אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

איך תהפכו את השהייה בבית עם הילדים לקלה?

איך שורדים את כל הימים האלה מלאי החרדה והסטרס עם הילדים שנמצאים איתנו בבית? אז קבלו כמה טיפים כיצד להוריד את מפלס החרדה ולשמור על אורח חיים בריא בתוך כול משבר הקורונה

איך תהפכו את השהייה בבית עם הילדים לקלה?
  צילום: שאטרסטוק

חשיפה לאור השמש של הורים וילדים מסייעת לרגיעה ולהורדת מתחים. אפשר לצאת להליכה משותפת עם הילדים, אפשר לטייל בשמש ביחד. ואם זה קשה, חשוב להיחשף לאור השמש אפילו דרך חלונות. היתרונות:

א. מורידה הפרשת ההורמון קורטיזול, דבר שמוריד את המתח בגוף

ב. גורמת להפרשה יעילה יותר של מלטונין בערב – כך שהילדים ישנו טוב יותר בלילה וגם ההורים..

שמירה על שגרת שינה איכותית עוזרת להוריד מתח. במקום לעשות מסיבת פיג'מות (גם אם זה עד 10 משתתפים) או לראות טלוויזיה עד מאוחר, מומלץ לעמעם את האורות, להוריד את הסאונד בבית, ולהפסיק לאכול אחרי ארוחת הערב. זה יעזור מאוד לשינה טובה יותר להורים ולילדים, שהיא עוזרת להפחתה משמעותית של הסטרס.

בימים אלה חשוב לייצר עם הילדים ודאות בתוך החוסר ודאות. זה מוריד לחץ ומרגיע. ליצור ביחד איתם שגרה קבועה ובריאה ולשמור עליה יחד איתם. למשל, בונים ביחד תפריט של הארוחות. מה אוכלים בכל ארוחה ומה אוכלים בכל יום? באילו שעות אוכלים? כותבים ביחד על בריסטול תפריט לשבוע שלם, מקשטים ותולים על המקרר. ומיישמים זאת ביחד.

יוצרים אתגר משותף לכל המשפחה שמסייע לשינה טובה ולרגיעה: אחרי ארוחת הערב לא אוכלים ורק שותים. ומסבירים לילדים שזה עוזר לנו להירדם טוב, לישון עותר טוב ולהיות במצב רוח יותר טוב וברוגע בלילה וגם ביום. בני המשפחה עוזרים זה לזה לעמוד באתגר.

מזונות שמפחיתים סטרס: אין מזון שהוא ספציפית מפחית סטרס. יש מזונות שהורים וגם ילדים נוטים להיות תלויים בהם, כמו קפה (ההורים) ומאכלים מתוקים          (ילדים והורים). ובזמנים כאלה כולנו, גם הילדים וגם ההורים, עשויים לברוח אליהם ולצרוך יותר ויותר, וזה עלול לגרום לעליית מתח משמעותית. מומלץ לשמור          על שגרת תזונה רגילה, מצד אחד, לא להוריד בצורה קיצונית את הקפה (ההורים) והמתוקים (הורים וילדים) כדי לשמור על איזון. ומצד שני, לא להוסיף עוד                כוסות קפה או דברים מתוקים לתזונה.

להתחיל את היום עם כוס מים ולימון – זה מרגיע (כן, גם הילדים) – עוזר לניקוי מערכת העיכול וכשהמערכת נקיה, באופן כללי הגוף נמצא פחות בסטרס והוא יוצר        רגוע.

כשאנחנו בבית עם הילדים, לנסות לרכז את הפעילות הגופנית והתנועתיות דווקא ביום, בשעות האור ופחות לנוע בערב. לעשות ספורט קל עם הילדים, לרקוד             ביחד, לעשות הליכה אפילו קצרה. זה מוריד מאוד את ההורמון קורטיזול, שגורם לסטרס. אפילו 10 דקות תנועה ביום עוזרות מאוד להוריד סטרס בלילה.

אביב גיל הוא הבעלים של חברת גיל רווה, הוגה שיטת "ממאבק לשחרור – להרזיה ולשמירה על אורח חיים בריא.

אם בכתבה נמצאה טעות או פרסומת לא ראויה. דווחו לנו >
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו