בעקבות הנחיות הקורונה: אלו האירועים שבוטלו בארץ - סרוגים

בעקבות הנחיות הקורונה: אלו האירועים שבוטלו בארץ

בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות נגד התפרצות הקורונה, עשרות אירועים בוטלו ברחבי הארץ - בהם המשחקי ספורט, הופעות, ואירועים לפורים. אלו כל האירועים שבוטלו עד כה

author-image
בעקבות הנחיות הקורונה: אלו האירועים שבוטלו בארץ
  יישארו הערב בבית. אוהדי מכבי חיפה (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

בעקבות עדכון ההנחיות של משרד הבריאות להתמודדות עם הידבקות בנגיף הקורונה, במסגרתם הוחלט על איסור לקיים אירועים של מעל 5,000 אנשים, נרשם היום (רביעי) גל ביטולים של אירועים בכל רחבי הארץ, מחשש להידבקות בנגיף.

עיקר האירועים שבוטלו היו אירועי ספורט: בהתאחדות לכדורגל הודיעו על דחיית משחק רבע גמר גביע המדינה בין מכבי חיפה להפועל באר שבע שתוכנן להיערך הערב, זאת לדבריהם "בשל חוסר היכולת להיערך בשלב זה ובסמיכות למשחק לקליטת הקהל באופן זה". המשחק בין קבוצות הפועל ת"א להפועל רעננה במסגרת רבע גמר גביע המדינה המתוכנן להיערך היום בשעה 19:30 יתקיים כמתוכנן תחת מגבלת הקהל וזאת לאחר תיאום עם ראשי הקבוצה תוך התייחסות לצפי הקהל.

בכדורסל, משחק היורוליג של מכבי תל אביב הערב מול אנדולו אפס צפוי להתקיים בהיכל מנורה מבטחים כרגיל, אך ללא נוכחות קהל – כך מסרו בחברת היכלי הספורט בתל אביב. עם זאת, בקבוצה אמרו כי "עדיין לא קיבלנו שום הוראה רשמית שלפיה קיימת הגבלה על המשחק היום". גם משחק שמינית גמר ליגת האלופות בכדורסל של הפועל ירושלים מול פרישטרי ייערך ללא נוכחות קהל, זאת מכיוון שמספר המנויים ורוכשי הכרטיסים גבוה בהרבה מהגבלת משרד הבריאות.

עוד באותו נושא

התפשטות הקורונה: בית ספר שלם נשלח לבידוד

בעיריית ראשון לציון הודיעו על ביטול מרוץ ראשון לציון, שבו היו אמורים לקחת חלק אלפי משתתפים. גם בעיריית ירושלים שוקלים לבטל את מרתון ירושלים על רקע החשש מהקורונה, כשלדבריהם העירייה "בוחנת את הנחיות משרד הבריאות ביסודיות, ותפרסם את ההשלכות על קיום המרתון בהמשך".

הגבלות משרד הבריאות השפיעו גם על תחום המוזיקה. הפקת המופע המשותף של ישי ריבו ונתן גושן נאלצה לבטל את 2 מופעי הענק שהיו אמורים להתקיים מחר ומחרתיים בהיכל מנורה בתל אביב, אליהם כל הכרטיסים נקנו מראש. מההפקה נמסר כי "מכיוון שנאסרה התכנסות מעל 5000 איש, אנחנו נאלצים לדחות את ההופעות מחר ומחרתיים (5+6 במרץ) בהיכל מנורה. ההופעות יתקיימו במועדים חילופיים עליהם נכריז בשעות הקרובות. מאוד חיכינו להופעות ולראות אתכם! שרק נהיה בריאים".

גם אירועי פורים שתוכננו להיערך בימים הקרובים לקראת החג בוטלו – בראשם העדלאידע בחולון שתוכננה ליום שלישי. "זהו רגע עצוב מבחינתי, אך מתוך דאגה לבריאות תושבי העיר, אנו נאלצים להודיע על דחיית העדלאידע של חולון" אמר ראש העירייה מוטי ששון. "ברור לי שההחלטה עלולה לגרום אכזבה לילדים הרבים, מחולון ומחוץ לה, שמחכים ומצפים לאירוע הגדול של פורים. ויחד עם זאת, בריאותם של הילדים הללו חשובה יותר. אנו מחויבים להישמע להנחיות מקבלי ההחלטות במדינה, מתוך התחשבות באינטרס הכללי של המאבק בנגיף הקורונה".

גם עיריית כפר סבא ביטלה את העדלאידע המקומית, שהייתה אמורה להתקיים ביום שישי הקרוב. כמו כן, עיריית רמת השרון הודיעה על ביטול אירוע פורים המרכזי שאמור היה להתקיים בפארק הנצח ביום שלישי. גם בהרצליה ובמודיעין ביטלו את אירועי העדלאידע שתוכננו לשבוע הבא, ובעיריית גבעתיים הודיעו על ביטול שני אירועי פורים המרכזיים בעיר: קרנבל פורים שאמור היה להתקיים ביום שלישי ברחוב כצנלסון, והמסיבה שאמורה הייתה להתקיים בלילה לפני כן בחניון העירייה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מנסים להביא בהלת קורונה על פת כי בחרו ביבי?
תושב פתח תקווה | 04-03-2020 18:51
היום הוכנס חולה קורונה למחלקה רגילה בבילינסון בפתח תקווה. לצד זה משרד החינוך הכניס ילדים מרשות אחרת, נושאים פוטנציאליים של נגיף לבית ספר בו לומדים תלמידים מכל רחבי העיר, במרכז העיר. האם מישהו מנסה להתנקם בכך שהתושבים הצביעו בבחירות לביבי? אם פתח תקווה תכנס לבידוד מחצית מהמדינה תעצור, כי אנחנו העיר הכי גדולה של כוח עבודה ותעשיה באזור המרכז