63 חודשי מאסר למחבל שתכנן לרצוח את המפכ"ל, ניר ברקת ויהודה גליק

63 חודשי מאסר למחבל שתכנן לרצוח את המפכ"ל, ניר ברקת ויהודה גליק

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עונש של 63 חודשי מאסר על מחבל שתכנן לרצוח את המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, ח"כ ניר ברקת וח"כ לשעבר יהודה גליק. בנוסף, תוכנן פיגוע בחוף הים בתל אביב

author-image
63 חודשי מאסר למחבל שתכנן לרצוח את המפכ"ל
  יונתן זינדל/ פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) 63 חודשי מאסר בפועל על מחבל אשר תכנן לרצוח אישיות חשובה, כאשר בין השאר עלו שמם של רוני אלשיך, ניר ברקת ויהודה גליק.

כתב האישום מתאר סדרה של אירועים החל מאמצע שנת 2017 ועד תחילת שנת 2019, במהלכם נפגש הנאשם עם פעילי חמאס. הפגישה הראשונה הייתה בעת שהנאשם היה עצור בכלא "נפחא" במסגרת ההליך המשפטי הקודם שהתנהל נגדו.

עוד באותו נושא

צפו: ‏מופע הסטנדאפ של המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך


5

במהלך הפגישות דובר על ביצוע פיגוע ירי או פיגוע התאבדות. בהתחלה דובר על אפשרות של ירי על יהודים המבלים בחוף הים בתל אביב. בהמשך דובר על "רצח של אישיות חשובה", בכתב האישום מוזכרים שמותיהם של ניר ברקת, יהודה גליק ורוני אלשיך. בסופו של דבר לא בוצע הפיגוע המתוכנן.

עו"ד לאה צמל שייצגה את המחבל, ניסתה להגן עליו בפני בית המשפט וטענה כי הוא "הסכים בדיבור בכלא באופן ראשוני. אח"כ היתה שיחה מאיפה תקנה נשק, תביא שתי מחסניות, ואנו יודעים שנשק לא נקנה ולא נעשה ניסיון כזה. אחרי שאותו אדם הציע לו מקום לפיגוע, ובסעיף 7 אנו מגיעים שהנאשם ומחמוד שהיו בכלא על שיחה על מקום ואפשרות קבעו להיפגש לאחר השחרור כדי להמשיך לתכנן את פרטי הפיגוע".

"הנאשם לא הגיע למפגש כי הפסיק להיות מעוניין בקשר לזה. ואז שוב נגרר תוך היענות כי במקרה פגש באקראי את המגייס ברחוב והוא לוחש לו תבוא אליי דחוף והוא נענה לבקשתו בהבינו שהוא רוצה לקדם את התוכנית. זה היה צעדים קדימה ואחורה. הוא אומר לו: לא השגת נשק, סע לטורקיה. הוא נסע לטורקיה. אותו אדם אומר לו כסף יגיע, קח בינתיים זוג מכנסיים. הוא מבין שיש שם אשגרים והוא לא מוסר את המכנסיים".

"ואז הגיע אליו מישהו שמוסר לו כסף דווקא. זה כביכול צעד קדימה. מה הוא עושה בכסף? חלק מהכסף בזבז ונתן הלוואה לחבר שלו שהחבר לא ידע את מקורו. הוא לא הלך עם הכסף הזה למקום שאמרו לו לקנות נשק. זה שני צעדים אחורה".

עו"ד גלית שוהם מהפרקליטות אמרה: "אני מבקשת לקחת בחשבון את הנזק הפוטנציאלי שיה הצפוי להיגרם ממעשי הנאשם. הנאשם למעשה לא היה רחוק מכך מכיוון שכבר היה בידיו סכום הכסף הדרוש לרכישת הנשק. אבקש לקחת בחשבון את העבר הפלילי והמאסר המותנה שלא הרתיעו אותו ממעשיו. הנאשם תיכנן את המעשים שלו ב-2017 לאחר מכן "הקפיא" את התוכנית וחידש אותה ב-2019 תוך שפועל באינטנסיביות לקידומה".

כאמור, הרכב בית המשפט בראשות השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, גזר על המחבל 63 חודשי מאסר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה הכל ? 5 שנים?
צ'רלס | 04-03-2020 17:04
הזוי