בעקבות הקורונה: הרמטכל ביטל טיסה לחו״ל - סרוגים

בעקבות הקורונה: הרמטכל ביטל טיסה לחו״ל

דובר צה"ל הודיע כי הרמטכ"ל, אביב כוכבי, ביטל את הביקור בארה"ב שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא, וזאת על רגע התפרצותו של נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות להימנע מנסיעות לחו"ל

author-image
בעקבות הקורונה: הרמטכל ביטל טיסה לחו״ל
  נדב ארגמן

דובר צה"ל אישר הערב (רביעי) כי הרמטכ"ל אביב כוכבי ביטל את נסיעתו המתוכננת לארה"ב בשבוע הבא, על רקע התפרצות נגיף הקורונה.

בהודעת דובר צה"ל בנידון נאמר כי הדבר נעשה "בתיאום עם משרד הבריאות ובהתאם להמלצה להימנע ככל הניתן מנסיעות לחו"ל".

עוד באותו נושא

התפשטות הקורונה: בית ספר שלם נשלח לבידוד

כזכור, היום משרד הבריאות הודיע על סדרה של הנחיות חדשות כדי להימנע מהתפשטות המחלה הקטלנית. במסגרת ההחלטות החדשות הוחלט להוסיף מדינות חדשות לרשימת המדינות שמהן אזרחים שחוזרים נדרשים להיכנס לבידוד, בהן אוסטריה, ספרד, גרמניה, שווייץ וצרפת. זרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל, אלא עם יציגו יכולת מוכחת לבידוד בית, ותיירים ששהו באיראן, עיראק, סוריה, או לבנון ב-14 יום האחרונים לא יורשו להיכנס כלל.

בכך מספר המדינות שהנוסעים שחוזרים מהם נדרשים להיכנס לבידוד עלה ל-13, זאת לאחר שכבר הוצאו הנחיות כאלו לחוזרים מסין, תאילנד, סינגפור, הונג קונג, מקאו, קוריאה הדרומית, יפן או איטליה. ברשות שדות התעופה עדכנו כי ההנחיות החדשות ישפיעו על 18 טיסות שצפויות לנחות בישראל עד הלילה בחצות – בהן 7 טיסות מגרמניה, 5 מצרפת, 4 מאוסטריה, 2 מספרד ואחת משוויץ. נוסעי כל הטיסות ייאלצו להיכנס לבידוד בשל החשש שנדבקו בקורונה. בשלב הזה אין כוונה להורות על בידוד על נוסעים שחוזרים ממדינות שהשתלטו על התפשטות הקורונה, אך הדבר עדיין נשקל.

אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית, זו האמת וצריך להגיד אותה" אמר נתניהו. "ישראל היא בין היחידות היחידות במערב שנמצאת במקום טוב יחסית לאחרות. נקטנו בצעדים קשים במטרה למנוע התפשטות וכך קרה". עוד אמר ראש הממשלה כי יש להמנע מלחיצות יד בין אנשים. "אפשר לקבל פני אנשים בכל דרך אחרת – נניח, בגרסה ההודית, רק להגיד 'שלום' בגרסה הישראלית ל'נמסטה'" אמר נתניהו על ההחלטה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו