נלחמים בקורונה: ישראל נערכת להשבתת המשק - סרוגים

נלחמים בקורונה: ישראל נערכת להשבתת המשק

לפי המסתמן ראש הממשלה יכריז על הגבלות במשק הישראלי, בכדי למנוע התפשטות הנגיף. ככל הנראה יכללו: דילול מקומות העבודה, סגירת מעונות וגנים, מקומות בילי והגבלה על תחב"צ

נלחמים בקורונה: ישראל נערכת להשבתת המשק
  (צילום: חיים גולדברג)

בשביל למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל נערכים להשבתה חלקית של המשק בישראל. במשרד הבריאות מבהירים כי לא מדובר בסגר כולל.

לפי המסתמן ראש מהממשלה יכריז על הגבלות, שהן ככל הנראה: דילול משמעותי של מקומות העבודה, חלק מהן אף ייסגרו. הגבלה של התחבורה הציבורית של ככל הנראה עד 25 נוסעים באוטובוסים. כמו גם סגירה של כל מקומות הבילוי, הקניונים ובתי הקפה.

עוד דווח כי אסירים קלים ישוחררו, הבנקים ידחו החזר הלוואות של אזרחים פרטיים והציבור יתבקש שלא להסתובב שלא במקומות המוניים. אך רשתות השיווק ובתי המרקחת יישארו פתוחים כרגיל עם הגבלה על מספר הנכנסים.

אל ההחלטה מיום חמישי של השבתת בתי הספר, צפויים להצטרף המעונות והגנים. שר החינוך רפי פרץ הנחה את מערכת החינוך להיערך לכל תרחיש, כולל השבתה של המסגרות שהוחרגו ביום חמישי וכן הרחבה של מערך הלמידה מרחוק על מנת לתת מענה לתלמידים. החלטה רשמית טרם התקבלה.

עוד באותו נושא

מספר חולי הקורונה קפץ ל-193: 11 בינוני, 2 קשה

במהלך השבת קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון בראשותו עם שרי הביטחון, האוצר, הכלכלה והמשרד לבטחון פנים במשרד ראש הממשלה, לקראת היערכות על השבתת המשק. בדיון השתתפו גם ראש המל"ל, מנכ"לי משרדי רה"מ, הבריאות, אוצר, תקציבים, המפכ"ל, החשכ"ל, ראש המועצה הלאומית כלכלה, נגיד בנק ישראל וגורמים נוספים.

תמונת מצב

‏גם המשטרה נערכת להטלת ההגבלות החדשות בהתאם להחלטת הממשלה. בין היתר במשטרה נערכים לאפשרות לאכיפת "סגר נושם", במסגרתו כל התנועה ברחובות מופסקת למעט מה שחיוני.

עם זאת, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הרגיע כי "זוהי תקופה מאתגרת שמחייבת את כולנו לאחריות אישית ולערבות הדדית . ארגוני החירום וההצלה של המשרד לבטחון הפנים מתמודדים עם אתגרים חדשים, ועושים את כל הפעולות הנדרשות כדי לשמור על בטחונם של אזרחי ישראל.

הוא הבהיר כי "לפי כל התרחישים שהוצגו למשטרה ולמשרדי, כל העסקים החיוניים כמו חנויות מזון, בתי מרקחת ועוד – ישארו פתוחים וזמינים לציבור הרחב".

כך גם אמר מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "אני חוזר על מה שאמרנו מספר פעמים: אל תסתערו על הסופרים. הממשלה כולה – מראש הממשלה דרך משרדי הכלכלה והאוצר ערוכים לכך שהאספקה תימשך באופן סדיר. יש מספיק מלאים בארץ, גם לחג הפסח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יעלון
רחל גולדשטיין | 14-03-2020 22:54
שקרן, תחמן, נקמן - חסר ערכי מנהיגות, התנהגות של ילד קטן שעושה חרם בגן