ממשלה שוויונית לחצי שנה: הצעת הליכוד לכחול לבן - סרוגים

ממשלה שוויונית לחצי שנה: הצעת הליכוד לכחול לבן

חצי שנה של ממשלה שיוויונית, כשנתניהו עומד בראשה אך לא יוכל לפטר שרים מכחול לבן: זו הצעת הליכוד לכחול לבן. בהמשך: לחזור הנשיא להרכבת הממשלה או המשך אחדות ברוטציה. בקוקפיט מסרבים

author-image
ממשלה שוויונית לחצי שנה: הצעת הליכוד לכחול לבן
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

ברקע חילוקי הדעות הקשים בכחול לבן, בליכוד משגרים הצעה למפלגה היריבה לממשלת אחדות, שתפעל במתכונת חירום. בקוקפיט ישנה מחלקות חריפה ובליכוד מנצלים את ההזדמנות ללחוץ על ארבעת בכיריה.

לפי פרסום של עמית סגל, מדובר בתיקון חד פעמי שייערכו לחוק היסוד, לפיו, הממשלה שתוקם תהיה שוויונית לפרק זמן מוגבל של חצי שנה. נתניהו יעמוד בראשות הממשלה אך לא יוכל לפטר אף שר מכחול לבן. במקביל, כחול לבן לא תוכל להפיל את נתניהו בהצבעת אי אמון בממשלה.

בליכוד לוקחים פרק זמן ארוך של חצי שנה, עד חודש ספטמבר במטרה לסיים את ההקפאה ולחזור הנשיא להרכבת הממשלה או לחלופין המשך אחדות ברוטציה, כשנתניהו ימשיך להיות הראשון.

עוד באותו נושא

ליברמן: "נתמוך בממשלה של הליכוד וכחול לבן בלבד"


6

עם זאת, בציוץ נוסף של ח"כ בוגי יעלון הוא רומז על הכיוון של כחול לבן, שככל הנראה יסרבו. לדבריו, "‏כחול לבן מגוייסת למיגור נגיף הקורונה, ללא תנאי או שיקול פוליטי. כחול לבן לא יכולה להיות שותפה לחיסול הדמוקרטיה במדינתנו, על ידי נאשם הבורח ממשפט".

בתוך כך, ‏ההתייעצויות אצל הנשיא הבוקר יחלו באי וודאות, אם עד לפני כמה ימים בלבד זה היה נראה די ברור שלגנץ יהיו 61 ממליצים, הבוקר גם ב"ישראל ביתנו" וגם ב"רשימה המשותפת" משאירים לעצמם את אפקט ההפתעה כשלא ברור אם ימליצו על גנץ או לא על אף אחד, כך גם אצל אורלי לוי אבקסיס שביקשה להמליץ לבד ללא חלק מהעבודה-מרצ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
המגפה עניין של משרד הבריאות,הביטחון וצה"ל
לא עניין של ביבי | 15-03-2020 9:39
ביבי מכניס את האף שלו כאילו הוא מחליט חוקר וקובע. הוא מבין ביחשי ציבור וברהיטים. הוא לא מבין כלום בנושא הבריאות. את כל הסיכום של הבריאות המשטרה והצבא הממשלה מאשרת ומודיעה באמצעות שליח/נציג הממשלה כשלעצמה ואפילו שר הבריאות לא מבין בזה כלום. המשטרה והצבא יפעלו ליישון מלא של ההוראות ויכניס למאסר עם עונש כל מי שמבטל ומשפיע אחרת מהוראות הממשלה. ראוי לאסור את קנייבסקי עם צום ועבודת פרך על חוצפתו ופעילות מורדת של הממשלה.