אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום
צרכנות, שווה לדעת, תוכן שיווק

צפו: איך לחגוג את פורים גם עם מי שאין להם

האם אנחנו מודעים למשפחות סביבנו שאינן מצליחות לעמוד בהוצאות המרובות של פורים? האם השיח הבזבזני יכול להשתנות בחברה צרכנית כמו שלנו? בעמותת "מקימי" יצאו בקמפיין לשינוי השיח בחברה הישראלית והתחילו בצעד אחד קטן לעבר מהפיכה של ממש

כחלק מהקמפיין, החליטו בעמותת מקימי לצאת למסע לשינוי השיח הציבורי במדינת ישראל, במיוחד לפני חג הפורים שבו ישנן הוצאות מרובות שאולי חלקנו אפילו אינם מודעים לכך: תחפושות במאות שקלים לילדים, סעודות החג, משלוחי מנות מפנקים ועוד ועוד.

ישראל ליבמן, מייד ומנכ"ל מקימי, מבהיר שישנן משפחות רבות שאין ביכולתם למלא את כל צרכם מהמשכורת שלהם. משפחות עובדות שחיות בקהילה, אך אינן עומדות בהוצאות הרבות – שבחלקן הגדול הן על פי צרכנות בזבזנית של החברה, לדוגמא הוא מביא את נושא התחפושות ואיך אפילו בכך אפשר לשנות את השיח: "במקום לשאול אחד את השני, או אחת את השנייה: איפה קנינו את התחפושת? או כמה זה עלה? יש לעשות את הטרנד ההפוך: איך השגנו את התחפושת ללא עלות או כמה שיותר בזול". כאשר לא המחיר של התחפושת הוא העניין, המשפחות שאין ביכולתן לקנות תחפושות יהיו פחות במגננה וככה הפורים יוכל לעבור גם אצלן בשמחת חג.

עוד באותו נושא

תורמים מתנות לאביונים ומחלצים ממעגל העוני

זיווה אליהו, מלווה משפחות במקימי, אחרי הרבה שנות ניסיון מכירה את התחום מקרוב, ואיך גם במשפחות בהם ההורים הסכימו לצמצום, עדיין יש קשיים עם הילדים שחיים בחברה בה המותג והמחיר הוא המשפיע. האם בכל זאת אפשר לשנות את השיח? "אפשר, בהחלט. זו עבודה של מערכת החינוך, זו עבודה שלנו מול המשפחות, ועם עוד צעד ועוד צעד בסוף נשפיע על הרבה יותר אנשים".

הקמפיין הויראלי של עמותת מקימי. צעד אחד נוסף לשינוי השיח הציבורי

רק לפני כמה ימים, פנה ישראל ליבמן, מייסד ומנכ"ל מקימי, לשר החינוך הרב רפי פרץ במכתב שבו הוא קורא לפעול מיידית עם תום הבחירות ליישום התוכנית לחינוך פיננסי במערכת החינוך: "רכישת כלים לחינוך פיננסי נבון יאפשר לאותם ילדים בעתיד לעמוד בזכות עצמם".

בדבריו הדגיש ליבמן כי "בשנים האחרונות חינוך פיננסי מוכר בעולם ככישור חיוני המעצב את הדור הצעיר, כשה- OECD כולל את החינוך הפיננסי כאחד מארבעת הכישורים החשובים לאדם לצד מתמטיקה, הבנת הנקרא ומדעים. עם זה", מדגיש ליבמן, "בישראל מיושמות כיום תוכניות לחינוך פיננסי שזוכות להצלחה גדולה, אך בפועל הן מתקיימות רק ב-20% מבתי הספר ובאמצעות יוזמות עצמאיות של אותן רשויות מקומיות. כבוד השר, על פי ממצאי דו"ח העוני האחרון של המוסד לביטוח אחת מחמש משפחות ואחד מתוך שלושה ילדים חיים בעוני, במדינת ישראל של 2020".

עוד הוסיף כי "איבדנו שנה בטיפול הממשלה בעוני בגלל השיתוק הפוליטי שיצרתם – זה הזמן להתחייב ולשנות. גורלן הכלכלי של משפחות רבות יכול היה להיות שונה לו היו יודעות כיצד לכלכל צעדיהן בצורה שכלתנית ונכונה מבחינה פיננסית, כבר מגיל צעיר"."אסור לנו לאבד את השנים הללו, אני רואה ערך עליון בכך שילדים ונוער ילמדו תכנון כלכלי נכון ובכך גם יבינו את הוצאות הוריהם, ויידעו בעתיד כיצד לכלכל נכון את צעדיהם בבגרותם כאשר יצטרכו לעמוד בזכות עצמם", מסכם ליבמן.

אז האם ניתן לשנות באמת את השיח בחברה הישראלית? האם בישראל 2020 נוכל לדבר פחות על מותגים ומחירים כדי להביא מקום בשמחת החג גם למשפחות שלא מתמודדות עם ההוצאות המרובות? בעמותת "מקימי" התחילו במהפך.
עמותת מקימי פועלת כבר עשור בליווי משפחות רבות בכלכלה נבונה וחילוץ ממעגל העוני | קחו חלק ותמכו בעמותה ובמשפחות דרך מתנות לאביונים ומחצית השקל בפורים | לפרטים ותרומה לחץ כאן >>

אם בכתבה נמצאה טעות או פרסומת לא ראויה. דווחו לנו >
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו