למה עברתי מהבית היהודי ליהדות התורה? - סרוגים

למה עברתי מהבית היהודי ליהדות התורה?

בחוברת מפורטת מסביר הרב דוד חי הכהן את החלטתו לתמוך במפלגת יהדות התורה ומפרט את כל הבעיות שקיימות במפלגת 'ימינה': "תקציבים מול אמונה? מול יראת שמים? זה לא בא בחשבון"

למה עברתי מהבית היהודי ליהדות התורה?
  (צילום מסך/ יוטיוב)

ראש ישיבת 'נתיבות ישראל' וראש מוסדות "אורות התורה" בבת ים, הרב דוד חי הכהן, שהודיע על תמיכה במפלגת יהדות התורה, הוציא חוברת מפורטת בת 27 עמודים בה הוא מנמק את החלטתו לעזוב את מפלגת הציונות הדתית ולחבור למפלגת יהדות התורה.

בחוברת, שתצא השבת ב-50,000 עותקים, מסביר הרב חי הכהן מדוע החלטתו לא נחשב, פילוג ואילו בעיות יש בימינה.

בחוברת, שהגיעה לידי סרוגים, מספר הרב חי הכהן על שיחותיו עם הרב דרוקמן עם הרב טאו ועל מפגשים שערך בבתי גדולי התורה של הציונות הדתית בה הוא מתייחס לכל הנושאים המונחים על השולחן של המגזר.

לחוברת המלאה של הרב דוד חי הכהן לחץ כאן 

מבחינת תורנית וחינוכית אנחנו מבולבלים

בין היתר כותב הרב על התמורות שעברה הציונות הדתית בשנים האחרונות: "אנו עדים לירידה בלהט לערכים ובחינוך. כנראה שהפתיחות לעולם החילוני וההכלה שלנו את כלל עמ"י, שהיא מצד עצמה ודאי טובה, גורמת לטשטושם של הערכים שלנו. חסר "ויגבה ליבו בדרכי ה'". קיימות התמודדויות חינוכיות גדולות מאד בישיבות ובאולפנות. הפוליטיקה היא רק סוף הפסוק של האווירה בציבור. זה מה שמטריד אותנו באמת, לא הפוליטיקה. בעבר, בראש המפד”ל עמדו עסקנים, הם לא היו דמויות אטרקטיביות בעיני הנוער, היום העומדים בראש “ימינה” הם ממש דמויות לנוער. ואלה הם הדברים שמטרידים, שאנחנו מבחינה חינוכית וערכית ותורנית מתחילים להתבלבל. תשאלו את הילדים שלכם למי אנחנו יותר קרובים לחילוני או לחרדי? איזו תשובה תקבלו".

החלטתי שאי אפשר להמשיך כך יותר

הרב חי הכהן סיפר כי מינויה של שקד לראשות מפלגת 'ימינה' בבחירות הקודמות הוא זה שגרם לו לעזוב את המפלגה: "לאחר מכן אמרו: אנחנו לא מספיק גדולים, אנחנו צריכים להביא חילונים, להתרחב לכל העם, להיות מפלגת שלטון. והנה, פתחו את השורות, הביאו חילונים, והיום הגענו למצב שאין לנו שום ביטחון עצמי. מהלך המחשבה שאנו צריכים לפרוץ לכלל העם, גרם לפחד שלא נעבור את אחוז החסימה בכוחות עצמנו, בלי הימין החדש. כביכול רק מי שחילוני הוא כללי. אם אנו מצביעים לאנשים שתומכים בלהט”ב וגיוס לבנות וכד’, אילו מסרים אנו נותנים לנוער? דווקא טשטוש הזהות שלנו, הוא שגורם לירידה בכוחנו הציבורי. חברי הכנסת שלנו, המצביעים שלנו, מפוזרים בכל המפלגות. וכשמינו את שקד בראש המפלגה, זו הייתה העילה שלי לפרוש. אע”פ שהיא מאוד מכבדת, בסופו של דבר היא אישה לא דתית, ולא יתכן שהיא זו שתעמוד בראש המפלגה הדתית. החלטתי שכך אי אפשר להמשיך, התורה היא זו שצריכה להיות בראש".

לא נתתי גט כריתות לציונות הדתית

הרב חי הכהן סיפר כי הוא נפגש גם עם ראשי מפלגת 'נעם' אך הבין את כוחם הפוליטי וניסה להפגש עם מפלגת ש"ס, שם דחו אותו. לדבריו, במפלגת יהדות התורה הוא מצא אוזן קשבת: "אנחנו חושבים שהגענו להישגים גדולים. זה לא דבר פשוט שהם התחייבו לכל הדברים, וזה מראה הערכה, זה מראה חיבור. ונראה לי שזאת הזדמנות גדולה, ההתקרבות הראשונית שנעשתה בינינו. ובנוסף חובתנו להראות מחאה כלפי הצעדים הלא בריאים שנעשו בבית היהודי, המשדרים שהישגים קודמים לעניינים של אמונה. על דבר כזה אסור לשתוק. לאחר מכן שלחו לי שאלה, האם אני נותן גט כריתות לציונות הדתית? עניתי: אני לא נותן גט כריתות. אבל כעת עם דרכה של המפלגה אני לא הולך, כשתתקנו אותה אני חוזר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
43 תגובות - 30 דיונים מיין לפי
1
שאלה חשובה
פורפרה | 27-02-2020 20:12
האם תוכלו גם לגלות באיזה סוג של מקלות לניקוי אוזניים משתמש הרב דוד חי הכהן?
מוחה
אורין | 12-03-2020 18:36
על תגובה מכוערת ונמוכה
בנט וסמוטריץ' ראויים לקולי.אבל לא 3 הנשים שעל
בצלאל | 02-03-2020 0:20
שעליהם נסובו הבחירות
ימינה. רק ימינה
יהודי פשוט | 27-02-2020 23:42
באמת שקשה לי להבין מה יש לחפש ביהדות התורה. זה המפלגה אולי הכי מגזרית במדינה.. ולא מי יודע מה ימנית.. אז באמת בשביל מה. בימינה יש את בצלאל שדואג לשבת ולתורה לפחות כמו החרדים, והרבנים תומכים בימינה
הרב כהן לא יכרע ולא ישתחוה לסמוטריץ!
בת ים | 27-02-2020 23:02
את הרב כהן סמוטריץ לא יקנה בכסף כמו שהוא קנה בתקציבים את כל כנופייית בשבע והרבנים השפוטים שלהם
2
אשרינו שרבנינו בהירי-מבט ומבינים שההכרעה הפעם
דתי-לאומי, הפעם ג' | 27-02-2020 20:27
לא תעבור בעוד תקציב לסניף בנע או מכינה, וגם לא במאבק על הכשרת מאחז, אלא בנושאי השבת, הגיור כהלכה באמת וברית הזוגיות
כל הכבוד לרב שלא שומע בקול סמוטריץ היהיר
נעמי | 02-03-2020 10:23
אכן הרב כהן לא חייב לקבל את השוחד שסמוטריץ מציע/כסף לישיבה. כל הכבוד לרב שבחר לבחור במפלגה דתית אחרת, מפלגת ימינה לא בדיוק דתית וגם מכופפת את ההלכה כדי להפר בסכם !!!
3
רשימת 84 רבנים של הביעו תמיכה פומבית בימינה
יהודי | 27-02-2020 20:36
מי שמצביע לרשימה של נוכלים, הוא שותף לנוכלות. הם ורבניהם! אחד האיסורים החמורים, היא הפרת מילה, לא יחל דברו... וחולדה ובור יעידו! לא נמחל לרב פרץ וניר אורבך ויובל צור, סמוטריץ, בנט ושאר הנוכלים. עד סוף הדורות. וחולדה ובור יעידו! רשימת 84 הרבנים שלא מביעים תמיכה במפלגת ימינה. 1.הרב שילת 2.הרב מרצבך 3.הרב דב ליאור. 4.הרב טאו. 5.הרב אבינר. 6.הרב אליעזר קשתיאל 7.הרב איסר קלונסקי. 8.הרב משה גנץ 9.הרב יגאל לווינשטיין 10.הרב סתיו 11.הרב שרלו. 12.הרב מדן 13.הרב מוטי שטרנברג . 14. הרב עמיאל שטרנברג. 15.הרב חיים סבתו. 16.הרב קוסטינר 17.הרב יששכר גואלמן. 18.הרב חיים גנץ. 19.הרב יגאל שפרן. 20.הרב קלנר 21.הרב אלי בזק 22.הרב ישעיהו דורון. 23.הרב עודד וולנסקי 24.הרב יעקב לבנון. 25.הרב יעקב פייגנבוים 26.הרב יוסף רודריגז 27.הרב אוהד תירוש. 28.הרב שי סוויסה. 29.הרב גיסר 30.הרב גינסבורג 31.הרב זכריה בן שלמה. 32.הרב ריסקין 33.הרב ראם הכהן 34.הרב רוזנצויג. 35.הרב דברת 36.הרב אוריאל ספז. 37.הרב איתי הלוי 38.הרב אחיקם הלוי. 39.הרב יהודה קרוייזר. 40.הרב יהושוע כץ. 41.הרב יהונתן גואלמן. 42.הרב רפאל שנור. 43.הרב אלעזר נאה 44.הרב מרדכי הס. 45.הרב יעקב לנזר. 46.הרב דני מילר. 47.הרב דני סטיסקין. 48.הרב ערן טמיר. 49.הרב בן ישי 50.הרב דוד חי הכהן. 51.הרב יגאל קמינצקי. 52.הרב ג'עמי. 53.הרב אריאל אדרי. 54.הרב חיים נבון. 55.הרב עמיחי גורדין. 56.הרב דוד ג'עמי. 57.הרב אליעזר איגרא 58.הרב יהושוע צוקרמן. 59.הרב ישראל אריאל. 60.הרב יגאל אריאל. 61.הרב צבי רוזנברג. 62.הרב יחזקאל קופלד. 63.הרב איתי הלוי. 64.הרב יאיר פרנק. 65.הרב אליהו שרביט. 66.הרב מוטי טאו. 67.הרב מאיר דרוקמן. 68.הרב שמשון בריד 69.הרב אלי בזק. 70.הרב יהושוע שמידט. 71.הרב אסף שטראוס 72.הרב יהושוע מגנס. 73.הרב איתמר אורבך. 74.הרב יגאל לרר. 75.הרב יורם מושקביץ. 76.הרב אורי רותם. 77.הרב יאיר גזבר. 78.הרב אופיר . 79.הרב יאיר גואלמן. 80.הרב תמיר אלמליח. 81.הרב מוטי ברוך. 82.הרב ראובן נתנאל. 83.הרב נתנאל אנקרי. 84.הרב דניאל הרשקוביץ
ודבריך דברי הבל
אתה פטתי | 04-03-2020 11:03
רוב הרבנים ברשימה הם אנשי הר המור שעמדתם ידועה זה מכבר ושנים תומכים בג'/שס ולא המפדל/בית יהודי/ימינה בלי קשר להפרת הסכם וכדומה (ותכלס', אחרי כל הבלה בלה בלה חלק מהעניין נובע מרגשי נחיתות) חלק משמעותי אחר הם רבנים שעפ חוק אסור להם להזדהות פוליטית בפומבי (דיינים, רבני ערים וכדומה) והם (כמה מפתיע) שומרי חוק. ויש ברשימה גם כמה שמן הסתם אף אחד גם לא ביקש את תמיכתם פשוט כי אף אחד לא מכיר אותם...
4
החוברת
ג | 27-02-2020 20:47
הלינק לא עובד
חוברת
חוברת | 28-02-2020 11:04
תפנה בבקשה לכתובת netivotby@gmail.com ונשלח לך בהקדם.
5
וכואב לי על ההחלטה...
קשורה לרב | 27-02-2020 20:53
מצביעה ימינה.... לא ברורה לי דעתו של הרב...ג' לא מערכים את הרבנים שלנו ולא סופרים אותם ניתן לראות בעיתונים שלהם וכן לא יזמינו את רבותינו למוסדות שלהם...זה ממש חד כיווני.... ג' לא מחוברים לערכי הציונית הדתית מסדותיו... הם לא ילחמו בדברים כללים.. בגץ ועוד... מדגישה שאני בלי קשר מעריכה את הרב.
רק ימינה
נועם | 27-02-2020 23:39
לגמרי.. יש לנו רבנים משלנו ודרך משלנו, שהיא הרבה יותר נכונה ושלימה ומשפיעה מהדרך של החרדים. והרבנים שלנו אומרים להצביע ימינה
צודקת! רק חבל שימינה חיסלה את הבית היהודי
ימין ציוני דתי | 27-02-2020 21:39
אני נאלץ לבחור עוצמה יהודית-הייתי רוצה לבחור בבית היהודי כמו תמיד-אך לא הפעם בעיקר בגלל מה שאמר הרב-ומה שעשו לבן גביר.
6
לא צריך לתת לו במה
שיממ | 27-02-2020 20:55
הלך לנועם נלך לשס. בסוף הגיע לאגודה נו טוב אידיאולוגיה זה לא הצד החזק שלהם. הם בכל מקרה לא סופרים את הדלים
צריך גם צריך
אור | 12-03-2020 19:00
טוב לשמוע שיש אנשי אמת
טיפש-חצוף- רק אנשים כמוך בוחרים ימינה
ימין | 27-02-2020 21:42
לא אבחר ביהדות אך בטח שלא בימינה!! הפעם אבחר בעוצמה!!
7
החלטה נכונה
שלום | 27-02-2020 21:13
נימוקים משכנעים. טוב שנשארו רבנים אמיתיים
החלטת הרב
אמת | 02-03-2020 0:41
הוא צוד
8
אני רואה מה עושים לרב
בצלאל | 27-02-2020 21:20
לרב שטרן העסקניים החרדים... מעדיפה לתמוך בימניה סומכת עליהם יותר
9
הרב דוד חי מייצר מהלך אמיתי. אשריו!
ישי | 27-02-2020 21:33
נמאס מכל החארטות, הפעם בוחר ג' ומכניס איש ימין כמו יצחק פינדרוס לכנסת
10
מה עדיף?!
חרדל חכם | 27-02-2020 21:53
פינדרוס/נוכלת סילמן ?!
11
הפעם מכניסים את פינדרוס לכנסת
משה | 27-02-2020 22:21
איש ימין אמיתי
12
יהדות ללא תורה
רונן מרציאנו | 27-02-2020 22:49
יהדות התורה לא סומכים על שום רב ציוני. ראו בית שמש שם אין דריסת רגל לרבנים ציונים.
13
הרבנים החרדים מתיחסים בזלזול לחרדלים
שמעיה | 27-02-2020 22:51
והחרדלים מצידם סובלים מתסביך נחיתות מול החרדים.
14
חוכמת ההמונים.
מוטי | 27-02-2020 23:31
פינדרוס/סילמן ?! מה עדיף?!
15
הדרך שלנו נכונה פי אלף מהדרך של החרדים
ימינה | 27-02-2020 23:37
יש לנו גדולי תורה משלנו ודרך משלנו בדרכו של הרב צבי יהודה זצל. ויש לנו גם מפלגה משלנו עם אנשים נפלאים שעושים עבודה מצויינת (ימינה, אם זה עוד לא הובן). אנחנו מאמינים בחיבור ובאהבה, וחושבים שאדרבה- זו בדיוק הדרך להשפיע תורה ורוחניות על המגזר ועל כל עם ישראל. אנחנו מאמינים שלפרוש מן הציבור זה לא מה שיוסיף בו אהבת תורה. מי שחושב שהדרך של החרדים נכונה יותר מוזמן להיות חרדי
לא חייבים
אבי | 28-02-2020 0:22
לחבר את הענין הרוחני כל כך חזק לענין הפוליטי. בסופו של יום אמונה ודרך זה ענין אחד, ומה שמפלגה יכולה לעשות זה דבר שני. ברור שיש קשר, לא תצביע שמאל. אבל בתוך הגוש זה נזיל ולא כל כך קריטי. לי אין בעיה עם חרדים ואני לא חושב שאנחנו טובים יותר מהם. וגם אם כן זה לא משנה כי מה שחשוב זה עם ישראל ולא אם אנחנו הכי טובים או לא.
16
במניין חרדי, ספק אם יצרפו אותך אבל צדקה יבקשו
גם שם אין אמת | 28-02-2020 2:25
זוכרים אותך רק כשצריך אותך, אתה מוקצה מחמת מיאוס ביום יום. נפלת בפח האשכנזי-חרדי. אני מדבר בעיקר על ההנהגה ולא על האנשים ברחוב. מי שמרחם על החרדים לא ייתן להנהגה הרעה הזאת תמיכה, מספיק סיבוב אחד בשטיבלעך לראות את ערמות בקשות הצדקה כדי להבין לאיזה אסון ההנהגה מושכת את הציבור שלה וזה נזק גם לכל עם ישראל
17
החלטה טובה
יהודי | 01-03-2020 12:22
מאבקים על ארץ ישראל והתיישבות זה חשוב, אבל למה להזניח את נושאי הצניעות, השבת הציבוריות והגיור שלא פחות חשובים המה? עדיף להצביע למפלגה אורתודוקסית מצויה מאשר לרשימה הנוכחית של הציונות הדתית
18
גזענות
שרה | 02-03-2020 1:22
מה הקשר לתימנים בענין הגילוי החשוב והברור שכחול שמאל מסוכנים.נותנים יד לאויבים. ואגב בעלי תימני חרדי נלחם בכל מלחמות ישראל ואני אשכנז יה ילידת הארץ .הלואי המגיבים היו מגיעים לקרסוליים של בעלי .תתבישו .גזעניםמ
19
חחחח.אתה עוד לא מכיר את דגל התורה הם ישתמשו
יאיר | 02-03-2020 10:18
ויזרקו אותך לפח ,ככה עשו לספרדים,ולכולם,אלו כפויי הטובה הכי גדולים..
20
כי אני חרדי. זו התשובה.
ישראל קריטנברג | 02-03-2020 10:25
וזה לא מהיום
21
דברי טעם
רונית לוי | 02-03-2020 12:04
הציבור הדתי לאומי התחרפן בעשור האחרון ואפילו קודם, וזז חזק לכיוון החילוני והליברלי.
22
קראתי את כל החוברת של הרב. מסכים עם כל מילה!
א | 02-03-2020 16:13
יישר כח לרב.
23
יהדות התורה הבטיחה...
פשוט יהודי | 03-03-2020 10:28
הבה נראה מה תקיים יהדות התורה...
24
עוד רב מבולבל
חרדלי | 05-03-2020 14:40
הרב לא קולט שהציבור החרדי לא סופר את עולם התורה הציוני
25
ובקיצור החלטת להיות יותר צדיק מהאפיפיור
פינקלשטיין | 08-03-2020 12:11
צדיק עולם
26
דברים חשובים שיש ללמוד !
דוד | 09-03-2020 8:43
אני מכיר עוד שעזבו את ימינה ועברו ליהדות התורה, מסיבות מאוד דומות. כדאי להקשיב לרב החשוב הזה !
27
יישר כח לרב שינוי הנהגת הבית היהודי פגם
שלום גולן | 09-03-2020 8:53
מגוון המנהיגים בבית היהודי לא נותן לה שום יחודיות ומי שחושב שהסרוגים הם דתי לייט אז הוא טועה ומטעה את עצמו …איילת שקד מנהיגה כשלעצמה אבל מקומו של בנט ושלה בליכוד …שילחו לשם והבית היהודי יהיה עם 15 מנדטים
28
עברת כי אתה חרדי אולי לאומי אבל חרדי
ניסן | 09-03-2020 14:00
וזה לגטימי כך התפרקה הציונות הדתית קודם בני עקיבא אחר כך הממד ועכשיו המפלגה
29
תלמיד חכם גדול, מכבד אותו אבל לא מסכים
א | 10-03-2020 1:37
איתו. זה עלול להיות כמו הר המורדים חו.
30
הרב דוד חי החליט לעבור לאגודת ישראל
שלמה | 12-03-2020 12:48
נכון שיש לכם רבנים אבל אתם לא הולכים לאורם אז מה זה שווה שיש לכם רבנים