שר המדע והרווחה, אופיר אקוניס התייחס בפתח ישיבת הממשלה לאפשרות שזו תהיה הישיבה האחרונה בהשתתפותו לאור הקמת הקואליציה והחוק נגד נתניהו שמקדמים בכחול לבן.

"המזימה שרוקח עופר שלח, ששכנע את יאיר לפיד, ששכנע את בוגי יעלון, ששכנע את בני גנץ, להקים ממשלה בניגוד מוחלט לכל ההבטחות שלהם, לכל האמירות שלהם, לחוזה שהם כרתו עם הציבור, שכחול לבן לא תקים ממשלה עם הרשימה המשותפת."

"הממשלה הזו שתוקם בתמיכת הרשימה המשותפת אינה פסולה בגלל שבוחריה הם ערבים, הערבים הם אזרחי ישראל. היא פסולה בגלל העמדות של הרשימה המשותפת השוללת את מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. שראשיה מהללים את חסאן נסראללה וסמיר קונטאר, כל הסיבות האלה אמרו לנו ביום ראשון שעבר, בני גנץ התחייב שהוא לא ילך עם הרשימה המשותפת, והנה פחות משבוע, הוא מפר את התחייבותו לציבור."
את דבריו סיים אקוניס, בפרפרזה על כתב האישום נגד נתניהו: "זוהי מרמה והפרת אמונים של כחול לבן לציבור הבוחרים שלהם"
תגובות
כל השקרים של ביבי לא היה כלום כי אין כלום ..... לא אבקש חסינות ..... לא עסקתי בפרשת היועץ של גנץ .... לא שלחתי חוקרים פרטיים אחרי בכירים ..... ראש ממשלה לא יכול לכהן עם כתבי אישום .... והשיא לא/כן אישרתי צוללות למצרים..... לא ידעתי על פרשת גנור / שימרון / צ׳ייני / בר יוסף / שרן / ברוש / ....... וזו רשימה חלקית מאד , לא כווללת את ההבטחות לשקט בדרום , למיטוט החמאס , לפנוי חאן אל אחמר , סיפוח הבקעה , החלת החוק , הפסקת המיליונים לחמאס ..... יש עוד מלא .... כל מילה שלו היא שקר .....