הרב הראשי הורה: כל בתי הכנסת בבריטניה ייסגרו - סרוגים

הרב הראשי הורה: כל בתי הכנסת בבריטניה ייסגרו

הרב הראשי של בריטניה הורה על סגירת כל בתי הכנסת במדינה כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. לדבריו, "חובתנו מהתורה להגן על קדושת החיים עולה על כל שיקול אחר. יש לנו חובה הלכתית להפסיק את הפעילות"

הרב הראשי הורה: כל בתי הכנסת בבריטניה ייסגרו
  בית כנסת בלונדון. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הרב הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, הורה היום (רביעי) לקהילות היהודית לסגור את כל בתי הכנסת במדינה – זאת על רקע התפרצות נגיף הקורונה. בדבריו קרא לציבור להתפלל ביחידים בבתיהם, כשלדבריו "הזמנים הקשים הללו מחייבים גם צעדים בלתי שגרתיים".

"במשך מספר שבועות חיפשנו דרכים אחראיות ויצירתיות להבטיח שבתי הכנסת שלנו ומרכזי הקהילות ימשיכו לתפקד ולשמש כעוגן של החיים היהודיים" כתב הרב במכתב שהעביר לראשי הקהילות היהודיות. "עם זאת, ברור לנו מההנחיות האחרונות של הממשלה שפעילות קהילתית מכל סוג – כולל הפעילות של הקהילות הדתיות – מהווה סכנה משמעותית לציבור ותאיץ את התפשטות הנגיף".

עוד באותו נושא

הקורונה הגיעה למדינה ה'נקייה' האחרונה באירופה

לדבריו, "'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' – חובתנו מהתורה להגן על קדושת החיים – עולה על כל השיקולים האחרים. מסיבה זו, לאחר התייעצות עם הדיינים של בתי הדין בלונדון ומנצ'סטר הגעתי בכאב רב ובלב כבד למסקנה שיש לנו חובה הלכתית להשעות את כל הפעילות, בכל בתי הכנסת, עד להודעה חדשה. זה כולל תפילות, לימוד, ומפגשים חברתיים לכל הגילאים. הדיינים ואני נתפלל מעתה לבד בבית, גם בימי השבוע וגם בשבת ויום טוב".

"ההחלטה הזו בוודאי תעלה שאלות רבות כיצד נשמור על חיי קהילה יהודיים, במיוחד לקראת חג הפסח. הנחיות נוספות יגיעו בקרוב" הוסיף והתחייב. "כרגע רק ננחם את אלה שאיבדו יקירים לנגיף הקורונה, ונתפלל להחלמתם של החולים. עלינו להבטיח שהריחוק הפיזי שהווירוס יוצר בינינו, יגושר באמצעות חמלה וחסד, ועלינו להתחחייב לתרום למאמץ הלאומי להתגבר על המגפה בכך שנעקוב אחרי הנחיות רפואיות וציבוריות. יהיה רצון שאב הרחמים ישרה את שכינתו על כל האנושות".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו