נפרדים מזה של בתי החולים.

וייס, שהגיע לאולפן סרוגים, פתח: "אני רוצה להרגיע את כל התושבים. בתי החולים בישראל ערוכים לטפל הכל החולים, גם בחולי קורונה וגם בחולים הרגילים. ולכן הכי חשוב שחולה רגיל שזקוק לעזרה מבית החולים לא יהסס ויגיע לבית החולים לפני שהמצב של התדרדר. כל בתי החולים בישראל ערוכים כדי לטפל בשני סוגי החולים וכל חולה יזכה לטיפול הטוב ביותר שמגיע לו. חולי הקורונה מופרדים ונמצאים במבנים מבודדים".

לגבי החמרה של התפשטות הנגיף אמר וייס: "יתכן ותהיה החמרה, אני מקווה שההחמרה תהיה יחסית קלה וזה תלוי הרבה בהתנהלות של הציבור וההגבלות וההבנה שצריך לכבד אחד את חברו ולא ליצור מצב שאנשים ידביקו אחד את השני, בגלל שאנשים ממשיכים להתנהג כרגיל. חשוב שנבין שאנחנו צריכים להקפיד על מרחק הגיינה אישית ומניעת התקהלויות".

וייס שב על האמירה של השבועות האחרונים ואמר כי המחלה אכן פוגעת בצורה קשה יותר בקשישים ובחולים כרוניים: "בסופו של דבר האחריות מוטלת על כולם ובעיקר על הצעירים. אם יש לנו סימנים של מחלה עלינו להיכנס מיד לבידוד כדי לא לפגוע באנשים אחרים".

בסוף דבריו אמר וייס: "בסופו של דבר תימצא תרופה וימצא חיסון אבל זה עשוי לקחת זמן; בין חצי שנה לשנה וחצי, ועד אז עלינו לנהוג באחריות, לעמוד בהנחיות ולהימנע מלהתאסף בקבוצות גדולות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איזה ביזיון, המון שגיאות
טרונצ׳ו | 18-03-2020 18:52
כל האתר הזה נראה כאילו נכתב ונערך על ידי תלמיד בכיתה אלף בחינוך החיוחד. הקבצה טית